Skip to main content
kan ik na 15/7 wel met prepaid in het buitenland internetten?( en dus een bundel bestellen?)
Hoi digibellen,



Dat is helaas niet mogelijk met prepaid. Internet in het buitenland is vooralsnog alleen voor Sim Only abonnementen.



Edit 2-11-2018:

We blijven ons almaar ontwikkelen, waardoor de informatie die in dit topic staat niet helemaal meer klopt. Het is nu namelijk wel mogelijk om te internetten in het buitenland met een Prepaid aansluiting. Meer informatie daarover vind je hier.
Hoi Digibellen,



Welkom op het Forum!



Goed dat je dit even navraagt. Helaas is het na 15 juni niet mogelijk om met een Prepaid simkaart te internetten in het buitenland. Dit is alleen mogelijk voor onze Sim Only klanten. Meer informatie vind je hier.



Gelukkig kun je in het buitenland wel internetten via Wifi. Op de meeste openbare plekken zoals cafés en restaurants kun je gebruik maken van gratis Wifi.



Laat je het ons weten als je hier vragen over hebt?



@ Franswon, erg bedankt voor het meedenken! :D



Groetjes,

Asma
Volgens mij moeten providers ook voor prepaid bellers internet binnen Europa beschikbaar stellen. Dit is EU wetgeving waarin staat dat prepaid bellers en met internetbundel ook moeten kunnen internetten.

Wat gaat Simyo hieraan doen? Simyo is toch de beste provider?
Hallo Cees55,



Ik ben er niet volledig zeker van in dit geval. Bij Simyo was internetten in het buitenland nooit beschikbaar voor prepaid, wel voor Sim-Only. Ik weet niet of Simyo in dit geval verplicht kan worden om ook internet in het buitenland bij prepaid aan te bieden.
Simyo kan niet verplicht worden een product te wijzigen. Zoals franswon opmerkt, internetgebruik in het buitenland zit niet in het product prepaid, bellen en sms in het buitenland wel.

Het punt van de nieuwe EU regelgeving is dat de kosten van de telecomdiensten die door een provider in andere EU landen worden aangeboden niet hoger mogen zijn dan in je eigen land. Vandaar dat het voor bellen en sms'sen nu qua kosten helemaal niets uitmaakt waar je je binnen de EU bevindt. Voor mobiel internet verandert er niets: het was onmogelijk en het blijft onmogelijk.

Reageer