.

Beantwoord

Waarom heb ik opeens problemen met mijn Moto G4?

  • 11 January 2018
  • 4 reacties
  • 1994 Bekeken

De laatste maanden krijg ik steeds meer problemen met mijn telefoon (moto G4 2016).
  • Hij schakelt niet automatisch over van WiFi naar 3G (ik moet dan de telefoon opnieuw opstarten).
  • De sim wordt regelmatig geblokkeerd (meer dan 10x per dag), ook als de telefoon gewoon op tafel ligt.
  • Hij geeft steeds vaker de melding dat het mobiele netwerk niet beschikbaar is voor spraakoproepen.
Waar kan dit aan liggen. Maar vooral, hoe los ik het op!!
icon

Beste antwoord door Caspar 12 January 2018, 12:32

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Jacoline,

Wat vervelend is dit.

Het lijkt of er een probleem is met je simkaart, je kunt dit controleren door deze simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel.

Met deze test zie je waar het mis gaat, de simkaart of je toestel.

Als het je simkaart is dan kan een moderator een reset uitvoeren op je kaart, je leest hier dan later verder over.

Helpt dit niet dan zal de simkaart vervangen moeten worden, deze kan je dan via Mijn Simyo bestellen.

Hou je ons op de hoogte?
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Jacoline,

Welkom op 't forum :)

Jammer dat je zoveel problemen hebt met je toestel, of je simkaart. Ik heb gelijk je simkaart gereset, waarmee alle instellingen opnieuw worden aangemeld op het netwerk. Doe hiervoor even je toestel uit en aan. Heeft het geholpen?

Verder ben ik ook benieuwd naar de antwoorden op de vragen van franswon.

Groetjes,
Caspar

@franswon bedankt voor je hulp!
Als ik een andere simkaart in mijn telefoon stop, lijkt het probleem over.
De kans is groot dat het in de simkaart zit.

Het probleem lijkt nu verholpen!!
Ik heb mijn eigen simkaart weer in mijn telefoon, heb buiten internet en hij is nog niet opnieuw opgestart. Hoop dat het zo blijft !!
Nog wel even afwachten wat er gebeurt als ik er een hele dag mee op pad ben.

Ik kreeg een email dat er een nieuwe simkaart is aangevraagd.
Als het een probleem met de simkaart is, zou het dan helemaal verholpen moeten zijn.

Bedankt voor de service,
Jacoline
Reputatie 7
Badge +10
Hi Jacolien,

Wat fijn dat het ernaar uitziet dat alles weer helemaal goed werkt! Trek je aan de bel als je nog een andere vraag hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer