Skip to main content
Beantwoord

Esim in Samsung S25 FE die niet uit de pukcode blokkering te halen is.

• May 31, 2026
  • 2 reacties
  • 12 Bekeken

Hallo beste forumers, 

Mijn ervaring met simyo als pre paid esim is niet heel best, esim geïnstalleerd via de App op de huis telefoon. Daarna tijd niet gebruikt, nu wilde ik gisteren mijn telefoon (S25fe) resetten en de esim gaan verwijderen. Echter lukte dit niet omdat mijn pincode niet geaccepteerd werd, raar maar misschien foutje van mij. Dus pukje opvragen en klaar dacht ik, ja.... niet dus. Blijft hangen in het opnieuw pin instellen en puk code invoeren. Wat ik heel erg storend vind is dat er op simyo nergens een handleiding of q&a is hier over. 

Op het scherm in mijn simyo staat wel een intense melding, "telefoon deels bruikbaar" ofzo. Omdat er geen tegoed meer op stond, dus opgewaardeerd, aangezien deze melding best prominent in beeld staat, maar niks veranderd. Wel meteen 10 euro lichter, thx simyo. Inmiddels geen stap verder.

Jammer dat simyo heel erg bekend is met dit probleem maar nergens een waarschuwing of oplossing bied. De enigste oplossing is dat je gaat betalen om hun probleem op te lossen. Dus inplaats van mijn esim verwijderen heeft simyo door tactiek mij nog als klant. Inclusief 10 euro opwaardering en morgen waarschijnlijk de suggestie van de klantenservice om weer 5 euro uit te geven aan een simkaart. 

Thx

Moderator: Titel is aangepast voor duidelijkheid en betere vindbaarheid.

Beste antwoord door Shaniqua

Hi ​@Krijn84.

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat je zo’n lastige ervaring hebt gehad met je prepaid eSIM en het verwijderen daarvan.

Ik begrijp dat het frustrerend is als je pincode en pukcode niet werken zoals verwacht en dat je geen duidelijke uitleg kon vinden op de website. Ook balen dat je hebt opgewaardeerd zonder dat het probleem werd opgelost.
Bij een eSIM hoort normaal gesproken geen pincode of pukcode, deze zijn alleen van toepassing op een fysieke simkaart. Als je toestel toch om een pincode of pukcode vraagt bij een eSIM, kan dit duiden op een softwareprobleem of een verwarring in het toestel zelf. In zo’n geval adviseer ik om de eSIM volledig te verwijderen via de instellingen van je telefoon (Instellingen > Verbindingen > Simkaartbeheer > eSIM selecteren > Verwijderen). Lukt dit niet, dan kun je het beste je toestel opnieuw opstarten en het nogmaals proberen.

Mocht het probleem blijven, dan kan ik samen met jou kijken naar een oplossing of eventueel een vervangende simkaart regelen. Zou je me dan een privébericht kunnen sturen?

Groetjes,
Shaniqua

2 reacties

Shaniqua
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • June 1, 2026

Hi ​@Krijn84.

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat je zo’n lastige ervaring hebt gehad met je prepaid eSIM en het verwijderen daarvan.

Ik begrijp dat het frustrerend is als je pincode en pukcode niet werken zoals verwacht en dat je geen duidelijke uitleg kon vinden op de website. Ook balen dat je hebt opgewaardeerd zonder dat het probleem werd opgelost.
Bij een eSIM hoort normaal gesproken geen pincode of pukcode, deze zijn alleen van toepassing op een fysieke simkaart. Als je toestel toch om een pincode of pukcode vraagt bij een eSIM, kan dit duiden op een softwareprobleem of een verwarring in het toestel zelf. In zo’n geval adviseer ik om de eSIM volledig te verwijderen via de instellingen van je telefoon (Instellingen > Verbindingen > Simkaartbeheer > eSIM selecteren > Verwijderen). Lukt dit niet, dan kun je het beste je toestel opnieuw opstarten en het nogmaals proberen.

Mocht het probleem blijven, dan kan ik samen met jou kijken naar een oplossing of eventueel een vervangende simkaart regelen. Zou je me dan een privébericht kunnen sturen?

Groetjes,
Shaniqua

• auteur
  • Beginner
  • June 1, 2026

Hoi en bedankt voor het antwoord. 

Maar dat is geen optie aangezien de esim me toestel blokkeert, zolang ik mijn pincode van de sim niet invoer.

Mvg krijn