.

Beantwoord

Prepaid naar abonnement met een ander bestaand nummer, hoe werkt dit?

  • 20 October 2023
  • 4 reacties
  • 41 Bekeken

Badge

Vraag, momenteel heb ik een abonnement  die over 1 jaar afloopt. andere. aanbieder 
Ik heb ook een Prepaid  telefoonnummer bij symio 

Als ik overstapt naar een abonnement van Symio kan ik dan het oude nummer van mijn huidige abonnement overzetten naar symio?

Prepaid nummer wordt ik te veel gebeld door criminelen, die geld af willen.

Bellen dat er geld van rekening geplukt wordt 

Hopelijk kan dat, nu zit ik vast denk ik aan andere abonnement

graag hoor ik dat

icon

Beste antwoord door Groentjuh 21 October 2023, 11:35

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Als ik overstapt naar een abonnement van Symio kan ik dan het oude nummer van mijn huidige abonnement overzetten naar symio?

Je kunt een nummer pas behouden zodra deze contractvrij is. Als jouw 'oude’ contract nog een jaar loopt, dan zal je oude provider geen toestemming geven om het nummer te laten porteren.

Prepaid nummer wordt ik te veel gebeld door criminelen, die geld af willen.

Het is waarschijnlijk mogelijk om een ander nummer aan te vragen voor jouw prepaid aansluiting indien je dat wenst. Het aanvragen van een nieuw nummer kost 5 euro en kan door een moderator (= Simyo medewerker) van het forum maandag geregeld worden, indien je dat per privébericht bevestigd te willen zodra een moderator hierom vraagt.

Badge

bedankt voor je reactie 

 

Ik heb prepaid telefoon nu alleen voor nood en nu op stil staan.

Ik wacht als mijn oude abonnement afloop, denk ik na om over te gaan naar Symio. 

Maar dan wil ik het oude nummer van Prepaid, niet mee nemen maar mijn oude nummer van het huidige  abonnement mee nemen.  Prepaid wordt abonnement, maar het nummer moet dan aangepast worden, naar een andere nummer. 

Ik wil over een jaar van prepaid  af.    Vandaar mijn vraag.

Hopelijk kan dat,  Kan ook eerder, dan  kan mijn vrouw via symio een abonnement nemen, haar loopt in juni 2024 af.

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Je kunt "achteraf” nummerbehoud aanvragen bij een abonnement. Als behulpzame klant denk ik dat jij dus het via Mijn Simyo van jouw prepaid aansluiting kunt overstappen naar sim only. Zodra dat gebeurd is, kun je vervolgens nummerbehoud aanvragen van het nummer van jouw oude abonnement.

Het enige nadeel is dan dat je abonnementskosten hebt terwijl het nummerbehoud wordt uitgevoerd.

Een andere mogelijkheid is om ter zijner tijd (een maand voor het einde van jouw oude abonnement) een nieuw abonnement gelijk met nummerbehoud te bestellen. Je krijgt dan een nieuwe simkaart. Zodra nummerbehoud is voltooid, kun je dan contact opnemen met de klantenservice om je prepaid aansluiting te beëindigen en om iets te regelen voor het resterende beltegoed.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @kees69,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier over informeert! 

Wat @Groentjuh aangeeft is helemaal juist. Er zijn eigenlijk twee manieren om te realiseren wat jij wilt. Even kort samengevat:

  1. Je kunt jouw prepaid nummer overzetten naar een Sim Only abonnement en achteraf nummerbehoud aanvragen (het nadeel is dan inderdaad dat je dan wel abonnementskosten hebt tot je nummer is overgezet). 
  2. Een nieuw abonnement aanvragen met nummerbehoud en jouw prepaid aansluiting opzeggen (ik zal dan even navragen of we iets met het resterende tegoed kunnen doen, wellicht een verrekening).

Persoonlijk denk ik dat optie 2 eenvoudiger is. Mocht je nog vragen hebben hoor ik dat graag! 

Bedankt @Groentjuh voor je hulp! 


Groetjes,
Seren

Reageer