.

Beantwoord

Sneltoetsnummer verwijderen van een Nokia 3310. Hoe doe ik dat?


Hallo,

Ik heb een oude Nokia 3310.
Heb er net een simyo kaartje in gedaan, en hij werkt nog prima.
Onder sneltoets 1 zit een telefoonnummer welke niet in de telefoonlijst staat.
Vraag: Hoe kan ik dit sneltoetsnummer verwijderen ?
Wie kan mij raad geven ?
icon

Beste antwoord door Ray 10 March 2016, 07:08

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Hannietb,

Welkom op het Simyo forum.

De volledige handleiding van het toestel kan je hier downloaden.

Ik denk dat de eenvoudigste manier is om een nieuw nummer onder de toets op te bergen. Hierdoor zal het oude nummer overschreven worden.
Hoi Frans,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb de handleiding bekeken, kon echter niet vinden hoe ik een nieuw nummer op sneltoets 1 kan krijgen.
Ik heb wel gevonden hoe ik een nummer als sneltoets kan ingeven maar daar staat nergens bij hoe ik deze op een bepaalde plaats kan zetten.
Daarom heb ik alle nummers in de telefoonlijst gewist, echter het nummer wat onder sneltoets 1 zit, zit er nog steeds. Dus mijn volgende vraag hoe krijg ik die weg
Reputatie 7
Badge +9
Als de handleiding geen uitkomst biedt weet ik het verder ook niet. Misschien dat er ergens een forum is waar je vragen kunt stellen. Het bouwjaar van het toestel is wel zo dat er maar weinig mensen meer actief met dit toestel werken.
Sneltoets nr 1 is als het goed is het nummer van voicemail.

Meer info over sneltoetsen en het aan/uit zetten vind je hier: https://www.gebruikershandleiding.com/Nokia-3310/preview-handleiding-20751.html#pf34 op blz 52 en 80.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Hannietb, welkom op het Simyo forum :)

Zo te zien heb je inmiddels al hulp van alle kanten, waar vast een zeker een antwoord uit moet rollen. Mij lijkt de instructie van Raytje een hele goede, waarmee het vast moet lukken om de sneltoets aan te passen. Laat je ons weten of het je is gelukt?

Groetjes, Tiury
Hallo Allemaal,

Dank voor jullie reacties.
Helaas is het probleem nog niet opgelost.
Zover ik gezien heb wordt de telefoonlijst bij dit toestel alleen opgeslagen op de simkaart
Deze nummers heb ik allemaal gewist, staat dus niets meer in.
Daarnaast heb ik het toestel terug gezet naar fabrieksinstellingen. Dus denk ik dat alles eruit moet zijn.
Echter onder snelkeuzetoets 1 staat nog steeds dat telefoonnummer.
Als ik naar telefoonlijst ga, dan naar beneden scrol naar snelkeuze, zeggen toets 2 t/m 9 leeg en toets 1 slaat hij over.
Zijn er misschien codes welke in het toestel dingen kunnen opruimen ?

Wie heeft er nog suggesties ?
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Hannietb,

Wat voor soort nummer staat daar opgeslagen, is het een verkort nummer zoals 112, 1200, 1233 (voicemail) of een 'gewoon' nummer?

Edit:

Volgens GSM-helpdesk:

Onder snelkeuze 1 zit het voicemail nummer. Dit voicemail nummer is dus altijd en standaard #1

Dit nummer is dus 1233 en zal je niet kunnen verwijderen
Hallo Frans,

Het nummer onder sneltoets 1 is een 10 cijferig 06 nummer en is bij iemand in gebruik
Reputatie 7
Badge +9
Dan snap ik er niets meer van, maar van die oude toestellen is ook niet veel informatie meer te vinden. Hoe dat nummer daar gekomen is, is me een raadsel, alleen vanaf nummer 2 zou je zelf kunnen opslaan 😞
Hallo Frans,

Voor mij ook een groot raadsel. Ik zoek nog verder. Mocht ik de oplossing vinden dan zal ik je informeren via dit forum.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groet
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Hannietb,

Wat jammer dat dit toch niet de oplossing bleek te zijn 😞! We stellen het op prijs dat je het ons wilt laten weten als je toch nog ergens een oplossing hebt gevonden. Voor verdere vragen ben je natuurlijk ook altijd welkom op het Simyo forum 🙂.

Groetjes, Tiury

Reageer