.

Beantwoord

Mijn simkaart is inactief. Wat nu?

  • 21 June 2017
  • 4 reacties
  • 882 Bekeken

Hoi,

Ik woon sinds kort in het buitenland en nu kreeg ik de melding dat mijn simkaart inactief is. Zouden jullie deze opnieuw kunnen activeren?

Groetjes Bregje
icon

Beste antwoord door Jihane 22 June 2017, 16:24

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Bregje,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je je simkaart niet kunt gebruiken nu 😞 Wat voor melding was dit precies? Hoe kreeg je die binnen en wat stond er? Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je in februari overgestapt bent naar een Prepaid aansluiting.Ik zie ook dat je beltegoed op € 0,- staat. Dat betekent dan inderdaad dat je simkaart geblokkeerd is voor uitgaande activiteiten zoals bellen, sms'en, enzovoorts.

Je bent zelf nog wel bereikbaar. Klopt dat ook?

Als dat het is, dan is de oplossing gelukkig makkelijk 🙂 Je kunt dan gewoon opwaarderen op Mijn Simyo. Zodra je opgewaardeerd hebt, kun je dan weer verder bellen en sms'en. Hou je er rekening mee dat er in het buitenland soms andere tarieven gelden dan in Nederland? Binnen de EU niet, sinds 15 juni. http://lees je daar meer over. Ben je buiten de EU? Dan kun je de tarieven http://opzoeken.

Laat jij mij weten of je er zo uit komt? Als het toch niet lag aan het beltegoed, dan kun je me vertellen wat de melding precies aangaf. We gaan dit samen oplossen.

Groetjes,
Jihane
Hi Jihane,

Bedankt voor je reactie. Het problem is echter dat mijn mobiel aangeeft geen service te hebben, alleen SOS. Hierdoor kan ik dus ook geen berichten binnen krijgen. Ik kreeg de melding binnen toen ik mijn Simyo app openende, ik klikte deze echter per ongeluk meteen weer weg dus ik heb hem niet goed kunnen lezen. Ik heb mijn beltegoed al opgewaardeerd met 5euro, maar dit maakt geen verschil. Kun je me helpen mijn simkaart weer te laten werken? (Ik heb mijn telefoon al opnieuw opgestart)

Groetjes Bregje
Hi Jihane,

Kun je me hier mee verder helpen?

Groetjes Bregje
Reputatie 7
Badge +10
Hi Bregje,

Mijn excuses voor de late reactie! We reageren normaal binnen één werkdag, maar vanwege de drukte duurt dat nu wat langer. Wat jammer dat het niet meteen lukte nadat je opgewaardeerd hebt. Ik zie dat de blokkade wel is opgeheven. Ook heb je telefonisch contact gehad met de klantenservice gisterochtend. Mijn collega heeft je weten te vertellen dat je simkaart wel werkt 🙂 Je hebt gisteren in de loop van de dag ook een sms verstuurd.

Kan ik hieruit opmaken dat je weer kunt bellen en sms'en? Als het goed is, zou dat wel moeten lukken. Je instellingen zien er goed uit.

Laat je het me weten?

Groetjes,
Jihane

Reageer