.

Beantwoord

nl-alert

  • 3 February 2013
  • 5 reacties
  • 3257 Bekeken

Badge
hoe kan ik nl alert instellen op mijn wolfgang AT-AS43D2 instellen, kan iemand helpen?
icon

Beste antwoord door brvandoorn 4 February 2013, 03:01

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +1
Hallo Kees47,

Ga als volgt te werk.Kies/ Berichten.
Kies/ Instellingen.
Kies/ Cell broadcast instelingen mobiele uitzendingen voor SIM kaart.
Kies/ Cell broadcast aan vinken.
Kies/ Cell broadcast instelingen.
Kies/ Taal / Nederlands.
Kies/ Kanaal toevoegen (kanaalnaam) NL-Alert (Kanaalnummer) 919
Het kanaal inschakelen OKNu de telefoon opnieuw opstarten en NL-Alert is ingesteld.

ps. er wordt 4 februari rond 1200 's middags een test bericht door NL-Alert uigezonden.
Badge
bedankt voor de service met instellen van NL-Alert het werkt goed
Hoi,
Ik heb NL-Alert ingesteld op mijn Samsung Galaxy. Mijn provider is Simyo, dus heb ik bij het instellen voor het KPN netwerk gekozen. Ik heb echter op 4 feb geen NL-Alert ontvangen. Zojuist via de website NL-Alert gecontroleerd of ik alles goed heb ingesteld en dat is wel het geval. Maar waarom heb ik dan geen NL-Alert ontvangen?
Iemand een antwoord hierop?

Groet
Badge +1
Er zijn een aantal zaken niet helemaal duidelijk in je bericht:

-Welk model telefoon heb je precies? De Galaxy is een hele serie van Samsung.
Heb je bijvoorbeeld een SII oid?

-Je zegt dat je tijdens het 'instellen' voor het KPN netwerk hebt gekozen.
Bij het instellen van NL-Alert hoeft alleen het kanaal (919) en de naam van het kanaal ingevoerd te worden.
Wat bedoel je hier mee?

Ik zou het volgende doen:
1. Zoek het juiste model van je telefoon op.
2. Ga naar de website van NL-Alert http://instelhulp.nlalert.nl/ , zoek jouw model op en doorloop het stappenplan.
(Als jouw model Samsung er niet tussen staat, probeer dan gewoon een Samsung model wat er op lijkt.)

Tip: vergeet vooral niet na het instellen van het kanaal het vinkje "Kanaal inschakelen" aan te zetten, dit wordt makkelijk over het hoofd gezien.

Als je dit allemaal al gedaan hebt, zou het systeem gewoon moeten werken.
Ik heb zelf ook keurig een testbericht binnen gehad op het Simyo netwerk.

Ps. Het kan zijn dat je telefoon al goed ingesteld was, maar dat het "NL-Alert" systeem gewoon gefaald heeft, zie andere forum post:

https://forum.simyo.nl/sms-and-mms-61/geen-controle-bericht-nl-alert-9255/
Badge +6
Hoi,
Ik heb NL-Alert ingesteld op mijn Samsung Galaxy. Mijn provider is Simyo, dus heb ik bij het instellen voor het KPN netwerk gekozen. Ik heb echter op 4 feb geen NL-Alert ontvangen. Zojuist via de website NL-Alert gecontroleerd of ik alles goed heb ingesteld en dat is wel het geval. Maar waarom heb ik dan geen NL-Alert ontvangen?
Iemand een antwoord hierop?

Groet


Hoi AstridKlomp,

Welkom op het forum!
Voor het instellen van je toestel raad ik je aan de site van NL alert te bekijken hoe je dit kan doen.
Uit de test die maandag is gedaan heeft niet iedereen de sms gekregen. Het netwerk van KPN ondersteunt dit wel en het is toestel afhankelijk of je dan sms ontvangt.

@Brvandoorn bedankt voor je reactie.

Reageer