.

Beantwoord

Ik kan sinds kort niet meer bellen, wat kan dat zijn?

  • 7 October 2013
  • 8 reacties
  • 1296 Bekeken

Badge
Hoi, ik ben sinds kort overgestapt van sim only naar Prepaid en vandaag kan ik ineens mijn nummer niet meer gebruiken. Als melding kreeg ik telkens: "uw aansluiting is vanwege administratieve redenen buiten werk gesteld".

Er is volgens mij geen probleem met het netwerk zelf (heb gewoon nog volle ontvangst) en als ik inlog op Mijn Simyo word ik er ook niet wijzer van.

Ik heb begrepen dat dit kan gebeuren als je je prepaid na 6 maanden niet opwaardeer, maar ik heb mijn Prepaid maar pas 1 maand. Verder heb ik mijn telefoon een maand niet gebruikt omdat ik in het buitenland woon en mijn telefoon alleen nodig heb als ik even terug in Nederland ben. Kan dit het probleem zijn? 

Is het verder mogelijk om mijn simkaart te resetten? 

Groet,
Morris
icon

Beste antwoord door Ernst 8 October 2013, 14:35

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hi mmuliaditan, welkom op het Simyo forum!

Volgens onze gegevens zou je ook gewoon moeten kunnen bellen... 😕

Ik heb je simkaart zich opnieuw laten aanmelden op het netwerk, als je je mobiel uit en aan wilt zetten weet je of dat geholpen heeft.
Als je nu nog steeds geen verbinding kan maken, wil ik je vragen om je simkaart in een andere mobiel te proberen. Op deze manier kun je verifiëren of het werkelijk om je simkaart gaat, of dat misschien je mobiel niet meer zo goed is (stuk :()

Houd je me op de hoogte?
Badge
Hoi Ernst,

Heel erg bedankt voor je snelle hulp en reactie. Probleem is inmiddels opgelost, jullie klantenservice is helemaal top! :)

Groet,
Morris
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Ernst,

Heel erg bedankt voor je snelle hulp en reactie. Probleem is inmiddels opgelost, jullie klantenservice is helemaal top! :)

Groet,
Morris


Geen dank! Blij dat je weer kunt bellen 😃
Badge
Hoi Ernst,

Ik moet helaas je weer lastigvallen met dezelfde probleem. Omdat mijn simkaart weer een tijd niet is gebruikt, is het volgens mij opnieuw geinactiveerd. Zou je misschien mij hiermee kunnen helpen? Ik heb het probleem voorgelegd in een andere topic maar jouw collega vond het makkelijker om het probleem hier te bespreken. 

Alvast bedankt!

Morris
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Ernst,

Ik moet helaas je weer lastigvallen met dezelfde probleem. Omdat mijn simkaart weer een tijd niet is gebruikt, is het volgens mij opnieuw geinactiveerd. Zou je misschien mij hiermee kunnen helpen? Ik heb het probleem voorgelegd in een andere topic maar jouw collega vond het makkelijker om het probleem hier te bespreken. 

Alvast bedankt!

Morris


Hoi mmuliaditan,

Ik heb je simkaart weer opnieuw aangemeld op het netwerk, dus zou hij het straks weer moeten doen.

Het gekke is dat dit niet gebeurt omdat je je telefoon te lang niet hebt gebruikt. Dat is namelijk pas na 6 maanden, en dan krijg je eerst nog 2 mailtjes om je erop te wijzen.
Badge
Hoi Ernst,

Ik zie helaas nog steeds de melding "Inactief USIM"  als ik deze simkaart in mijn telefoon gebruik. Het is vreemd want een paar maanden geleden deed ie het nog... weet je misschien of dit door iets anders veroorzaakt kan worden? Zou ie kapot zijn en moet ik misschien een nieuwe simkaart aanvragen? 

Groet,
Morris
Badge +8
Hoi Ernst,

Ik zie helaas nog steeds de melding "Inactief USIM"  als ik deze simkaart in mijn telefoon gebruik. Het is vreemd want een paar maanden geleden deed ie het nog... weet je misschien of dit door iets anders veroorzaakt kan worden? Zou ie kapot zijn en moet ik misschien een nieuwe simkaart aanvragen? 

Groet,
Morris


Hoi mmuliaditan,

Ik ga het doorsturen naar de IT afdeling, want ik denk dat dit met je overstap destijds te maken heeft.
Dan kunnen ze het daar rechtzetten voor je, zodat dit niet meer gebeurt.
Sorry trouwens dat ik je hiernaartoe stuurde. Ik had helemaal niet naar de datum gekeken en dacht dat het dezelfde vraag was. :o
Maar goed, we gaan het oplossen voor je 🙂

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Hoi Morris,

Ik ben er achter wat er aan de hand is. Het is niet zulk leuk nieuws, maar er is een fout gemaakt met je overstap van abonnement naar prepaid, waardoor je nummer nu opgeheven is. Omdat je het zelf niet zo vaak gebruikte, ben je daar nu laat achter gekomen, en is het ook niet meer terug te halen dit telefoonnummer. 😞 Hierdoor kreeg jij deze melding. We kunnen je aansluiting wel weer werkend krijgen, maar met een ander telefoonnummer.
Ik vind het erg vervelend, en hoop dat je niet heel erg gehecht bent aan je nummer. Als we iets voor je kunnen doen (behalve je nummer terug krijgen, want dat is helaas echt onmogelijk) hoor ik het graag van je.

Groetjes,
Charlene

Reageer