Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Beltegoed nog niet opgewaardeerd

  • 5 February 2013
  • 14 reacties
  • 1559 Bekeken

Ik heb op 28-1 een opwaardering gedaan van 10 euro via Ideal.
Echter is dit bedrag nog niet bijgeschreven bij het beltegoed.
Wanneer kan ik het verwachten?. Ik heb ook al een betalings bewijs via email gestuurd.
Dit duurt nu wel heel erg lang. Zeer klant onvriendelijk is dit
icon

Beste antwoord door Alex 6 February 2013, 15:11

Ik heb op 28-1 een opwaardering gedaan van 10 euro via Ideal.

Echter is dit bedrag nog niet bijgeschreven bij het beltegoed.

Wanneer kan ik het verwachten?. Ik heb ook al een betalings bewijs via email gestuurd.

Dit duurt nu wel heel erg lang. Zeer klant onvriendelijk is dit




OPWAARDEREN:

Opgewaardeert op29-01-2013    tijd  21:44  afgeschreven  via Ideal bij ING maar nog steeds is het beltegoed niet aangepast met een verhoging van

10 euri  hoe lang zou dat kunnen duren ???   en wat gaat er eigenlijk fout??




Welkom op het forum Gizmo2000 en jacstoop,



Het is mogelijk dat enkele opwaarderingen vertraging hebben opgelopen.



@Gizmo2000. De opwaardering is inmiddels verwerkt.



@jacstoop. Op jouw aansluiting zie ik geen opwaardering terug. Kan je daarom een printscreen van de betaling mailen naar [email]klantensevice@simyo.nl[/email] en het ticketnummer van de email hier vermelden? Dan kan ik het doorsturen naar de financiële afdeling.



Groetjes,



Alex
Bekijk originele reactie

14 reacties

OPWAARDEREN:
Opgewaardeert op29-01-2013    tijd  21:44  afgeschreven  via Ideal bij ING maar nog steeds is het beltegoed niet aangepast met een verhoging van
10 euri  hoe lang zou dat kunnen duren ???   en wat gaat er eigenlijk fout??
Reputatie 5
Badge +10
Ik heb op 28-1 een opwaardering gedaan van 10 euro via Ideal.
Echter is dit bedrag nog niet bijgeschreven bij het beltegoed.
Wanneer kan ik het verwachten?. Ik heb ook al een betalings bewijs via email gestuurd.
Dit duurt nu wel heel erg lang. Zeer klant onvriendelijk is dit


OPWAARDEREN:
Opgewaardeert op29-01-2013    tijd  21:44  afgeschreven  via Ideal bij ING maar nog steeds is het beltegoed niet aangepast met een verhoging van
10 euri  hoe lang zou dat kunnen duren ???   en wat gaat er eigenlijk fout??


Welkom op het forum Gizmo2000 en jacstoop,

Het is mogelijk dat enkele opwaarderingen vertraging hebben opgelopen.

@Gizmo2000. De opwaardering is inmiddels verwerkt.

@jacstoop. Op jouw aansluiting zie ik geen opwaardering terug. Kan je daarom een printscreen van de betaling mailen naar [email]klantensevice@simyo.nl[/email] en het ticketnummer van de email hier vermelden? Dan kan ik het doorsturen naar de financiële afdeling.

Groetjes,

Alex
Nog geen reactie op de Email  van de afschrijving  Ing --Simyo  
Reputatie 5
Badge +10
Hoi jacstoop,

De financiële afdeling heeft de betaling kunnen traceren en het beltegoed toegevoegd aan je aansluiting. In mijn vorige bericht had ik om een ticketnummer gevraagd zodat ik de email meteen kon behandelen. Omdat ik het ticketnummer niet van je had doorgekregen, heb ik je email niet eerder kunnen behandelen.

Groetjes,

Alex
hallo

vandaag heb ik 10 euro opgewardeerd, maar het is nog niet bij mij beltegoed bijgeschreven, hoe lang gaat dat duren?
graag hoor ik van u.

groet

dave
Hallo Dave ,

Dit heeft bijna 3weken geduurd maar is uiteindelijk toch goed gekomen.
Ik snap alleen niet hoe dat systeem daar werkt?????????????

groet Jac
Ik heb op 28-1 een opwaardering gedaan van 10 euro via Ideal.
Echter is dit bedrag nog niet bijgeschreven bij het beltegoed.
Wanneer kan ik het verwachten?. Ik heb ook al een betalings bewijs via email gestuurd.
Dit duurt nu wel heel erg lang. Zeer klant onvriendelijk is dit


Heb het altijd via de site gedaan opgewaardeerd kon je aanklikken naar 10, 20 of je eigen bedrag invullen nooit geen probleem geweest en je money werd via machtiging aan Simyo van je bank afgeschreven. Is ook een stuk makkelijker want denk je in het buitenland je gsm te gebruiken waardeerde  je tijdelijk wat meer op, echt een voordeel van simyo, Kiki
Zelfde probleem als jullie.
Ik heb op 26 februari 2012 met € 35,-- opgewaardeerd en dit is ook niet bijgeboekt.
Zo-even de klantenservice gebeld. Na heeeeeel lang wachten Cindy (zonder achternaam) gesproken.
Moest een printscreen van de betaling mailen naar klantenservice@simyo.nl.
Dat ga ik nu maar doen.  En dan maar afwachten.
Al met al niet professioneel.
Waarom geen melding op de site dat er problemen zijn met het verwerken van de betalingen???
Simyo waar zijn jullie mee bezig  de status van beginnelingen zijn jullie allang voorbij maar gezien al deze commentaren word ik een beetje bang want het is inderdaag niet erg professioneel krijg de indruk dat het personeel niet erg gekwalificeerd is.
Mijn ervaringen waren een stuk positiever. Moet alleen nog afwachten of ik nog problemen krijg met bellen in het buitenland maar dat hangt nog en medio april kan ik dat al of niet bevestigen. Succes allemaal. Kiki46
Helaas hier ook hetzelfde probleem, 20 euro opgewaardeerd en niet op mobiel bijgeschreven. Via ideal. Gedaan, ik heb via de klantenservice al een klacht ingeleverd met corresponderende nummers om terug e zoeken. Erg jammer dat ik hier nog maar 2 agen gebruik van wilde maken, daarna vertrek ik weer naar buitenland, dus absoluut niet handig dat ik nu niet kan bellen. Ik durf het ook niet nog een keer te doen, straks wordt er alleen geld van de bank gehaald. Slecht dus van Symio, zit nu in weekend, dus er zal vast ook niemand reageren....
Zelfde probleem als jullie.
Ik heb op 26 februari 2012 met € 35,-- opgewaardeerd en dit is ook niet bijgeboekt.
Zo-even de klantenservice gebeld. Na heeeeeel lang wachten Cindy (zonder achternaam) gesproken.
Moest een printscreen van de betaling mailen naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email].
Dat ga ik nu maar doen.  En dan maar afwachten.
Al met al niet professioneel.
Waarom geen melding op de site dat er problemen zijn met het verwerken van de betalingen???


Vandaag bericht gekregen dat het helaas momenteel erg druk is waardoor men niet in staat is te voldoen aan de reactietijd van 3 werkdagen.:(
Badge +6
hallo

vandaag heb ik 10 euro opgewardeerd, maar het is nog niet bij mij beltegoed bijgeschreven, hoe lang gaat dat duren?
graag hoor ik van u.

groet

dave


Hoi e5uksgva,

Welkom op het forum!
Ik zie in het systeem dat de opwaardering van 27 februari is toegevoegd aan je beltegoed.
Drie jaar later lukt het ze nog steeds niet...
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Telefoongebruiker,

Wat jammer dat er bij jou iets mis ging met het opwaarderen! Ik heb jouw situatie in dit topic verhelderd 🙂 Wil je hiernaar kijken en daar verder reageren? Ik hoop dat alle puzzelstukjes dan op hun plek vallen!

Ik zie je berichtje daar tegemoet!

Groetjes,
Jihane

Reageer