.

Beantwoord

toestel gezocht met groot toetsenbord

  • 24 January 2014
  • 25 reacties
  • 3431 Bekeken

Badge
  • Actief Simyaan
  • 43 reacties
ik zoek een zo groot mogelijk toestenbord ,wat niet met 1 touch weg is.

en met adressen zo min mogelijk knoppen hoeft in te toetsen voor je een bericht maken kan.of bellen kan.
ik heb nu de nokia e71.
en vind deze best nog een gepriechel.

wie is zo lief om hier mij te willen mailen welke toestellen dit hebben.

ik zoek een toestel dat niet allemaal snufjes heeft. ik hoef er niet op te internetten. geen spelletjes maar wel foto's kunnen maken.       en handsfree bellen.

of mischien weet een kennis van u het?.
of wilt u uw eigen vernieuwen en aan mij geven.
icon

Beste antwoord door brvandoorn 28 January 2014, 03:07

Bekijk originele reactie

25 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi brig, welkom op het Simyo forum

Je zou misschien eens kunnen kijken in Simyo's telefoonshop, daar bieden we namelijk onder anderen wat Nokia toestellen aan die aan jouw wensen voldoen. Geen touch screen, alleen bellen en sms'en én foto's maken.
Badge
sorry Ernst, niet die.

ik zoek een toestel met gewoon alle lettertoetsen zichtbaar groot toetsenbord.

geen blackberrytoetsenbordjes ,maar 1 die op zijn zijkant kan en over de volle lengte kan typen.

(pff t valt niet meer dit in woorden uit te drukken maar t is gelukt):)

Deze toetensborden staan niet in de zoekmaschines.
Badge +1
Er is eigenlijk geen telefoon in Nederland te krijgen met zo'n "Slide-out" toetsenbordje.
Motorola heeft een paar oudere modellen met volledig toetsenbord, maar deze zijn alleen voor de Amerikaanse markt geschikt.
Alleen de Blackberry Q10 is dan een alternatief.

Misschien handig om dit topic af en toe eens in de gaten te houden:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1444845/last

Op dit moment is de beste oplossing gewoon een telefoon met een groot scherm en goede toetsenbord software.
( zoals Swiftkey https://play.google.com/store/apps/details?id=com.touchtype.swiftkey&hl=en )

Daar kom je ook een heel eind mee. 😉
Reputatie 5
Badge +11
Hoi brig,

Heb je wat aan de tips van brvandoorn?
Badge
Dankjewel !!
ik heb uren besteed aan het lezen van je websites en linken.


Er is eigenlijk geen telefoon in Nederland te krijgen met zo'n "Slide-out" toetsenbordje.
Motorola heeft een paar oudere modellen met volledig toetsenbord, maar deze zijn alleen voor de Amerikaanse markt geschikt.
Alleen de Blackberry Q10 is dan een alternatief.

Misschien handig om dit topic af en toe eens in de gaten te houden:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1444845/last

Op dit moment is de beste oplossing gewoon een telefoon met een groot scherm en goede toetsenbord software.
( zoals Swiftkey https://play.google.com/store/apps/details?id=com.touchtype.swiftkey&hl=en )

Daar kom je ook een heel eind mee. ;)
Badge
Ja Men. v Doorn heeft me goed geholpen.Goed linken.!!

Velen zijn idd niet verkrijgbaar of heel moeilijk
ik denk zo touchcreen toesten bord is mischien ook wel goed. maar een niet- zo- snel- weg- systeem.
Ja zo komen er meer dingen bij kijken

Wat is t verschil praktisch met android en anderen?.

ik heb ng wel wat vragen.


maar dank je wel ik kan even vooruit.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi brig,

Wat fijn dat je zo goed geholpen bent :)

Wie weet is er nog wel een forumgebruiker die wat tips heeft?
Badge
ik ben naar tablets gaan kijken.je hebt ze ook met tb in hoes!.
maar ik vraag me af of ik daar simyo smsabbon. op nemen kan!??
en internetabbonnement?.

en moet die dan simlock vrij zijn?

weet iemand of deze simlock vrij is?

PILLBOX9 Android4.04 9 "MID TFT-CapacitiveTouchScreen-BOXCHIP ARM Cortex A13 1.5GMHZ, DDR3 512M, 8G, Wifi, Gsensor, Dual Camera)
ik moet het snel weten dan kan ik hem nog kopen.
Badge +1
Hey Brig,

Veel tablets kennen alleen de mogelijkheid om te internetten via een WiFi netwerk.
omdat ze alleen een WiFi chip ingebouwd hebben.
Eigenlijk precies zoals een laptop. Je kan alleen van internet gebruik maken als er ergens een toegangspunt in de buurt is. (bijvoorbeeld thuis op de bank of in een restaurant.)

Om van mobiel internet gebruik te maken, (Dat is dus internet via de telefoon provider over het mobiele netwerk) zal je tablet moeten beschikken over een 3g module, waar je een simkaart in kan steken.

Vaak zie je bij grotere fabrikanten dat ze twee versies van hun product uitbrengen namelijk: Alleen WiFi of WiFi en 3g.
Bij bijvoorbeeld Apple kan je dit goed zien.
http://www.apple.com/ipad/compare/

Daarnaast is het niet mogelijk om bijvoorbeeld te SMSen via een tablet, omdat deze 3g module alleen gebruik maakt van het mobiel internet en niet zoals een telefoon van andere functies, zoals bellen en sms'en.

Daarom zie je vaak dat andere providers speciaal een "mobiel breedband" abonnement hebben voor tablet gebruikers. Hier wordt het stukje "bellen en sms'en" weggelaten en betaal je alleen voor je internetgebruik.
Voor een tablet met 3g module zou je dus wel een Simyo kaart kunnen gebruiken, maar tis een beetje zonde.
Bij een Simyo abonnement zit je altijd vast aan een aantal belminuten. (minimaal 100 per maand), waar je dus op een tablet niets aan hebt.

De tablet die je gezien hebt, bevat enkel een WiFi chip en is dus niet geschikt voor mobiel internet. Wil je dus SMS'en of bellen, dan zal je hier niets mee kunnen.

Hopelijk is het iets duidelijker zo.
Badge
JA
DUIDELIJKER!.


Apple vind ik wel duur.(wel mooi!)


maar mijn plannetje hoe maak ik he smsen relaxeter. daar ben ik nog niet uit.
ik las van HTC touch pro dat men de toetsen ook klein vond.
effin ik heb nu 3 dagen gelezen .even pauze.
maar als iemand een handige ziet ? dan lees ik het graag.
Badge +8
Hoi Brig,

Daar kun je denk ik wel wat mee, hè. Wat brvdoorn allemaal weet... 🙂
Daarom vind ik het forum zo fijn. Ik had het het je niet zo precies kunnen vertellen.

Heb je al een keus kunnen maken?

Groetjes,
Charlene
Badge
k ben nu toch maar aan het smartphones kijken.
maar ik val steeds op hele dure !    :rolleyes:
haha
walsun-android 4.2 1,2 GHz quad-core cpu smartphone met 4,7 "capacitive touchscreen (dual sim / wifi)
of de
Samsung Galaxy S3 16 GB zwart Sim Free

vraag het GSM-netwerk frequenties 900/1800 MHz.
dat is toch over heel nederland het bereik??
Badge +1
k ben nu toch maar aan het smartphones kijken.
maar ik val steeds op hele dure !    :rolleyes:
haha
walsun-android 4.2 1,2 GHz quad-core cpu smartphone met 4,7 "capacitive touchscreen (dual sim / wifi)
of de
Samsung Galaxy S3 16 GB zwart Sim Free

vraag het GSM-netwerk frequenties 900/1800 MHz.
dat is toch over heel nederland het bereik??


Die Walsun heb ik nog nooit van gehoord. Maar op Google leek het een soort van Chineze fop Samsung ^^.
Stuk goedkoper, dat dan weer wel. Het hangt er maar net vanaf hoeveel geld je aan zo'n telefoon uit wilt geven he.
Het nadeel van zo'n Chineze telefoon is misschien wel dat het met garantie wat lastig is.
Moet je bij defect je telefoon naar het Verre Oosten opsturen....lijkt me niet ideaal.
Maar je kunt gewoon een gokje wagen natuurlijk he.

Is het trouwens deze telefoon die je gezien hebt?
Lees dan ook de reviews eens door. Blijkbaar bevat de telefoon geen GPS module.
Dit niet echt handig als je Google Maps wilt gebruiken voor navigatie oid.
Ook wordt deze telefoon rechtstreeks uit China gehaald, waardoor je het risico loopt om later nog een paar tientjes aan douanekosten bij te moeten betalen.

Er zijn nog wel meer alternatieven.

Huawei maakt ook goedkopere Android telefoons en zijn wel makkelijk via Nederlandse kanalen te verkrijgen.
Of misschien is zo'n Nokia Lumia 520 ook wel wat, als het niet te veel moet kosten.
(zelfs via de telefoonwinkel hier te verkrijgen)

Maar goed, met zo'n Samsung S3 zit je volgens mij altijd wel goed.

De GSM frequenties 900 en 1800 MHz zijn in nederland idd standaard.
Reputatie 5
Badge +11
Superbedankt voor je input, brvandoorn!
Badge
ja je bent me net voor, Ernst.

k heb alles te grondig doorgespit,swift key is geinig en light in the box ook !!

er zitt toestellen bij die erg veel lijken op die van Samsung maar dan met een andere naam.

maar op t laast zag ik door de mobieltjes/ bomen het bos niet meer.
k neig heel sterk naar een dure omdat die een mooiere startbeeldscherm hebben en t gevoel dat je dan goed zit.
Maar dat is ook maar tijdelijk.

Welk besturingssysteem is het snelst en eenvoudigst?(mening van lezers)
vr groetjes
Badge +6
Hoi brig,

Fijn dat je wat wijzer bent geworden! 🙂 Persoonlijk ben ik groot Android fan, maarja dat is volgens mij ook beetje kwestie van smaken verschillen 🙂

Misschien is het handig om ook eens in een telefoonwinkel een paar telefoons vast te houden en beetje door de menu's te bewegen van de verschillende besturingssystemen? 🙂
Badge
ja een telefoonwinkel is zeker handig
Badge +8
ja een telefoonwinkel is zeker handig

Hoe een toestel in de hand ligt, en in het echt er uitziet, vind ik toch altijd wel extra informatie :)

Groetjes,
Charlene
Badge
Maar dat is ook wat je gewend bent en je aanwent.

Het punt is alleen soms went het en soms niet !!.

Stel dat de Samsun  een makkelijker besturingssysteem heeft dan de Nokia dan is wennen wel zinvol.

k eb nog geen mobiel gekozen.

k wil graag weten wat de nieuwe technologie wordt.
de horloges maar dat vind ik niet lekker zitten.

k wacht wel op een minder dure smartphone.
groetjes
v mij
Badge
ik denk aan een  blackberry  9720 ?.

maar ik lees heel veel negatief nieuws bij de balckberry en symio.
Wat is er nu werkelijk aan de hand?.
Het lijkt me een handig toetsenbord. en t besturingssysteem ken ik niet, maar er werd gezegd dat die ook goed te doen was.

en welke provider heeft wel wat met blackberries?.
ik hoef overgens niet te internetten.
Badge
blackberry Ch@t 335 of balckberry 9720
Reputatie 2
Badge +6
ik denk aan een  blackberry  9720 ?.

maar ik lees heel veel negatief nieuws bij de balckberry en symio.
Wat is er nu werkelijk aan de hand?.
Het lijkt me een handig toetsenbord. en t besturingssysteem ken ik niet, maar er werd gezegd dat die ook goed te doen was.

en welke provider heeft wel wat met blackberries?.
ik hoef overgens niet te internetten.


Hoi brig,

Wat voor negatief nieuws hoor je dan precies over Blackberry en Simyo?

Mocht je ooit wel gebruik willen maken van internet dan is belangrijk dat je de juiste Blackberry bundel daarbij aanschaft. Blackberry heeft namelijk een eigen internetbundel. Als je die niet hebt, kun je niet gebruik maken van de Blackberry Internet Services. Let daar dus goed op. Bij de nieuwe toestellen van Blackberry, de Z10 en de Q10, is dit weer juist niet van toepassing. Je kunt met deze toestellen een normale internetbundel kiezen 🙂
Badge
Juist die internetverbindingen die het niet doen.
dat las ik.
zijn de verbindingen ook niet overal?

de 9720 versie is dus ook apart.
Badge
ik maar zoeken en zoeken, waar ergens staan die blackberry bundel en tarieven?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi brig,

Die vind je op Mijn Simyo, op je overzichtspagina bij mijn abonnement aanpassen.
Het is 1000 MB en kost maandelijks opzegbaar €17,50 en met een jaarcontract €12,50

Reageer