.

Beantwoord

Onderling bellen/sms'en

  • 30 September 2012
  • 22 reacties
  • 2225 Bekeken

Wat is het sms-tarief wanneer beide personen klant zijn van simyo?
icon

Beste antwoord door Arie 4 October 2012, 11:26

Bekijk originele reactie

22 reacties

Reputatie 7
Ik weet niet of Simyo een 'onderling-tarief' heeft. Ik denk het niet.

Maar je zou eens de tarieven door kunnen spitten. Zie deze link.
Beste Rico,
Bedankt voor je reactie. Ik heb de tarieven bekeken, maar ik zie niets over de sms-tarieven tussen simyo klanten. Helaas
Reputatie 7
Dan zal er dus geen onderscheid zijn tussen sms'en met klanten van een andere provider en klanten van Simyo.

Had wel leuk geweest.

@Simyo. Misschien een ideetje? Om het bellen en sms'en onderling voordeliger te maken?
Badge +2
Beste Thekid en RicoK,

Het is mogelijk om met een prepaidkaart een 'onderling bellen bundel' aan te schaffen. Hiervoor betaal je € 2,50 en kan je 100 minuten bellen/sms'en met Simyo klanten. Helaas is een dergelijke optie niet beschikbaar bij een abonnement.

Groetjes,

Arie
Begrijp ik nu goed dat ik net een  2e simcard voor mijn vriendin aanschaf om gratis onderling te kunnen bellen en dat ik daarvoor een bundel aan moet schaffen? Dus dat "gratis" is niet gratis?
Badge +2
Beste ikkuh,

Dat heb je inderdaad goed begrepen. Het is helaas niet het geval bij Simyo dat je onderling gratis naar elkaar kan bellen. Zoals eerder aangegeven is het wel mogelijk bij prepaid om een onderling bellen bundel aan te schaffen. Met deze bundel kan je 100 minuten naar Simyo nummers bellen voor het bedrag van € 2,50.

Groetjes,

Arie
Beste ikkuh,


Dat heb je inderdaad goed begrepen. Het is helaas niet het geval bij Simyo dat je onderling gratis naar elkaar kan bellen. Zoals eerder aangegeven is het wel mogelijk bij prepaid om een onderling bellen bundel aan te schaffen. Met deze bundel kan je 100 minuten naar Simyo nummers bellen voor het bedrag van € 2,50.

Groetjes,

Arie


Hallo Arie,

Dus wat ik voor de aanschaf van de 2e simcard op jullie site gelezen heb klopt niet?
Ik meen me zelfs te herrineren dat jullie in de kleine lettertjes aangaven dat dit voor een maximum van 100 belminuten gold. Is dit soms recentelijk gewijzigd?
Mijn eigen simcard is zelfs uit de lowcall tijd. Deze 2e simcard heb ik voor 1 oktober aangeschaft op basis van die "gratis" 100 belminuten. Ik zou het op prijs stellen als iemand dit uit kon zoeken. Alvast bedankt.
Badge +2
Beste ikkuh,

Het klopt dat de voorwaarden van een oud Lowcall aansluiting anders zijn. Hier heb je de onderling bellen bundel standaard. Je betaald er dus niet voor maar kan toch 100 minuten per maand gratis naar Simyo klanten bellen. Graag vernemen wij welke informatie er volgens jou niet klopt. Waar heb je dit gelezen?

Groetjes,

Arie
Beste ikkuh,

Het klopt dat de voorwaarden van een oud Lowcall aansluiting anders zijn. Hier heb je de onderling bellen bundel standaard. Je betaald er dus niet voor maar kan toch 100 minuten per maand gratis naar Simyo klanten bellen. Graag vernemen wij welke informatie er volgens jou niet klopt. Waar heb je dit gelezen?

Groetjes,

Arie


Voordat ik ergens in september een nieuwe kaart bestelde heb ik gelezen dat simyo klanten gratis bellen. In de kleine letters stond dat dit gold voor maximaal 100 bel minuten.

Toen de kaart was geactiveerd ging ik dit nogmaals checken en tot mijn verbazing las ik dat er voor het onderling bellen een bundel gekocht moest worden terwijl er toch duidelijk gratis stond met een maximum van 100 minuten.
Het lijkt er dus op dat recentelijk de voorwaarden zijn gewijzgd. In ieder geval na het aanschaffen van de 2e simkaart.
Badge +2
Beste ikkuh,

Het is niet zo dat wij de voorwaarden onlangs hebben gewijzigd. Bij Simyo prepaid is het nooit zo geweest dat je 100 minuten gratis kan bellen zonder een onderling bellen bundel. Ik ben bang dat je het verkeerd hebt gelezen. Wellicht zat je op de pagina met de LowCall voorwaarden.

Groetjes,

Arie
Maar dat is dan wel schrijnend dat ik op basis van die voorwaarden een kaartje erbij koop want ik zie natuurlijk als inloggende klant van Simyo geen andere dan die voorwaarden die voor mij gelden. Dat deze voorwaarden dan anders worden is voor mij als klant niet duidelijk.
Is er een mouw aan te passen dat ik als bestaande klant onder die zelfde voorwaarden een tweede kaartje heb?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi ikkuh,

Hoe vervelend het ook is. Het is uiteindelijk wel je eigen verantwoordelijkheid. Dit zijn 2 verschillende producten. Lowcall is ook een ander principe, waarbij je zelf een belplafond kan instellen. Dit product wordt al enkele jaren niet meer aangeboden.

Groetjes,

Alex
Hoi ikkuh,

Hoe vervelend het ook is. Het is uiteindelijk wel je eigen verantwoordelijkheid. Dit zijn 2 verschillende producten. Lowcall is ook een ander principe, waarbij je zelf een belplafond kan instellen. Dit product wordt al enkele jaren niet meer aangeboden.

Groetjes,

Alex


Dat is best kort door de bocht eerlijk gezegd. Ik als klant zie niet "lowcall" boven de site staan en ga er dus vanuit dat wat ik lees voor Simyo geldt. En dan is het mijn inziens bijzonder kort door de bocht als je als antwoord krijgt "je eigen verantwoordelijkheid". Simyo kan zich op zijn minst afvragen of ik hier geen punt heb. Gelukkig voor beide partijen komt dit waarschijnlijk bijzonder weinig voor, maar ook dat is kennelijk geen reden voor Simyo om er iets aan te doen.

Jammer....
Reputatie 5
Badge +10
Hoi ikkuh,

Uiteraard houden we in sommige gevallen rekening met onduidelijkheden die vanuit onze kant worden veroorzaakt. In deze situatie zijn we van mening dat het stukje verantwoordelijkheid voor de klant zwaarder weegt.

Groetjes,

Alex
Als dit geen duidelijk geval van "onduidelijkheden" is dan weet ik het niet meer.
Want wanneer ik voorwaarden van een site haal waar met grote letters "Simyo" bovenstaat dan mag ik er als klant niet vanuit gaan dat deze voorwaarden gelden voor mij wanneer ik een nieuwe simkaart aanschaf? Het lijkt me op zijn zachts gezegd behoorlijk verwarrend.
Badge +2
Beste ikkuh,

Het spijt ons dat je het zo ervaart. Echter kunnen wij je niet dezelfde voorwaarden van een Lowcall aansluiting aanbieden. Dit product wordt namelijk niet meer aangeboden. Het spijt ons je niet anders te kunnen berichten.

Groetjes,

Arie
Badge
Als dit geen duidelijk geval van "onduidelijkheden" is dan weet ik het niet meer.
Want wanneer ik voorwaarden van een site haal waar met grote letters "Simyo" bovenstaat dan mag ik er als klant niet vanuit gaan dat deze voorwaarden gelden voor mij wanneer ik een nieuwe simkaart aanschaf? Het lijkt me op zijn zachts gezegd behoorlijk verwarrend.


ikkuh staan er ook voorwaarde op de site die voor jou gelden, of een regel in de door jouw gelezen voorwaarde dat jou lowcall abonnement andere voorwaarde beschikken zo niet dan is simyo zelf verandwoordelijk zij moeten de voor jou geldende voorwaarde duidelijk kenbaar maken
neem aan dat je niet bij simyo werkzaam bent (of helderziend)  zo dat je moest kunnen weten van de verschilende voorwaardes ik zou toch maar eens contackt leggen met consuwijzer
zo dat je toch je gelijk weet te halen al is het uit principe

afz rinus
ikkuh staan er ook voorwaarde op de site die voor jou gelden, of een regel in de door jouw gelezen voorwaarde dat jou lowcall abonnement andere voorwaarde beschikken zo niet dan is simyo zelf verandwoordelijk zij moeten de voor jou geldende voorwaarde duidelijk kenbaar maken
neem aan dat je niet bij simyo werkzaam bent (of helderziend)  zo dat je moest kunnen weten van de verschilende voorwaardes ik zou toch maar eens contackt leggen met consuwijzer
zo dat je toch je gelijk weet te halen al is het uit principe

afz rinus


Ik was in de volle overtuiging bij de aanschaf van de 2e simkaart voor mijn vriendin dat ik gewoon 100 minuten vrij bellen zou hebben, sterker nog ik wist niet eens dat de regels voor nieuwe abbonees anders waren. Die zie ik niet. Ik log immers als lowcall-abonnee automatisch in.  Ik kwam echter voor een vervelende verrassing te staan dat dat voor de 2e kaart niet gold. Ik zag dit pas toen ik met de nieuwe simkaart mijn instellingen ging wijzigen. Ik heb er al de nodige inspanning aan gewijd. Simyo houdt voet bij stuk.
Dit is toch een behoorlijke manko in het systeem. Ze zijn natuurlijk bang dat er meer lowcall abonnees dit (terecht) gaan claimen.
Ben benieuwd hoe de consumentenbond hier over denkt.
Badge
ikkuh staan er ook voorwaarde op de site die voor jou gelden, of een regel in de door jouw gelezen voorwaarde dat jou lowcall abonnement andere voorwaarde beschikken zo niet dan is simyo zelf verandwoordelijk zij moeten de voor jou geldende voorwaarde duidelijk kenbaar maken
neem aan dat je niet bij simyo werkzaam bent (of helderziend) zo dat je moest kunnen weten van de verschilende voorwaardes ik zou toch maar eens contackt leggen met consuwijzer
zo dat je toch je gelijk weet te halen al is het uit principe

afz rinus


Ik was in de volle overtuiging bij de aanschaf van de 2e simkaart voor mijn vriendin dat ik gewoon 100 minuten vrij bellen zou hebben, sterker nog ik wist niet eens dat de regels voor nieuwe abbonees anders waren. Die zie ik niet. Ik log immers als lowcall-abonnee automatisch in. Ik kwam echter voor een vervelende verrassing te staan dat dat voor de 2e kaart niet gold. Ik zag dit pas toen ik met de nieuwe simkaart mijn instellingen ging wijzigen. Ik heb er al de nodige inspanning aan gewijd. Simyo houdt voet bij stuk.
Dit is toch een behoorlijke manko in het systeem. Ze zijn natuurlijk bang dat er meer lowcall abonnees dit (terecht) gaan claimen.
Ben benieuwd hoe de consumentenbond hier over denkt.



die kunnen je heel goed op weg helpen ze hebben mij ook eens geholpen dan moet simyo deze fout erkennen en dat zou dan gelijk voor alle lowcall bellers gelden maar neem een kijkje op consuwijzer.nl staat tevens een telefoon nummer die je kan bellen je heb immers 100 betaalde minuten haha hoor graag van je hoe dit verloop

gr rinus
 
Reputatie 5
Badge +10
Hoi ikkuh en rinus82,

Het gaat er om dat er een product wordt besteld via onze website. Beide producten hebben hun eigen algemene voorwaarden. Deze zijn te hier te vinden.

Groetjes,

Alex
Hoi ikkuh en rinus82,

Het gaat er om dat er een product wordt besteld via onze website. Beide producten hebben hun eigen algemene voorwaarden. Deze zijn te hier te vinden.

Groetjes,

Alex


Uiteraard. Maar niet zichtbaar voor mij als Simyoklant die ooit als lowcall-klant is begonnen.
Zodra ik inlog zie ik dat ik gratis 100 belminuten heb.  Ik zie immers met grote letters simyo boven die voorwaarden staan en geen lowcall.
Reputatie 2
Badge +1
Hey ikkuh,

De voorwaarden zijn ook niet zichtbaar voor jou als Simyoklant die ooit als lowcall-klant is begonnen. (tenzij je deze op zoekt) Maar er wordt wel akkoord gegeven voor deze voorwaarden tijdens het plaatsen van een nieuwe bestelling. (anders kan de bestelling namelijk niet afgerond worden)

Zodra je inlogt op MijnSimyo krijg je inderdaad de gegevens van jouw aansluiting te zien. Het bestellen van een nieuwe aansluiting gebeurt echter via een ander gedeelte van de website. Om onduidelijkheden te voorkomen vragen wij dus of je akkoord gaat met de voorwaarden en de actievoorwaarden voordat je de bestelling plaatst.

Reageer