.

Beantwoord

Simlock

  • 17 August 2012
  • 5 reacties
  • 1005 Bekeken

Heb een simyo prepaid aangeschaft met nummerbehoud, had hiervoor een T Mobile abonnement. Na het plaatsen van de Simyo simkaart krijg ik de melding "telefoon beperkt" met een stopbord erbij. Als ik klik op opheffen, moet ik een beperkingscode invoeren. Wat is dit? De Simyokaart werkt wel in het toestel van mijn partner, haar simkaart werkt ook in mijn toestel.
icon

Beste antwoord door Natascha 18 August 2012, 09:13

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dat klinkt als een simlock op uw toestel. Deze kunt uw laten verwijderen door de provider waarvan uw toestel oorspronkelijk is.
Badge +6
Beste RaMBO,

Welkom op het forum!
Zoals Groentjuh al heeft aangegeven is dat een simlock melding. Ik raad je aan contact op te nemen met de leverancier van je toestel.
Wanneer je toestel ouder is dan 1 jaar dan dient het simlock vrij maken van toestel kosteloos te gebeuren.
Goedenavond,

Als het om een simlockcode gaat, hoe zou het dan kunnen dat een andere simkaart wel gewoon werkt in hetzelfde toestel?

RaMBO
Reputatie 7
Badge +9
Een simlock kan verschillende restricties opleggen! Soms werkt enkel 1 simkaart in het toestel. Soms werken alle simkaarten die gebruik maken van een bepaald netwerk. Soms werken alle simkaarten uit een bepaald land.

Er zijn bijvoorbeeld maar 3 netwerken in Nederland. Er zijn echter veel meer providers! Het is dus goed mogelijk dat je van provider kan wisselen(zonder van netwerk te wisselen) en dat je met simlock toch naar die provider kan overstappen!

T-Mobile heeft een eigen netwerk. Daarvan maakt Ben, Tele2 ook gebruik. (Het is iets complexer dan dat... Vroeger had je ook nog telfort, orange en nog wat netwerken!)

Maar daardoor is het goed mogelijk dat sommige simkaarten het wel doen en andere niet!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi RaMBO,

Het verhaal van Groentjuh moet ik bevestigen. Je kunt de simlock er, via je vorige provider, op afstand laten afhalen.

Groetjes,

Alex

Reageer