.

Beantwoord

Pincode uitschakelen, hoe doe ik dit?

  • 2 January 2024
  • 7 reacties
  • 121 Bekeken

Hallo, sinds vorige week een abonnement bij Simyo. Als ik mijn telefoon opnieuw aanzet moet ik iedere keer mijn simkaart ontgrendelen met de simcode. Hoe kan ik dit uit zetten?

icon

Beste antwoord door Amy 3 January 2024, 14:22

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Ruisje,

Bedankt voor je bericht. Wat leuk om te horen dat je sinds kort een abonnement hebt bij Simyo! 😊

Je kunt je pincode alleen via de instellingen in je telefoon zelf uitschakelen. Welke telefoon heb je? Dan help ik je hier graag mee verder.

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 4
Badge +2

Hallo, sinds vorige week een abonnement bij Simyo. Als ik mijn telefoon opnieuw aanzet moet ik iedere keer mijn simkaart ontgrendelen met de simcode. Hoe kan ik dit uit zetten?

Uitzetten van de pin op je simkaart zou ik niet doen. Mocht alleen je sim of de hele telefoon in ‘vreemde’ handen vallen kan men er weinig of niets mee. 

Ook al zet je je telefoon dagelijks een keer uit is het invoeren van de pin toch maar een kleine moeite? 

Reputatie 5
Badge +3

Eens met @Kaas Berrie Het uitzetten van de pin op mijn simkaart, is wel het laatste wat ik doe. Het is namelijk de enige beveiliging die op het gebruik van mijn abo zit...

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Kaas Berrie en @Katana,

Bedankt voor jullie reactie! Ik ben het er inderdaad ook mee eens dat dit een goede vorm van bescherming geeft. We wachten graag je reactie af @Ruisje. Mocht je dit toch echt willen uitschakelen dan helpen we je verder 😊.

Groetjes,
Amy

Bedankt voor jullie reacties @Katana @Kaas Berrie en Amy 
Bij mijn vorige providers had ik dit niet. Ik toets mijn pincode in om mijn telefoon te ontgrendelen en daarna komt dus de melding om de simkaart te ontgrendelen. Ik kon nergens iets vinden om het uit te schakelen vandaar mijn vraag. Voorlopig houd ik het wel even zo.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoe je een simkaart pin wijzigt (of uitzet) is per toestel anders.

Android vaak iets als: Instellingen → Beveiliging → Geavanceerd → Vergrendeling Sim Kaart.
Let op dat geen van deze benamingen waarschijnlijk precies klopt en het ook geheel ergens anders zou kunnen zitten. Zonder te weten welk toestel jij hebt, kun daar niet verder preciezer geholpen worden.

Indien je de pincode wijzigt, wijzigt deze NIET ook op Mijn Simyo. Daar blijft de pincode staat waarmee de simkaart is geleverd.

Hoe je een simkaart pin wijzigt (of uitzet) is per toestel anders.

Android vaak iets als: Instellingen → Beveiliging → Geavanceerd → Vergrendeling Sim Kaart.
Let op dat geen van deze benamingen waarschijnlijk precies klopt en het ook geheel ergens anders zou kunnen zitten. Zonder te weten welk toestel jij hebt, kun daar niet verder preciezer geholpen worden.

Indien je de pincode wijzigt, wijzigt deze NIET ook op Mijn Simyo. Daar blijft de pincode staat waarmee de simkaart is geleverd.

Dank je wel voor de uitleg. Ik heb een iPhone en ben even op zoek gegaan en gevonden 👍🏼

Bedankt!

Reageer