Skip to main content
antwoord

Internet kosten afgeschreven na aanschaf internet bundel?

  • March 26, 2025
  • 11 reacties
  • 73 Bekeken

Beste,

€20 opgewaardeerd waarna gelijk internet bundel aangeschaft voor €12,5. Daarna mobiel internet aangezet. Net een bericht van Simyo ontvangen dat de beltegoed bijna (€0.87?) op is omdat ik internet kosten maak buiten internet bundel? Hoe is dit mogelijk?

Beste antwoord door Seren

Hoi ​@Gor,

Bedankt voor je bericht. Ik heb even gekeken op jouw aansluiting en ik zie dat je internet hebt verbruikt voordat je de bundel hebt aangeschaft. Hierdoor is er inderdaad een deel van je beltegoed afgegaan. 

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag!

Groetjes,
Seren

11 reacties

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • antwoord
  • March 27, 2025

Hoi ​@Gor,

Bedankt voor je bericht. Ik heb even gekeken op jouw aansluiting en ik zie dat je internet hebt verbruikt voordat je de bundel hebt aangeschaft. Hierdoor is er inderdaad een deel van je beltegoed afgegaan. 

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag!

Groetjes,
Seren


Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • March 27, 2025

Ik heb even gekeken op jouw aansluiting en ik zie dat je internet hebt verbruikt voordat je de bundel hebt aangeschaft. Hierdoor is er inderdaad een deel van je beltegoed afgegaan.

Kun jij aangeven of dit niet dat al bekende: “Er was reeds een datasessie actief, waarbinnen het dataverbruik NA aanschaf van de databundel in is opgenomen”-probleem is?


  • auteur
  • Beginner
  • March 27, 2025

Bedankt voor je antwoord Serena!

Zoals ik in mijn vraag aangaf, dat kan niet mogelijk zijn want ik heb de mobiel internet aangezet nadat ik internet bundel heb aangeschaft.

Misschien zit er periode tussen melding en daadwerkelijke activatie van bundel? Dan wacht ik nog even bij de volgende keer.


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • March 27, 2025

Ik heb even gekeken op jouw aansluiting en ik zie dat je internet hebt verbruikt voordat je de bundel hebt aangeschaft. Hierdoor is er inderdaad een deel van je beltegoed afgegaan.

Kun jij aangeven of dit niet dat al bekende: “Er was reeds een datasessie actief, waarbinnen het dataverbruik NA aanschaf van de databundel in is opgenomen”-probleem is?

Nee, dat is hier niet het geval! Ik had het nog even dubbel gecheckt bij een collega. :)

Bedankt voor je antwoord Serena!

Zoals ik in mijn vraag aangaf, dat kan niet mogelijk zijn want ik heb de mobiel internet aangezet nadat ik internet bundel heb aangeschaft.

Misschien zit er periode tussen melding en daadwerkelijke activatie van bundel? Dan wacht ik nog even bij de volgende keer.

Ik heb hier navraag over gedaan bij mijn collega en die bevestigt ook wat ik hierboven heb aangegeven. Het verbruik vond plaats om 11:29, en om 11:43 is de bundel gekocht en verwerkt. Je internet was op dat moment ook actief op Mijn Simyo! 


  • auteur
  • Beginner
  • March 27, 2025

Ik heb even gekeken op jouw aansluiting en ik zie dat je internet hebt verbruikt voordat je de bundel hebt aangeschaft. Hierdoor is er inderdaad een deel van je beltegoed afgegaan.

Kun jij aangeven of dit niet dat al bekende: “Er was reeds een datasessie actief, waarbinnen het dataverbruik NA aanschaf van de databundel in is opgenomen”-probleem is?

Nee, dat is hier niet het geval! Ik had het nog even dubbel gecheckt bij een collega. :)

Bedankt voor je antwoord Serena!

Zoals ik in mijn vraag aangaf, dat kan niet mogelijk zijn want ik heb de mobiel internet aangezet nadat ik internet bundel heb aangeschaft.

Misschien zit er periode tussen melding en daadwerkelijke activatie van bundel? Dan wacht ik nog even bij de volgende keer.

Ik heb hier navraag over gedaan bij mijn collega en die bevestigt ook wat ik hierboven heb aangegeven. Het verbruik vond plaats om 11:29, en om 11:43 is de bundel gekocht en verwerkt. Je internet was op dat moment ook actief op Mijn Simyo! 

Dankjewel Groentjuh voor navragen en je antwoord!

Dit houdt dus in dat  ik bij de volgende keer na aanschaf van een internet bundel minimaal 15 minuten ga wachten voordat ik de mobiele data aanzet :)

Fijne zonnige dag toegewenst!

God bless

 


Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • March 27, 2025

Ik heb even gekeken op jouw aansluiting en ik zie dat je internet hebt verbruikt voordat je de bundel hebt aangeschaft. Hierdoor is er inderdaad een deel van je beltegoed afgegaan.

Kun jij aangeven of dit niet dat al bekende: “Er was reeds een datasessie actief, waarbinnen het dataverbruik NA aanschaf van de databundel in is opgenomen”-probleem is?

Nee, dat is hier niet het geval! Ik had het nog even dubbel gecheckt bij een collega. :)

Ik heb hier navraag over gedaan bij mijn collega en die bevestigt ook wat ik hierboven heb aangegeven. Het verbruik vond plaats om 11:29, en om 11:43 is de bundel gekocht en verwerkt. Je internet was op dat moment ook actief op Mijn Simyo! 

Naar mijn weten laten de systemen van Simyo de begintijd van de datasessie zien.  11:29 is dan dus de begintijd. Wanneer begon de volgende datasessie? Was de datasessie van 11:29 ongeveer 60MB groot of als het minder? Die vragen geven je immers zicht op wanneer die datasessie van 11:29 eindigde.

Binnen een lopende datasessie weet Simyo niet wanneer het verbruik daadwerkelijk plaats vond. Mijn Simyo staat ook vol met verbruik om 04:57. In werkelijkheid is dat verbruik meer rond 10:00 tot 12:00 uur.


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • March 28, 2025

Ik heb even gekeken op jouw aansluiting en ik zie dat je internet hebt verbruikt voordat je de bundel hebt aangeschaft. Hierdoor is er inderdaad een deel van je beltegoed afgegaan.

Kun jij aangeven of dit niet dat al bekende: “Er was reeds een datasessie actief, waarbinnen het dataverbruik NA aanschaf van de databundel in is opgenomen”-probleem is?

Nee, dat is hier niet het geval! Ik had het nog even dubbel gecheckt bij een collega. :)

Ik heb hier navraag over gedaan bij mijn collega en die bevestigt ook wat ik hierboven heb aangegeven. Het verbruik vond plaats om 11:29, en om 11:43 is de bundel gekocht en verwerkt. Je internet was op dat moment ook actief op Mijn Simyo! 

Naar mijn weten laten de systemen van Simyo de begintijd van de datasessie zien.  11:29 is dan dus de begintijd. Wanneer begon de volgende datasessie? Was de datasessie van 11:29 ongeveer 60MB groot of als het minder? Die vragen geven je immers zicht op wanneer die datasessie van 11:29 eindigde.

Binnen een lopende datasessie weet Simyo niet wanneer het verbruik daadwerkelijk plaats vond. Mijn Simyo staat ook vol met verbruik om 04:57. In werkelijkheid is dat verbruik meer rond 10:00 tot 12:00 uur.

Wat je zegt klopt inderdaad ​@Groentjuh, in zulke gevallen mogen wij dit ook vergoeden. Alleen is het in dit geval met ​@Gor toch een andere situatie. Ik heb dit laten checken door iemand van onze technische afdeling die in onze systemen alles heeft nagelopen, en die geeft hetzelfde aan.  


  • Beginner
  • April 19, 2025

Hallo,  ik heb al twee keer exact hetzelfde probleem.  Vandaag weer.…

Om 11.04 heb ik een internetbundel aangeschaft, pas om 11.30 internet aangezet omdat we toen naar de trein gingen en zoonlief onderweg internet nodig had.  

En toch is weer  alles van de gewone bundel afgegaan en is de internetbundel nog helemaal intact.  

Hoe kan dit toch weer verkeerd gaan.  Is best om verdrietig van te worden....


Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • April 22, 2025

Hi ​@MatSlag,

Bedankt voor je bericht.

Wat onhandig dat je hetzelfde probleem hebt! Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Op je aansluiting zie ik dat je hier inmiddels mee bent geholpen via onze klantenservice en dat je beltegoed is teruggestort. Dat is fijn om te zien!

Mocht je nog verdere vragen hebben dan horen wij het graag.

Groetjes,
Roeqajja


  • Beginner
  • May 6, 2025

Hier helaas precies hetzelfde als MatSlag, ook 2,5 week geleden (19 april). 's Middags een losse bundel aangeschaft, daarna internet aangezet. Krijg ik een sms dat ik data verbruik zonder bundel, en mijn beltegoed is vervolgens volledig op. Er staat in mijn Simyo geregistreerd dat ik 's ochtends al die MB's verbruikt heb, terwijl dat dus niet zo is. Helaas blijft de klantenservice dit ook volhouden, was dus een dure bundel op deze manier! Volgende keer inderdaad maar ruim van tevoren een bundel aanschaffen en dan een poosje wachten om deze te gebruiken... 


Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • May 7, 2025

een poosje wachten om deze te gebruiken... 

8 uur van te voren gaat altijd goed 😉