Skip to main content
Vraag

Internetten buitenland

• August 5, 2025
  • 4 reacties
  • 24 Bekeken

Hallo,

Heb een bundel gekocht voor een maand. Internetten en bellen in buitenland staat aan. Ik kan wel internetten in Nederland alleen niet in het buitenland. Wat gaat hier fout?

4 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • August 5, 2025

Roaming oftewel internetten in het buitenland moet zowel in MijnSimyo als in je toestel aan staan.

• auteur
  • Beginner
  • August 5, 2025

Roaming in toestel staat aan. In MijnSimyo kan dit niet vinden.

JanD
  • Forum Expert
  • August 6, 2025

Beste ​@EvertJan in MijnSimyo kom je roaming ook niet tegen, wel of je buitenland internet aan of uit hebt staan, dat moet dan in jouw geval aan staan.

Daarna je mobiel een keer herstarten en het moet werken.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • August 6, 2025

Hi ​@EvertJan,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je geen internetverbinding krijgt in het buitenland!

Op je aansluiting zie ik dat je de optie “Internet in het buitenland” aan hebt staan. Wij hebben een uitgebreid topic op ons forum met daarin tips wat je het beste kunt doen als je verbinding niet goed werkt in het buitenland. Het wilt onder andere vaak helpen om handmatig een netwerk te selecteren in je telefoon. 

Ik hoor graag van je of dit verbetering heeft opgeleverd! Mochten deze tips niet hebben geholpen, dan voer ik graag een reset uit op je simkaart. Hiermee maakt je simkaart opnieuw verbinding met het netwerk.

Bedankt voor jullie hulp! ​@wimj12 en ​@JanD 😊

Groetjes,
Roeqajja