.

Beantwoord

Waarom doet mijn MiFi router het niet?

  • 24 August 2021
  • 8 reacties
  • 1699 Bekeken

Badge

hallo,

ik heb mijn prepaid Simyo kaartje in een TP-Link 7200 router zitten

er staat voldoende beltegoed op maar heb ik dan ook internet via de wifi

op de TP-link zie ik de wifi maar die geeft ook aan geen internet

heb het sim kaartje er al 10 minuten uit gehaalt om te resetten maar die

bootschap blijft hoe los ik dit op of heb ik wat vergeten, bv internetbundel of zo/

vgr; #Biertje#

icon

Beste antwoord door Bas 25 August 2021, 12:15

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hoi #Biertje#, 

Welkom op ons forum!

Ik heb toevallig precies dezelfde MiFi router dus ik vertrouw erop dat we hier wel uit gaan komen!

Heb je de bijbehorende app al geïnstalleerd op je toestel? En heb je de simkaart ook ontgrendeld door in de app de PIN-code van de simkaart in te voeren? 

Hoor het graag van je!

Groetjes,
Bas

Badge

Hallo Bas,

ik heb het blauwe tpMiFi appje op mijn gsm staan

en de pin code ? je bedoeld in de tpMiFi App dat weet ik niet

als ik de MiFi App open geeft hij aan Divice Disconnected

mijn gsm is een Samsung A10 ik was naar instellingen gegaan

 en dan verder naar Verbindingen_WiFi_Geavanceerd_en dan kom ik ergens in waar ik de balle verstand van heb

dus kom ik niet verder.

gr; #biertje#

Badge

als ik de App  aanraak

zie ik M7200 staan_stap 1_stap2_stap3_stap4/7_5/7_6/7_7/7

bij de WLAN denk ikde mist in te gaan

#biertje#

Reputatie 6
Badge +6

Hoi #Biertje#, 

Heb je wel alle stappen gevolgd zoals ze in de handleiding staan? Die kun je hier terugvinden. 

Je moet dus even de naam van het apparaat en het bijbehorende wachtwoord opschrijven dat je terugvindt op de sticker boven je batterij. Als je hem daarna aanzet en je toestel verbindt met de MiFi router via WiFi op je toestel, dan kun je daarna in de app de simkaart ontgrendelen met behulp van de PIN-code en zou alles moeten werken zoals het hoort. 

Laat je weten of het gelukt is?

Groetjes,
Bas

Badge

Bas,

ja ga ik doen,

bedankt alvast

Badge

Bas,

die simkaart zit in die TP-Link, is dat het mischien

Badge

heb alle inlog gegevens van Simyo prepaid kaartje nog eens na gelopen alles is goed ingevult

inlog en ww kloppen

heb de inlog en ww woord van de TP link ook even opgeschreven maar verder kom ik niet.

vgr; #biertje#

Reputatie 6
Badge +6

Hoi #Biertje#, 

Dat onze simkaart in de MiFi router zit dat zou niet uit moeten maken!

Ik zal voor de zekerheid even de simkaart een reset geven op het netwerk zodat we zeker weten dat dat geen problemen geeft. 

Als je de MiFi router aanzet, dan zou je vervolgens op je toestel naar Instellingen > WiFi-verbindingen moeten gaan om daar de MiFi router te selecteren als WiFi-netwerk. Dat je verbinding hebt gemaakt zou zichtbaar moeten zijn op je toestel. Als je dan vervolgens de app van TP Link opent, dan zou je hier ook moeten kunnen terugzien dat je verbinding hebt met de MiFi router en zou je ook gelijk moeten kunnen internetten. Ik kan uit je reactie niet opmaken of je al zo ver was, dus laat even weten of dit in ieder geval gelukt is 😊

Groetjes,
Bas

Reageer