.

Vraag

Samsung SGH M150 koppelen aan Windows 10/11 computer PC Studio 3


Badge

Een oude Samsung SGH M150 (een Telfort actie voor 2010) werkt nog steeds naar tevredenheid.
De gegevens die er op staan wil ik overnemen naar een Windows 10/11 computer. 

Vroeger lukte het de telefoon aan een  PC (met Windows 7 ?) te koppelen mbv een USB kabel. Daarvoor gebruikte ik het Samsung programma PC Studio 3 (nog steeds te downloaden op de support pagina voor deze telefoon bij Samsung).
Na wat zoeken neiuwe Samsung-USB-drivers gevonden, waarmee de M150 als USB modem in apparaat-beheer op de Windows 10/11 computer wordt herkend.
Echter, het Samsung programma PC Studio kan geen USB-verbinding leggen met de telefoon.

Herkent iemand dit probleem? Heeft iemand een suggestie hoe het op telossen? Bij voorbaat dank.   


14 reacties

Hallo @verdor44 is de Samsung Smart Switch misschien een oplossing, zie hieronder de link:

Samsung Smart Switch: zo kun je bestanden overzetten met Samsung Smart Switch | Samsung & You | Samsung Nederland

Succes.

 

Badge

Dank @JanD Jan0 voor je snelle reactie.
De Smart Switch lijkt me een app om gegevens van het ene toestel naar het andere toestel over te zetten.
Mijn probleem is om gegevens van de Samsung SGH M150 naar een Windows PC over te zetten.

 

Hallo @verdor44 probeer onderstaande link eens:

Hoe kan ik mijn apparaat verbinden en gebruiken met een computer of tablet? | Samsung Nederland

of deze:

Sluit de telefoon met een USB-kabel aan op de computer. Tik op je telefoon op de melding 'Dit apparaat wordt opgeladen via USB'. Selecteer onder 'USB gebruiken voor' de optie Bestandsoverdracht. Er wordt een venster van Android File Transfer geopend op de computer.

Badge

Wederom dank @JanD . Bij een smart phone werkt het inderdaad zo. De Samsung SGH M150 is echter van ver voor het smart phone tijdperk.
Een leuk weetje is dat je bij de Telfort actie indertijd een ander Samsung toestel kreeg zonder USB verbinding. Deze telefoon bleek een te hoog stralingsniveau te hebben en Samsung heeft toe al die door Telfort uitgedeelde telefoons (moeten) vervangen door SGH  M150 telefoons, die wel de mogelijkheid van een USB koppeling hadden.

Dank @JanD Jan0 voor je snelle reactie.
De Smart Switch lijkt me een app om gegevens van het ene toestel naar het andere toestel over te zetten.

 

​​​​​Hoi @verdor44 en @JanD 

Dat klopt idd voor bij een overdracht van gegevens van de ene smartphone naar een andere.  JanD de app is een andere naam van Samsung met eenzelfde soort werking als de app: Copy my data die je misschien nog kent  via de ons oud bekende Telfort forumgenoot (legend) @Enterprise..

Het lijkt verdor44 erop dat waar ik aan denk dat Samsung de telefoon niet meer ondersteund, geen support meer biedt, wat te begrijpen valt bij een telefoon van dat jaar. 

Badge

Kennelijk is er geen goed stuurprogramma  voor de Samsung SGH M150 voor Windows 10/11 beschikbaar, waarmee data-overdracht mogelijk is. De telefoon wordt onder Apparaatbeheer in het USB blok wel als modem getoond (zonder uitroepteken).
Op internet vond ik de suggestie om Nokia PC Studio te gebruiken. Ook daarin lukte het niet om de telefoon te verbinden.

Ik heb de contacten nu op de volgende manier uit de M150 kunnen exporteren:

  • Met Biuetooth de M150 gekoppeld  gekoppeld aan een Android (10) telefoon.
  • In het menu van Contacten onder opties “4. Verzenden via Bluetooth” gekozen.
  • vervolgens  “2 Alle contacten” gekozen.
  • Onder “Mijn apparaten” de gekoppelde Android telefoon in gesteld.
  • De overdracht goedgekeurd op de Android telefoon.
  • De contacten werden daarop naar de Android telefoon in de Bluetooth map in vcf-fromaat geëxporteerd.

Nu nog uitzoeken hoe ik de “opgekuiste” contactlijst weer terug krijg in de M150.

Dank voor het meedenken.

 

Oooooh, gaat het om de contacten. Dan had je een simkaart kunnen plaatsen en daarop de contacten kopieren. Daarna de simkaart overzetten naar de smartphone. Ik zou op z'n minst de contacten nu opslaan in de cloud, via Google, je mailadres, op je Android toestel. Dan raak je de contacten niet meer kwijt. 

Kennelijk is er geen goed stuurprogramma  voor de Samsung SGH M150 voor Windows 10/11 beschikbaar, waarmee data-overdracht mogelijk is. De telefoon wordt onder Apparaatbeheer in het USB blok wel als modem getoond (zonder uitroepteken).
Op internet vond ik de suggestie om Nokia PC Studio te gebruiken. Ook daarin lukte het niet om de telefoon te verbinden.

Ik heb de contacten nu op de volgende manier uit de M150 kunnen exporteren:

  • Met Biuetooth de M150 gekoppeld  gekoppeld aan een Android (10) telefoon.
  • In het menu van Contacten onder opties “4. Verzenden via Bluetooth” gekozen.
  • vervolgens  “2 Alle contacten” gekozen.
  • Onder “Mijn apparaten” de gekoppelde Android telefoon in gesteld.
  • De overdracht goedgekeurd op de Android telefoon.
  • De contacten werden daarop naar de Android telefoon in de Bluetooth map in vcf-fromaat geëxporteerd.

Nu nog uitzoeken hoe ik de “opgekuiste” contactlijst weer terug krijg in de M150.

Dank voor het meedenken.

 

Gewoon via de simkaart eens proberen lijkt me. 

Badge

@Friesian Dank voor de suggestie.
Het menu van de Samsung SGH M150  biedt niet de mogelijkheid om de contacten vanuit de telefoon-opslag naar de SIM-kaart te zetten. Helaas, dat was rond 2010 nog niet voorzien. 

Okee dat wist ik niet maar de tip van de cloud raadt ik je in ieder geval aan mocht dat nog niet gedaan zijn. Succes met de verdere zoektocht. 

Badge

Wat is het achteraf toch eenvoudig. Ik had niet het programma PC Studio 3 moeten gebruiken zoals Samsung “dwingend” op de support pagina voor de SGH M150 zegt.
Na installatie van het Samsung programma New PC Studio voor Windows werd de SGH M150 na korte tijd wel herkend en kon ik alle gegevens uitwisselen (synchroniseren). PROBLEEM OPGELOST.

Samsung New PC Studio werkt zowel op een Windows 7 als Windows 11 computer. In hoeverre er gebruikt is gemaakt van eerder geïnstalleerde stuurprogramma's (uit de verzameling in de file “SAMSUNG_USB_Driver_for_Mobile_Phones”) weet ik niet. 

@verdor44

+2  👍

Fijn om te horen dat het is opgelost.!! 

Hallo @verdor44 goed om te lezen dat het opgelost is.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @verdor44,

Bedankt voor je bericht. Ik zie inmiddels dat het al is opgelost, fijn! Bedankt de reacties heren @JanD en @Friesian

Groetjes,
Amy

Reageer