.

Beantwoord

Waarom moet ik een wachtwoord invoeren?


hoe stel ik bij een nieuw kaartje het toegestuurde wachtwoord in op een ouderwetse telefoon, dit wachtwoord bestaat namelijk uit letters en cijfers en ik zie niet wat ik invul, alleen sterretjes.
icon

Beste antwoord door Angela 2 June 2016, 13:11

Bekijk originele reactie

12 reacties

Ik begrijp je eerlijk gezegd niet. Om een simkaart te ontgrendelen gebruik je de 4-cijferige pincode welke je vind op mijn simyo.
de telefoon vraagt na de puk om een wachtwoord. Ik heb in een bevestigingsmail bij de bestelling van het prepaid kaartje een wachtwoord ontvangen. en ik ga ervan uit dat dit het gevraagde ww is ?
Naar wat ik weet is de pukcode het redmiddel als de pincode te vaak onjuist is ingevoerd.
Bij een ouderwetse (en ook een nieuwe) telefoon heb je om te beginnen de pincode nodig. 🙂 niet de pukcode.
Het wachtwoord wordt gebruikt voor je inlog op je mijn simyo omgeving.
het betreft een samsung SGH-M110, destijds bij een t-mobile abonnement aangeschaft. De pincode is juist ingevoerd, maar de telefoon vraagt "geef wachtwoord in" en bovenin staat "netwerkblokkering".
ik zou gaan denken.. Is de telefoon wel simlockvrij? Maar bij een abbo zou die simlockvrij moeten zijn. Lijkt me eenoonderzoekje waard.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Theelenm,

Welkom op het Simyo Forum!

Jeetje, dit klinkt als een redelijk ongewoon probleem!

Zoals Friesian aangeeft, kan het hier gaan om een simlock. Dit betekent dat jouw telefoon door T-Mobile gelockt is en dat je geen andere simkaarten kunt gebruiken in je telefoon. Je kunt bij hen dan een unlockcode aanvragen die je hier kunt invullen.

Na wat rondneuzen op Google, vind ik terug dat er wel eens vaker om een wachtwoord gevraagd wordt door de oudere Samsung modellen. Dit is een soort van extra beveiliging die dan ingesteld is in de telefoon. De code hiervoor is standaard 00000000 (dus 8 keer een nul). Werkt deze code niet? Dan kan het zijn dat je deze ooit hebt veranderd. Hierdoor is de standaardcode niet meer geldig.

Buiten onze tips om, wil ik je aanraden om naar een winkel te gaan. Vanuit een telecomwinkel kunnen experts op het gebied van het toestel zelf met je meekijken. Wie weet kunnen zij nog iets ontdekken voor je. Houd je mij op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Bedankt Angela en Friesian voor jullie reacties. Ik lees ze wat laat, vorige nacht stond ons huis 80 cm hoog vol water, dus even geen tijd. Ik zal morgen misschien eens proberen met de code. Nogmaals bedankt.
Groet, Maurice
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Theelenm,

Och jeetje! Wat een vervelende situatie 😞 Ik hoop dat de schade allemaal mee valt voor je.

Ik kan goed begrijpen dat je nog niet alles hebt doorgenomen. Neem je tijd! Wij gaan nergens heen en helpen je graag.

Groetjes,
Angela
Hallo Angela en Frisian,

De schade valt bepaald niet mee, stucwerk moet eraf, keuken en badkamer eruit, nagenoeg alle meubels afgekeurd en het witgoed is ook weg. Maar ja, de telefoon heb ik aan de gang. Er zit denk ik toch een vergrendeling van T-mobile op, ondanks de respectabele leeftijd van de telefoon ( een jaartje of negen ). Ik heb het kaartje in een andere telefoon gestopt en nu kunnen we bellen.
Dank voor de reacties.

Groet, Maurice.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi theelenm,

Wat ontzettend naar 😞 Heel veel sterkte en succes gewenst de aankomende tijd met alles!

Fijn dat je in ieder geval achter het probleem bent met het toestel en dat je weer kunt bellen. Als wij nog iets voor je kunnen doen, laat het dan gerust weten.

Groetjes,
Angela
Hallo Angela en team,

Heel erg bedankt voor de kaart, erg leuk gebaar.

Groetjes, Petra
Reputatie 7
Badge +10
Graag gedaan Petra! Een klein gebaar om jullie sterkte te wensen en succes met jullie huis!

Groetjes,
Angela

Reageer