Skip to main content
antwoord

Kan mijn simkaart gedeblokkeerd worden?

• August 5, 2025
  • 2 reacties
  • 29 Bekeken

Hoi hoi,

Aangezien ik in het buitenland zit heb ik mijn simkaart op prepaid gezet, dit om te voorkomen dat als er per ongeluk data zou worden gebruikt, ik niet hoge kosten zou krijgen.

Ik neem aan dat als je gebeld zou worden of per ongeluk data zou hebben aanstaan en het beltegoed op is dit stopt. Nu blijft dat een persoon mij per ongeluk belde op het normale nummer en ik in azie zat. Blijkbaar is dit gesprek pas beeindigd toen het de 60 euro aantikte en het gesprek niet was gestopt toen mijn beltegoed op 0 zat, ik zag niet dat deze persoon mij belde onder het persoonlijke nummer en niet het zakelijke nummer.

Nu is mijn simkaart deels geblokkeerd, tijdelijk nieuw beltegoed aanvullen werkt niet en mijn lijn is uitgeschakeld, ik kan dus geen informatie sms krijgen van een instantie uit nederland die ik nodig heb.

Er zijn geen openstaande facturen.

Waarom is mijn simkaart nog deels geblokkeerd en hoe kan het zijn dat een prepaid simkaart je een - bedrag kan laten bijschrijven? Graag zou ik dit zo spoedig mogelijk oplossen gelet op het feit dat ik mijn digid toegang nodig heb. In de info staat dat je sms en gesprekken zou moeten kunnen ontvangen maar ik heb gewoon “No service” op de 2de lijn staan, ook na een herstart.

Met vriendelijke groet,

Sascha

Moderator: Titel aangepast voor betere vindbaarheid.

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Hodler,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je dit verwarrend vind. 

Allereerst kan je met een prepaid niet in de min uitkomen. De naam zegt het eigenlijk al, als je beltegoed op is is het op. Het tegoed blijft dan staan op €0,00 en kan je jouw gesprek afmaken.

Ik zie inderdaad wel dat jouw aansluiting is geblokkeerd omdat de aansluiting in error blijkt te zijn gegaan. Op dit moment wordt er al hard gewerkt aan een oplossing zodat je snel weer gebruik kan maken van jouw simkaart! Onze oprechte excuses voor het ongemak. Hoelang dit precies zal duren durf ik niet te zeggen. 

Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben laat het dan gerust weten.

Bedankt voor je reactie ​@JanD!

Groetjes,
Amy

2 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • August 5, 2025

Beste ​@Hodler zie onderstaande link voor de contactmogelijkheden met Simyo vanuit het buitenland, o.a. WhatsApp en bellen vanuit het buitenland:

https://www.simyo.nl/klantenservice#contact

Je kunt ook de reactie hier van een moderator afwachten vandaag.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • August 5, 2025

Hoi ​@Hodler,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je dit verwarrend vind. 

Allereerst kan je met een prepaid niet in de min uitkomen. De naam zegt het eigenlijk al, als je beltegoed op is is het op. Het tegoed blijft dan staan op €0,00 en kan je jouw gesprek afmaken.

Ik zie inderdaad wel dat jouw aansluiting is geblokkeerd omdat de aansluiting in error blijkt te zijn gegaan. Op dit moment wordt er al hard gewerkt aan een oplossing zodat je snel weer gebruik kan maken van jouw simkaart! Onze oprechte excuses voor het ongemak. Hoelang dit precies zal duren durf ik niet te zeggen. 

Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben laat het dan gerust weten.

Bedankt voor je reactie ​@JanD!

Groetjes,
Amy