Skip to main content
Beantwoord

Is het nog mogelijk om mijn prepaid aansluiting te heractiveren?

• July 10, 2026
  • 3 reacties
  • 34 Bekeken

Op 10 juni kreeg ik een bericht van Simyo dat ik mijn prepaid abonnement met nr.  +31 6 3****536 langere tijd niet gebruikt had. Dat bericht is in mijn spambox terecht gekomen. Heb dus niet kunnen reageren op de mail. Nu een aantal weken later zie ik dit bericht in mijn spambox. Het lijkt er nu op dat mijn abonnement met nog wel een redelijk openstaande bedrag, is gecanceld.

Vindt dit niet terecht en hoop dat u het abonnement kunt herstellen.

Moderator: Titel is aangepast voor duidelijkheid en betere vindbaarheid. 

Beste antwoord door Shaniqua

Hoi ​@Jehade,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je prepaid aansluiting is opgezegd zonder dat je het bericht op tijd hebt gezien.

Het is belangrijk om minstens één keer in het half jaar gebruik te maken van je simkaart en dat is bellen, sms'en of opwaarderen om je nummer actief te houden.

Na de opzegging van je aansluiting heb je nog een maand om het nummer te heractiveren. Eenmaal het is opgezegd en de opzegtermijn is verstreken, wordt het nummer definitief vrijgegeven en kunnen we het niet meer terughalen. 

Zou je zo snel mogelijk een privébericht kunnen sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens? Dan kunnen we samen kijken of het nog mogelijk is om de opzegging terug te draaien en je nummer terug te halen.

Groetjes,
Shaniqua

3 reacties

Shaniqua
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • July 10, 2026

Hoi ​@Jehade,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je prepaid aansluiting is opgezegd zonder dat je het bericht op tijd hebt gezien.

Het is belangrijk om minstens één keer in het half jaar gebruik te maken van je simkaart en dat is bellen, sms'en of opwaarderen om je nummer actief te houden.

Na de opzegging van je aansluiting heb je nog een maand om het nummer te heractiveren. Eenmaal het is opgezegd en de opzegtermijn is verstreken, wordt het nummer definitief vrijgegeven en kunnen we het niet meer terughalen. 

Zou je zo snel mogelijk een privébericht kunnen sturen met je telefoonnummer en persoonlijke gegevens? Dan kunnen we samen kijken of het nog mogelijk is om de opzegging terug te draaien en je nummer terug te halen.

Groetjes,
Shaniqua

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • July 11, 2026

Worden nummers al na een maand hergebruikt?

Shaniqua
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • July 13, 2026

Hoi ​@XTF,

Bedankt voor je bericht. Dat is een goede vraag!

Bij Simyo wordt een prepaid nummer pas hergebruikt nadat het minimaal twee maanden niet meer actief is geweest: eerst wordt het nummer na 6 maanden inactiviteit afgesloten, daarna blijft het nog een maand bewaard voordat het definitief wordt vrijgegeven voor hergebruik.

Groetjes,
Shaniqua

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • July 13, 2026

Hi ​@Shaniqua 

Waarom dat verschil tussen de eerste en de tweede maand?