Hallo,
Op vrijdag 10 februari is er vreemd verbruik op de aansluiting van mijn dochter voorgekomen. Iets na 19.00 uur hebben we die avond ingelogd op Mijn Simyo om mobiel internet te kopen en aan te zetten. Het beltegoed stond op dat moment op €1,69 wat uiteraard te weinig is voor het kopen van een databundel. Dus hebben we het beltegoed met €10,00 opgewaardeerd zodat het totaal nu €11,69 was. Vervolgens hebben we een 1GB bundel gekocht. Het resterende beltegoed was daarna weer €1,69. Pas na het aankopen van de databundel heeft mijn dochter mobiele data op haar iPhone ingeschakeld. Dat heeft ze altijd uit staan als ze geen mobiele databundel heeft (die kopen we alleen af-en-toe als dat nodig is). Dus ze kan nooit iets verbruiken zonder dat ze een bundel heeft. Vlak na het aankopen kreeg ze ook nog een SMS dat het beltegoed onder de €2,00 gekomen was. Wat terecht is, omdat we na het aankopen van de bundel vanaf €11,69 weer op €1,69 uitkomen.
Later die avond heeft ze 18MB verbruikt en tot onze verbazing kreeg ze om 23.48 uur een SMS dat ze data buiten de bundel zou verbruiken. Wat vreemd is, omdat ze juist een bundel geactiveerd heeft. Als dat vervolgens in het verbruik kijk zie ik dat er plots eerder op 10 februari een aantal MB’s verbruik geboekt zijn. En die zijn van het resterende beltegoed afgehaald zodat dit nu op €0,00 staat.
Ten eerste is dit onmogelijk omdat mobiele data tot iets van 19.00 uur op haar telefoon uitgeschakeld was. Ten tweede stond eerder geen verbruik en daarmee een tegoed van €1,69. Nu is er plots op een tijdstip dat op ongeveer 3 uur voor het opwaarderen en inschakelen van de databundel ligt een extra verbruik geboekt wat dus eerder niet zichtbaar was.
Hier is iets gebeurd wat niet klopt. Hierbij het verzoek om deze situatie te corrigeren.