Skip to main content
antwoord

Onverwacht hoge kosten

• August 6, 2025
  • 2 reacties
  • 34 Bekeken

Beste, normaal gesproken wordt mijn tegoed maandelijks 1-2 maal automatisch met 10 euro opgewaardeerd. Ik ben een zeer matige beller en internet gebruik ik sporadisch. Als ik toch internet nodig heb gebruik ik wifi. Alleen “in geval van nood” gebruik ik mobiel internet. Ik schrok dan ook erg toen ik zag dat er op 29 juli in twee minuten 4 x 10 euro is afgeschreven en op 31 juli weer 1 x 10 euro afgeschreven. Ik kan niet terugvinden wat de oorzaak van dit hoge gebruik is. Hopelijk kunt u me hierin bijstaan. Met vriendelijke groet, Zjoon.

Beste antwoord door Roeqajja

Hi ​@ZjoonS,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over hebt opgenomen.

Ik kijk graag met je mee op je aansluiting. Ik zie dat de kosten zijn gemaakt vanwege internetverbruik. Zonder internetbundel betaal je €0,15 cent per MB, op deze manier zijn de kosten opgelopen waardoor er ook meerdere keren automatisch is opgewaardeerd. Vanwege de privacywetgeving kunnen wij helaas niet inzien waar je MB's aan zijn verbruikt, dit kun je soms wel in je telefoon zelf terugvinden (afhankelijk welk toestel je hebt). Mocht je geen gebruik willen maken van internet zonder databundel, dan raad ik aan om de optie “Internetten in Nederland” uit te schakelen via Mijn Simyo> Instellingen> Internet en bellen.

Bedankt voor je hulp! ​@JanD 😊

Groetjes,
Roeqajja

2 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • August 6, 2025

Beste ​@ZjoonS op app-niveau kun je in je mobiel nagaan waar de data aabn verstookt is en daar op anticiperen.

Als je een Android-telefoon hebt kun je daar een datawaarschuwing en plafond instellen zodat je geen buitenbundelkosten maakt.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • antwoord
  • August 6, 2025

Hi ​@ZjoonS,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over hebt opgenomen.

Ik kijk graag met je mee op je aansluiting. Ik zie dat de kosten zijn gemaakt vanwege internetverbruik. Zonder internetbundel betaal je €0,15 cent per MB, op deze manier zijn de kosten opgelopen waardoor er ook meerdere keren automatisch is opgewaardeerd. Vanwege de privacywetgeving kunnen wij helaas niet inzien waar je MB's aan zijn verbruikt, dit kun je soms wel in je telefoon zelf terugvinden (afhankelijk welk toestel je hebt). Mocht je geen gebruik willen maken van internet zonder databundel, dan raad ik aan om de optie “Internetten in Nederland” uit te schakelen via Mijn Simyo> Instellingen> Internet en bellen.

Bedankt voor je hulp! ​@JanD 😊

Groetjes,
Roeqajja