.

Beantwoord

Kan ik van Sim Only naar Prepaid met nummerbehoud?

  • 4 April 2016
  • 7 reacties
  • 341 Bekeken

Is overstappen van Simyo (Sim only) abonnement naar Simyo prepaid met nummer behoud mogelijk?
icon

Beste antwoord door Angela 5 April 2016, 12:49

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Zargun,

Welkom op het Simyo Forum.

Goed dat je dit komt vragen! Het is zeker mogelijk om met nummerbehoud over te stappen naar een Simyo Prepaid.

Via Mijn Simyo kun je een nieuw startpakket voor Simyo Prepaid aanvragen. Bij je bestelling geef je aan dat je jouw telefoonnummer wilt meenemen en vraag je dus nummerbehoud aan. Wij zorgen er dan voor dat jouw nummer zo snel als het mogelijk is overgezet wordt. Je krijgt wel een nieuwe simkaart van ons omdat jouw huidige simkaart niet geschikt is voor een prepaid aansluiting. Gaat dit lukken?

Mocht je toch nog vragen hebben, laat het dan weten. Ik help je graag.

Groetjes,
Angela
Begrijp ik het goed dat als ik van Simyo prepaid overstap naar Sim only dat geen probleem is, maar als ik dan na een maand terug wil naar prepaid, mijn kaart niet (meer) geschikt is voor prepaid?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Fieke,

Welkom op het Simyo Forum.

Deze vraag begrijp ik heel goed! Het is natuurlijk best gek dat jouw voorheen goed werkende Prepaid simkaart, ineens niet meer geschikt is voor een Prepaid aansluiting. Ik had het eigenlijk ook anders moeten uitleggen waardoor het direct duidelijk was geweest voor alle mogelijkheden.

De overstap van Prepaid naar Sim Only is heel gemakkelijk te maken. Ook voor ons in de systemen is het erg simpel om bundels te activeren op een bestaande Prepaid simkaart. Het is simpelweg technische gezien niet mogelijk om het bruggetje terug te leggen van Sim Only naar Prepaid. Heb jij vanaf het begin af aan een Sim Only, dan is je simkaart ook echt niet geschikt voor Prepaid. Heb je een Prepaid aansluiting omgezet naar Sim Only en wil je weer terug, dan is dit voor ons technisch niet te doen, helaas :(

Maakt dit het wat duidelijker?

Groetjes,
Angela
Beste Angela, zo is het duidelijk ja. Wel balen. Gelukkig las ik het nog op tijd en ben ik nog niet overgestapt. Ik heb geloof ik al wel 10 jaar ( kan dat?) naar volle tevredenheid prepaid en houd dat dus nog maar even. Misschien wel fijn als jullie het in de voorwaarden vermelden.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Fieke,

Fijn dat het duidelijker is 🙂 Je bent al vanaf januari 2006 klant van Simyo (wauw!) Heel gaaf om te zien dat je al zo lang tevreden met ons bent. Zo zien we het graag natuurlijk.

Ik ga je idee meenemen om het in de voorwaarden te vermelden. Wie weet wordt dit goed ontvangen en kunnen we het aanpassen! Bedankt voor de feedback hierover.

Groetjes,
Angela

Hallo Angela,

 

Ik heb een dergelijk vraag over nummerbehoud van Sim Only naar Prepaid. Bij mijn simyo is de pagina om over te stappen naar Prepaid niet meer actief. Is dit nog wel mogelijk en hoe dan?

Hartelijke groeten,

Jacqueline

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Sjakkie123,

Bedankt voor je bericht. Ik leg je graag uit hoe het werkt :).

Het klopt inderdaad dat je niet via Mijn Simyo over kunt stappen van Sim Only naar Prepaid. Dit kun je alleen doen door een nieuwe Prepaid te bestellen via onze website met nummerbehoud. Je krijgt dan een nieuwe simkaart en een tijdelijk nummer totdat je nummer overgezet wordt naar de Prepaid kaart. Via e-mail krijg je van ons te horen op welke datum je nummer overgezet wordt naar Prepaid.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer