Skip to main content
antwoord

Opzeggen is een heel probleem

  • November 6, 2025
  • 9 reacties
  • 62 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Beste lezers, probleempje. 

Ik heb een extra telefoon met een prepaid ‘abonnement’ bij Simyo. Die telefoon staat op naam van mijn zwager. Als ik die wil opzeggen en inlog op zijn naam en telefoonnummer komt ik op een abuispagina terecht met een knal oranje scherm. Ik wilde dit appen naar Simyo maar kwam toen weer in andere probleempjes terecht. Enfin, niks werkt! Er staat nog 1,60 op. Simyo mag het houden maar hef het alsjeblieft op voor me dan ben ik van die emails af. 

Nooit klachten gehad over Simyo maar dit zou makkelijker moeten kunnen gaan. 

Evengoed hartelijke groet van Judith

Beste antwoord door JanD

Graag gedaan ​@Judih en ook een goed weekend toegewenst.

 

9 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • November 6, 2025

Beste ​@Judih , je hoeft niets op te zeggen,  bij 6 maanden niet-gebruik vervalt het vanzelf.

 


Forum|alt.badge.img+1
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • November 6, 2025

Ja, dat weet ik maar ik wil het graag opzeggen en dat moet toch gewoon kunnen. 


JanD
  • Forum Expert
  • November 6, 2025

Ja, dat weet ik maar ik wil het graag opzeggen en dat moet toch gewoon kunnen. 

Beste ​@Judih er valt niets op te zeggen, want je hebt geen abonnement.

Wacht s.v.p. de reactie van een moderator af.

Succes.


Friesian
  • Forum Expert
  • November 7, 2025

Beste ​@Judih  

@JanD heeft, zoals jij ook aangeeft, volkomen gelijk. Bij prepaid gaat het om geldigheid, houdbaarheid van beltegoed. Opzeggen kan niet. 

Hier kun je alles lezen. 

https://www.simyo.nl/klantenservice/simkaart/prepaid-simkaart-verlopen#geldigheid-prepaid-simkaart

Een abonnement, sim only kan wel opgezegd worden met afkoop van eventuele resterende kosten. 


Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • November 7, 2025

Hi ​@Judih,

 

Welkom op het Simyo forum en bedankt voor het aanmaken van dit topic! 

 

Zo te zien ben je al goed geholpen door ​@JanD en ​@Friesian! Het is inderdaad niet mogelijk om een prepaid kaartje op te zeggen, je kan simpelweg het kaartje doorknippen en afwachten dan vervalt de sim vanzelf na 6 maanden. Verder lees ik dat het je vooral gaat om de mails, klopt dat? Je kan op je aansluiting ook ‘Nieuws van Simyo’ uitzetten, dat scheelt al een heleboel mail. 

 

Groetjes, 

Tessanne 


Forum|alt.badge.img+1
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • November 8, 2025

@Jan, @Frieslan, @Tesanne het is duidelijk en eigenlijk ook logisch. Dat ik daar zelf niet ben opgekomen 😂. Hartelijk dank en goed weekend allemaal. 

Groet van Judith


JanD
  • Forum Expert
  • antwoord
  • November 8, 2025

Graag gedaan ​@Judih en ook een goed weekend toegewenst.

 


Friesian
  • Forum Expert
  • November 8, 2025

Beste ​@Judih 

Daarom is er ook iets als een forum/community, om vragen te stellen en hulp te krijgen.

Fijn dat het duidelijk is, graag gedaan en jij bedankt voor de terugkoppeling. 

Fijn weekend!! 


Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • November 10, 2025

Hoi ​@Judih

 

Geen dank hoor! Ik had zeker een fijn weekend, bedankt! Hopelijk heb jij ook een fijn weekend gehad! 😁

 

Groetjes, 

Tessanne