Skip to main content
Beantwoord

Per ongeluk data gebruikt bij het installeren van de prepaid simkaart

• August 25, 2026
  • 2 reacties
  • 20 Bekeken

Dag, mijn dochter van 9 heeft een telefoon waarmee ze alleen kan bellen en sms’en. We hebben daarvoor een prepaid simonly gekocht, en er gelijk beltegoed opgezet. We hebben online de optie ‘internet van de prepaid kaart’ uitgezet, maar blijkbaar te laat: op de achtergrond bleek dat er al zo'n 50 euro aan MB’s was gedownload door de telefoon. Waarschijnlijk voor software updates of iets dergelijks, want nogmaals er staan geen apps op. Blijkbaar stond de data ingeschakeld in de instellingen. Nu ben ik benieuwd of Simyo ons tegemoet kan komen in deze kosten. Het is duidelijk dat binnen een half uur na het installeren van de nieuwe simkaart dit is gebeurd; daarna niet meer omdat we toen de optie ‘internetten’ uit hebben gezet bij Mijn simyo. 

Beste antwoord door Shaniqua

Hoi ​@Femmetje,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat er direct na het installeren al ongewenst dataverbruik heeft plaatsgevonden, maar fijn dat je de optie inmiddels via Mijn Simyo hebt uitgezet.

Omdat mobiele telefoons bij de eerste installatie direct op de achtergrond updates gaan downloaden via het mobiele netwerk, kan het tegoed helaas snel opraken. Ik wil hier heel graag voor je naar kijken en controleren wat de mogelijkheden zijn.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het telefoonnummer van je dochter en de persoonlijke gegevens? Zodra ik deze gegevens heb ontvangen, duik ik direct in het systeem om dit voor je uit te zoeken!

Groetjes,
Shaniqua

2 reacties

Shaniqua
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • August 25, 2026

Hoi ​@Femmetje,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat er direct na het installeren al ongewenst dataverbruik heeft plaatsgevonden, maar fijn dat je de optie inmiddels via Mijn Simyo hebt uitgezet.

Omdat mobiele telefoons bij de eerste installatie direct op de achtergrond updates gaan downloaden via het mobiele netwerk, kan het tegoed helaas snel opraken. Ik wil hier heel graag voor je naar kijken en controleren wat de mogelijkheden zijn.

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het telefoonnummer van je dochter en de persoonlijke gegevens? Zodra ik deze gegevens heb ontvangen, duik ik direct in het systeem om dit voor je uit te zoeken!

Groetjes,
Shaniqua

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • August 25, 2026

Dag, mijn dochter van 9 heeft een telefoon waarmee ze alleen kan bellen en sms’en.

Tip voor de volgende keer: zet er niet zoveel tegoed op