.

Beantwoord

Telefoon opsporen via sim, kan Simyo dat?

  • 8 February 2016
  • 4 reacties
  • 569 Bekeken

Beste forummers,

Ik ben mijn mobiel verloren en ik vroeg mij af of het misschien mogelijk is om deze op te sporen via mijn simyo simkaart, weet iemand of dit mogelijk is? Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Scotsman 8 February 2016, 12:34

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Of dat mogelijk is hangt niet van de simkaart af maar van de telefoon. Als je bijvoorbeeld een iPhone hebt, dan kan je Find My iPhone aanzetten. Dan kan je de locatie van de iPhone op een ander iOS of OS X apparaat zien. Of zoiets ook voor Android bestaat weet ik niet (geen ervaring).

Telecombedrijven kunnen vaststellen met welke van hun masten een mobiele telefoon contact heeft, maar die informatie wordt voor zover ik weet niet vrijgegeven, behalve aan officiele opsporingsinstanties zoals de politie.
Oke, bedankt voor je antwoord. Ik heb al via verschillende applicaties de telefoon proberen te vinden maar omdat dit allemaal niet werkt hoopte ik dat het zo misschien zou kunnen. helaas niet dus..
Reputatie 7
Badge +9
Tenzij je het vermoeden of aanwijzingen hebt dat de vinder van je mobiel plannen heeft om een terroristische aanslag of iets dergelijks te plegen, ik denk dat de politie dan snel de nodige volmachten krijgt om medewerking van Simyo te eisen om de lokatie van de simkaart te bepalen.... 😉
Reputatie 6
Badge +10
Hoi RemcoV18, welkom op het Simyo forum!

Wat ontzettend balen dat je je telefoon kwijt bent 😞. Zoals Scotsman aangeeft, kunnen wij deze telefoon niet traceren via het netwerk. Dit zou echt via een tracker app moeten gaan. De enige die hier goed voor werkt in mijn ervaring (mits de telefoon aan staat) is Android apparaatbeheer. Ik hoop dat je 'm toch terug kunt vinden!

Groetjes, Tiury

Bedankt voor het antwoord Scotsman 🙂.

Reageer