.

Beantwoord

toestel geblokkeerd voor niet Simyo sim

  • 18 October 2012
  • 8 reacties
  • 7149 Bekeken

Ik vraag me af waarom Simyo niet in staat is om binnen een paar weken een unlockcode toe te zenden voor een door hen verkocht toestel dat eigenlijk simlockvrij werd aangeboden. Mailtjes en zelfs een opmerking op het forum helpen niet. Ben wel een keer gebeld en nog steeds geen simlock per mail of een telefoontje over het probleem. We hebben het hier wel over KPN en niet over ee onbekende net nieuwe aanbieder!
icon

Beste antwoord door Kim 4 September 2013, 10:52

Bekijk originele reactie

8 reacties

Badge +2
Beste Engeltje,

Helaas moeten wij de unlockcodes aanvragen bij een andere afdeling. Zodra wij een terugkoppeling hebben zullen wij u hiervan op de hoogte stellen. Onze excuses dat het zo lang duurt. Wij verzoeken je nog even geduld te hebben.

Groetjes,

Arie
Beste Engeltje,

Helaas moeten wij de unlockcodes aanvragen bij een andere afdeling. Zodra wij een terugkoppeling hebben zullen wij u hiervan op de hoogte stellen. Onze excuses dat het zo lang duurt. Wij verzoeken je nog even geduld te hebben.

Groetjes,

Arie

Inmiddels is het 2 september 2013 en ik heb nog steeds geduld, maar nog geen oplossing voor het probleem.....
Reputatie 3
Badge +9
Als ik het goed begrijp heb je een toestel via de site van Simyo besteld, en deze zou niet simlock vrij zijn?
Van welke provider zit er een simlock op?
Waarom heb je bijna 1 jaar gewacht?
Als ik het goed begrijp heb je een toestel via de site van Simyo besteld, en deze zou niet simlock vrij zijn?
Van welke provider zit er een simlock op?
Waarom heb je bijna 1 jaar gewacht?

1? Inderdaad
2? eh
3? waarom wacht simyo zo lang met het geven van de terugkoppeling? Arie doet een belofte. En ik ben geduldig zoals verzocht....
Reputatie 3
Badge +9
Een simlock is een beveiliging van een provider zodat alleen zijn simkaart werkt. Dus hij is voor 1 provider geschikt. En aangezien je KPN noemt is je eerste post zal de telefoon alleen geschikt zijn voor een KPN netwerk. Simyo maakt daar gebruik van, maar idd de simkaart zal niet werken.

Graag even terugkoppeling of het idd een KPN lock is. Zo JA!

Dan zou ik even bellen met een KPN point en om een unlockcode vragen. Zij moeten na 1 jaar de telefoon kosteloos unlocken.
Of dit telefonisch kan weet ik niet, probeer het even. Soms alleen online, soms zelfs schriftelijk.
Dit gaat sneller dan deze weg.

Als je nog vragen hebt, laat het me even weten :)
http://www.bellen.com/faq/mobiel/simlock.aspx

suc6

Gr. Martijn
Een simlock is een beveiliging van een provider zodat alleen zijn simkaart werkt. Dus hij is voor 1 provider geschikt. En aangezien je KPN noemt is je eerste post zal de telefoon alleen geschikt zijn voor een KPN netwerk. Simyo maakt daar gebruik van, maar idd de simkaart zal niet werken.

Graag even terugkoppeling of het idd een KPN lock is. Zo JA!

Dan zou ik even bellen met een KPN point en om een unlockcode vragen. Zij moeten na 1 jaar de telefoon kosteloos unlocken.
Of dit telefonisch kan weet ik niet, probeer het even. Soms alleen online, soms zelfs schriftelijk.
Dit gaat sneller dan deze weg.

Als je nog vragen hebt, laat het me even weten :)
http://www.bellen.com/faq/mobiel/simlock.aspx

suc6

Gr. Martijn

Martijn,
als ik mijn topic teruglees heb ik een telefoon bij Simyo gekocht. En dat is dus precies wat er is gebeurd, de vraag van welke provider er op een bij Simyo gekochte telefoon een simlock zit lijkt mij dan ook overbodig. Ik kan de telefoon nog steeds niet gebruiken. En ik heb de moed en Simyo en de klantenservice en dit forum inmiddels opgegeven.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Egeltje,

Dit is inderdaad overbodig en ik zou nog even afwachten wat de klantenservice gaat ondernemen.
Badge +6
Ik vraag me af waarom Simyo niet in staat is om binnen een paar weken een unlockcode toe te zenden voor een door hen verkocht toestel dat eigenlijk simlockvrij werd aangeboden. Mailtjes en zelfs een opmerking op het forum helpen niet. Ben wel een keer gebeld en nog steeds geen simlock per mail of een telefoontje over het probleem. We hebben het hier wel over KPN en niet over ee onbekende net nieuwe aanbieder!

Hoi Egeltje,

Ai ik vind het erg vervelend dat je nog geen unlockcode hebt gekregen voor je toestel 😞.

Graag wil ik je hierbij helpen en je zo spoedig mogelijk voorzien van de unlockcode, maar daarvoor heb ik daar een paar gegevens van je nodig die ik helaas niet heb kunnen terugvinden 😞.

Zou je me een privébericht willen sturen met daarin het IMEI-nummer van het toestel (kun je opvragen door *#06# op de telefoon in te toetsen) en aangeven om welk type toestel het gaat?

Excuus voor het ongemak en het wachten!

Reageer