Skip to main content
Wanneer ik i.v.m. internetgebruik tijdens vakantie buitenland een maandabonnement zou nemen, kan ik dan na de vakantie gewoon weer terug naar Prepaid?
Hoi Annasi,



Goede vraag, maar ik vrees dat ik je teleur moet stellen, een Sim-only abonnement sluit je af voor minimaal een jaar, terug naar prepaid kan daarna uiteraard wel.

Je moet eens goed kijken of het sowieso niet verstandiger is om een abonnement te nemen, veelal pakt dit toch goedkoper uit, ik weet uiteraard je bel- en internetgedrag niet dus kan het niet voor jou berekenen.

Als het in jouw geval niet lonend s om over te stappen naar een abonnement dan kan je in het buitenland een prepaid kaartje met internet aanschaffen, een tweede toestel of dual-sim toestel is dan wel handig om toch bereikbaar te zijn op je eigen nummer.
Sim only geeft 2 keuzes, jaarabonnement of maandelijks opzegbaar. Wat je vraagt kan maar bedenk wel dat al het gebruik op dit moment (EU) buiten de bundel valt in het buitenland. Het is een gedoe, andere sim, nummerbehoud zul je kiezen. Het beste is en daarbij sluit ik me aan bij franswon. Zoveel mogelijk Wi-Fi gebruiken voor Internet en een prepaid sim ginds aanschaffen, meestal is dat het voordeligst. Je kunt dan ook (waarschijnlijk) ginds Internet gebruiken waar geen Wi-Fi voor handen is.



Een extra toestel, dual sim kan dan idd handig zijn.



Edit 2-11-2018:

We blijven ons almaar ontwikkelen, waardoor de informatie die in dit topic staat niet helemaal meer klopt. Het is nu namelijk wel mogelijk om te internetten in het buitenland met een Prepaid aansluiting. Meer informatie daarover vind je hier.
Hoi Annasi,



Welkom op het Simyo forum! :)



Wat leuk dat je binnenkort op vakantie gaat! Even dit herfstweer ontvluchten? Je kunt inderdaad overstappen naar Sim Only. Als je een Sim Only hebt, kun je wel gebruik maken van internet in het buitenland. Hier zitten wel een paar haken en ogen aan.



Je kunt inderdaad kiezen tussen een maandabonnement en een jaar abonnement. Ook als je een maandabonnement hebt, heb je te maken met een maand opzegtermijn. Stel dat je nu overstapt naar Sim Only, dan kun je per 1 januari pas weer terug naar Prepaid.



Om weer terug te gaan naar Prepaid, bestel je een Prepaid op onze website met nummerbehoud. Je krijgt dan, zoals Friesian al aangeeft, een nieuwe simkaart. Ook duurt het 6 werkdagen voordat je nummer op je nieuwe Prepaid simkaart kan worden overgezet.



Daarnaast is het zo dat verbruik in het buitenland buiten de bundel valt. Je kunt in het buitenland dus geen gebruik maken van je internetbundel. Op onze tarievenpagina kun je de prijzen voor internetten in het buitenland per land opzoeken.



Als je alleen over wilt stappen om te kunnen internetten tijdens deze vakantie, raad ik je om deze redenen aan om bij Prepaid te blijven en gebruik te maken van wifi in het buitenland. Je kunt natuurlijk ook de tip van franswon en Friesian opvolgen om ter plekke een goedkoop Prepaidkaartje te kopen met een internetbundel. Maar uiteindelijk ligt deze keuze natuurlijk bij jou :)



Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?



Groetjes,

Samantha



@ franswon en Friesian, bedankt voor jullie hulp!
Dank je wel voor de reacties. Ik zal even bedenken hoe ik het zal doen.
Hoi Annasi,



Graag gedaan!



Als je hier nog vragen over hebt, dan kun je ons dit gerust laten weten. :D



Groetjes,

Asma

Reageer