.

Nieuw: Prepaid internet in het buitenland

  • 1 October 2018
  • 24 reacties
  • 5154 Bekeken

Reputatie 7
Badge +10
  • Oud community manager
  • 4797 reacties
Hoi allemaal,

Tot vandaag was het niet mogelijk om met een Prepaid simkaart te internetten in het buitenland. Voorheen kon je alleen bellen en sms'en in het buitenland met een Prepaid aansluiting. Het internetten in het buitenland was alleen voor mensen met een Sim Only abonnement. Nu is dat anders! Als je naar het buitenland toe gaat en daar wil internetten, kun je op Mijn Simyo inloggen en surfen naar Instellingen > Internet en bellen. Daar vind je dan de nieuwe optie: Internet op je mobiel - buitenland.

Hoe kan ik internetten in het buitenland?
Als je op Mijn Simyo de opties Internet in Nederland en Internet in het buitenland aan hebt staan, moet je kunnen internetten over de Nederlandse grens. Het is ook belangrijk om je telefooninstellingen na te kijken om te zorgen dat je mobiel goed ingesteld staat. Hier lees je hoe je dat doet.

Hoeveel kost het internetten in het buitenland?
Dat hangt af van je locatie! Als je je binnen zone 1 bevindt, betaal je evenveel als in Nederland. Als je geen internetbundel hebt betaal je € 0,15 per MB, en als je wel een internetbundel hebt kun je die gebruiken tot hij op is. Je krijgt altijd een sms zodra je internetbundel op is, zodat je zelf kunt besluiten of je een nieuwe internetbundel koopt. Je kunt ook besluiten om je internet dan uit te zetten, of om het buitenbundeltarief te betalen.

Buiten zone 1 (dus in zones 2, 3 en 4) betaal je € 5,- per MB. Je internetbundel is daar niet geldig.

Mijn Prepaid internetbundel kan ik in zone 1 dus gewoon gebruiken?
Ja! Hier lees je meer over die internetbundels.

Wat als mijn internetbundel op is?
Geen zorgen! Je krijgt dan een sms als de bundel 50% op is en als de bundel 100% op is. Je kunt dan meteen een nieuwe internetbundel aanschaffen!

Wil je nog meer informatie over internetten in het buitenland met een Prepaid simkaart? Op deze pagina lees je daar alles over!

Heb je vragen, gedachtes of opmerkingen? Laat het vooral weten 🙂

Groetjes,
Jihane

24 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Zo zo simyo denk dat je een hoop mensen blij maakt, en een hoop ergernis weg neemt😁
jammer dat dit net NA de vakantie periode komt, maar beter laat dan nooit
Reputatie 7
Badge +10
Hi Appesap,

Het is maar net hoe je het ziet 😉 Het is ook ruim op tijd voor de volgende vakantieperiode. Nee, ik snap wat je bedoelt hoor, het zou inderdaad fijner zijn geweest als dit eerder al ontwikkeld was. Maar het is precies zoals je zegt: beter laat dan nooit. Je kunt er nu nog lange tijd van genieten, als je wil.

Groetjes,
Jihane
Badge
hier stond wat anders - maar ik geloof dat ik appels met peren aan het vergelijken was (gelukkig... pff)
Het heeft toch wel erg lang geduurd voordat Simyo de mogelijkheid opende om te internetten in het buitenland.
Maar wat heb je tegenwoordig nog aan een internetsnelheid van downloadsnelheid van 3,6 Mbps en een uploadsnelheid van 384 kbps? Dat is nog meer uit de tijd dan helemaal niet kunnen internetten bijvoorbeeld in Europa.
Moet ik mijn foto's uploaden met een snelheid van 384 kbps?

Ik zal het niet gebruiken zo lang Simyo meent de prepaid klanten te kunnen afschepen met zo'n lage snelheid!!

En € 5 voor een 1 Mb buiten Europa.........gewoon beschamend!!

U hoeft niet het antwoord te geven dat ik dan maar moet overstappen naar een Sim Only abonnement. Dat antwoord ken ik al dus die moeite kan U besparen.

Simyo prepaid is uitstekend om te bellen en gebeld te worden maar voor internet zijn er toch talrijke veel betere en goedkopere oplossingen.

Zodra Simyo (niet afgeknepen-) 4G beschikbaar maakt in Nederland en in de EU heeft U een internet gebruiker erbij!

Met vriendelijke groet

HCE
U hoeft niet het antwoord te geven dat ik dan maar moet overstappen naar een Sim Only abonnement. Dat antwoord ken ik al dus die moeite kan U besparen.


Dat scheelt, want voor sim only abonnement houders is dat ook 5 euro per MB buiten zone 1. 😉
Reputatie 7
Badge +9
En om alles een beetje in perspectief te zien: bij mijn provider Three hier in het VK kost internet buiten zone 1 £6 per MB, dat is dus €6.66 per MB! (Behalve enkele landen waaronder USA, Australie en Nieuw Zeeland waar belminuten, sms'jes en MBs gewoon uit mijn bundel komen). De 5 euro die Simyo in rekening brengt is dus niet een abnormaal hoog tarief. Hoe het met de downloadsnelheid zit weet ik niet.
Reputatie 6
Badge +4
En om alles een beetje in perspectief te zien: bij mijn provider Three hier in het VK kost internet buiten zone 1 £6 per MB, dat is dus €6.66 per MB! (Behalve enkele landen waaronder USA, Australie en Nieuw Zeeland waar belminuten, sms'jes en MBs gewoon uit mijn bundel komen). De 5 euro die Simyo in rekening brengt is dus niet een abnormaal hoog tarief. Hoe het met de downloadsnelheid zit weet ik niet.

Wow dat is flink zeg, zeker als je het inderdaad omrekent naar euro's! Hoe doe jij dat dan buiten zone 1? Koop je dan lokaal een Prepaid kaartje?
Reputatie 7
Badge +9
Ik reis niet zo vaak buiten zone 1 (helaas...!), alleen af en toe naar familie in Canada, en daar beperk ik mij voornamelijk tot WiFi. Binnenkort ga ik er weer heen, en aansluitend naar Aruba waar de kosten van mobiel bellen nog hoger zijn dan in Canada (zowel met Three als met Simyo)... ☹️ Op Aruba zal ik kijken of er makkelijk aan een prepaid kaartje te komen is.
Reputatie 6
Badge +4
Ik reis niet zo vaak buiten zone 1 (helaas...!), alleen af en toe naar familie in Canada, en daar beperk ik mij voornamelijk tot WiFi. Binnenkort ga ik er weer heen, en aansluitend naar Aruba waar de kosten van mobiel bellen nog hoger zijn dan in Canada (zowel met Three als met Simyo)... ☹️ Op Aruba zal ik kijken of er makkelijk aan een prepaid kaartje te komen is.

Nou laten we hopen dat je snel weer eens in de gelgenheid bent om het te proberen 🙂 Gelukkig kun je met wifi en whatsap of skypen een hele hoop...
Hallo forum,
Ik was ook blij dat er eindelijk prepaid internet in de EU was. Dus nieuwe simkaart gekocht, in de ipad gestopt, en ja! werkte prima in Nederland. Dus hoop! Maar helaas... toen de trein naar Berlijn de grens over ging, was het uit met de pret. Gelukkig wifi in het hotel, Simyo klantenservice geraadpleegd, van alles (alle instellingen, kiezen van providers, etc. ) geprobeerd, niks, niente, nada. Dus een week in Berlijn zonder mobiel internet! Kinderziekte? Week daarna thuis: dagelijks contact met klantenservice, maar geen oplossing. Testen is lastig, ik kom niet vaak in Duitsland of andere EU landen.
Hoe kun je er nu op vertrouwen dat het de volgende keer echt werkt? Heeft iemand nog een idee? Of toch maar een andere provider proberen?
Reputatie 7
Badge +10
Hi Fritsyo,

Wat jammer om te horen dat je geen internetverbinding kreeg in het buitenland! Dat hoort allemaal juist helemaal te werken. Ben je in staat geweest om daar een andere simkaart in je iPad te stoppen om te testen of je daarmee wél kon internetten?

Groetjes,
Jihane
Ja erg jammer! ik had de simkaart + bundel speciaal daarvoor gekocht.
Helaas had ik maar 1 simkaart, en ik heb het dus niet kunnen testen. Raar wel dat het in NL heel goed werkte, maar over de grens niet meer. Instellingen meerdere keren opnieuw gedaan etc etc. Niks hielp. Nu ik weer in NL ben kan ik niet meer testen, maar ik wil er de volgende keer wel op kunnen rekenen.
Groeten, Fritsyo
Reputatie 7
Badge +10
Hi Fritsyo,

Ah, jammer 😞 Ik heb voor de zekerheid nog een reset uitgevoerd op je buitenlandopties, waarmee de instellingen vernieuwd worden op het netwerk. Ik hoop dat dit in de toekomst ervoor zorgt dat het opgelost is!

Heb je in het buitenland ook naar andere netwerken gezocht?

Groetjes,
Jihane
Bedankt Jihane, maar het heeft de vorige keer niet geholpen... Natuurlijk heb ik in Duitsland alle providers geprobeerd die ik in het vizier kreeg (Vodafone, O2, etc), maar nee, het maakte geen verschil.
Zelf denk ik nu dat deze simkaart met nummer 06XXXXXXXX (niet te verwarren met mijn oude uit 2010) gewoon ongeschikt is voor de nog nieuwe mogelijkheid van internet in het buitenland. Kunnen we niet een andere proberen? Of nog beter: door iemand laten testen met een ipad in Duitsland?
Het zijn een paar ideetjes! De collega’s van de klantenservice hebben mij niet kunnen helpen.
Groeten, Fritsyo
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Fritsyo,

Ik kan me voorstellen dat je zeker wilt zijn dat je internet de volgende keer werkt in het buitenland. De simkaart die je hebt is gewoon geschikt om te kunnen internetten in het buitenland. Deze is zelfs pas één maand oud!
Ik heb de simkaart even een volledige reset gegeven (dus niet alleen de optie internet in het buitenland). Zou je je iPad nogmaals opnieuw willen opstarten?

Helaas is het niet mogelijk om jouw simkaart in Duitsland te gaan testen met een iPad. Ik snap dat je de vorige keer geen extra simkaart of toestel bij had maar het is toch echt even nodig om een kruistest uit te voeren. Het probleem kan namelijk in de simkaart maar ook in de iPad zitten.

Heb je de instellingen destijds geïnstalleerd via onze toestelhulp? Ook is het belangrijk dat de optie EU internet uit moet staan om te kunnen internetten op een iPad. Hoe dit werkt kun je hier vinden.

Ik ga er vanuit dat het hierna de volgende keer gewoon weer werkt!

Groetjes,

Kevin
Hallo Kevin,
Ik zal mijn ipad wel even opnieuw starten. Voor mij is het voorlopig niet meer mogelijk om de ipad te testen in Duitsland. Het zou wel aardig zijn als Simyo dat kon (laten) doen, omdat zij tenslotte een simkaart aanbieden waarvan ze zeggen dat je ermee kunt internetten in het buitenland. Zijn er geen andere forumlezers die daar toevallig moeten zijn?
Met een andere simkaart heb ik vorig jaar wel kunnen internetten in Frankrijk met dezelfde machine.
Mijn instellingen staan helemaal goed volgens de toestelhulp. De optie EU internet (goede suggestie trouwens!) bestaat niet meer op de nieuwere ipad modellen en iOS versie 11 - terecht grijs in de toestelhulp.
Dus: ik wou dat ik je optimisme kon delen! Maar ik ga het er niet op wagen om nog eens een hele buitenlamdse reis zonder internet te zitten.
Groeten,
Fritsyo
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Fritsyo,

Tegenwoordig heeft iedereen bij Simyo de mogelijkheid om te internetten in het buitenland. Dus ook oudere prepaid-simkaarten na het aanzetten van "internet op je mobiel in het buitenland" op Mijn Simyo. Jouw simkaart is zelfs zo goed als nieuw, aangezien deze wel werkt in Nederland zal deze in het buitenland ook gewoon moeten werken. Dit is natuurlijk uitgebreid getest voordat we deze optie voor iedereen toegankelijk hebben gemaakt.

Je zou er natuurlijk altijd via Mijn Simyo voor kunnen kiezen om toch een nieuwe simkaart aan te vragen om er zeker van te zijn dat hier het probleem niet in zit. Dit kun je doen via Mijn Simyo > instellingen > simkaart > vervangende simkaart aanvragen.

Ik kan me voorstellen dat het lastig is dat je dit nu niet kan testen. Wij hebben sinds dat je terug bent in Nederland je simkaart op meerdere manieren een reset gegeven waardoor deze zich opnieuw heeft aangemeld op het netwerk. Dit lost normaal gesproken alle problemen op. Wanneer je toestel in dat geval nog steeds geen internet heeft, vragen wij om een kruistest te doen. Het is namelijk helemaal niet zeker of het probleem in eerste instantie wel ligt aan de simkaart. Helaas is het zo dat er iets mis kan zijn met de simkaart maar dit is natuurlijk ook het geval met de iPad.

Hopelijk is dit geen reden om bij voorbaat al over te stappen naar een andere provider. We komen namelijk altijd wel tot een oplossing met dit soort problemen.

Groetjes,

Kevin
Reputatie 7
Wat fijn zeg! De pre-paid klanten vragen en vroegen hier al een lange tijd om. Fijn dat het nu voor deze groep klanten mogelijk is gemaakt. Kan deze nu eindelijk van de Wall-of-change (of hoe heet deze ook al weer?) af 😉
[ ..... ] Kan deze nu eindelijk van de Wall-of-change (of hoe heet deze ook al weer?) af ;)

@RicoK je bedoelt denk ik de Never ending story ! 😉😀
Reputatie 7
Badge +10
Hi Rico,

Haha, precies! 😃 Hij is intussen van de Wall of Change af, daar hangen alleen nog ideeën waar nog over gepraat moet worden.

@ Friesian, nou nou, jij weet intussen ook wel dat er genoeg Wall of Change-ideeën doorgevoerd worden 😉

Groetjes,
Jihane
Natuurlijk..
@Jihane, wat ik daarmee wilde zeggen is.... Er hangen al briefjes met ideeën, er vervallen briefjes (kansrijke, minder/niet kansrijk) en er komen weer nieuwe briefjes. Het is een soort van kringloop, een Never ending story wall.😎
Reputatie 6
Badge +5
Dat klopt, Friesian! Er komen dan ook constant goede nieuwe ideeën bij :)

Groetjes,
Niels

Reageer