.

Beantwoord

Tweedehands toestel niet simlock vrij. Wat kan ik doen?

  • 31 May 2018
  • 6 reacties
  • 448 Bekeken

Goedenavond,

Ik heb via Marktplaats een toestel gekocht met de veronderstelling dat deze simlock vrij zou zijn - de verkoper had ditzelfde idee (maar dit niet zelf getest). Nu heb ik via Simyo een prepaid SIM, die dus niet met het toestel werkt.

Ik heb reeds contact gehad met een paar 'zaakjes' in de buurt. ZIj gaven echter aan dat het een ouder toestel is en het daarom niet (meer) mogelijk is of vrij duur zal zijn (50E).

Nou heb ik gelezen dat de 'oude' provider dit bij oudere toestellen na bepaalde tijd gratis doet en een unlockcode kan afgeven na controle van het IMEI. Nu weten zowel ik als de verkoper niet welke provider eigenlijk bij het toestel hoort, dus heb ik geen idee welke provider ik hierover kan benaderen. Is er een manier om de huidige provider te achterhalen? Of heeft iemand een andere suggestie het toestel simlockvrij te maken? Voor een niet al te hoge prijs uiteraard.

Toestel is een Samsung Galaxy Young 2 (SM-G130HN)
icon

Beste antwoord door Thomas 1 June 2018, 10:14

Bekijk originele reactie

6 reacties

Als de verkoper wel een werkende simkaart had dan is de provider daarvan de juiste. Anders geld terug.
Volgens mij heeft de verkoper het toestel zelf ook niet gebruikt
Reputatie 7
Badge +6
Oftewel lekker je geld terug zoals Ray al aangeeft, en op zoek naar een simblok vrij toestelletje😉
Reputatie 6
Badge +4
Hi Bruce1984,

Welkom op het Simyo Forum! 😃

Altijd leuk een nieuw tweedehandsje! Dan moet je hem wel kunnen gebruiken natuurlijk. Ik heb weinig aan te vullen op de reacties van Ray en Ron H. Wat je nog kunt doen is het doosje waar de telefoon doorspitten, als je dat erbij hebt gehad tenminste. Ook staat er soms info over de provider op de telefoon zelf, het batterijklepje of de oplader. Zodra je dat weet kun je inderdaad een 'unlockcode' opvragen bij die provider. Lukt dat niet, dan raad ik je ook aan om je geld terug te vragen, je hebt immers niet gekregen waar je voor betaald hebt.

Hou je ons op de hoogte?

Goeie tips weer Ray en Ron H, bedankt! :)

Groetjes,
Thomas
Reputatie 5
Badge +10
Hee Bruce,

Indien het een Apple toestel is weet Apple dit meestal ook wel.

Mss heb je ook nog iets aan dit artikel United Consumers simlock vrij maken toestel
Reputatie 7
Badge +10
Hi Maikel,

Dank voor de toevoeging! 😃 Goed om te weten.

Groetjes,
Jihane

Reageer