.

Beantwoord

Mobiel internet: soms wel, soms niet met Nokia Lumia 800

  • 22 March 2014
  • 5 reacties
  • 2129 Bekeken

Hallo,

Afgelopen vrijdag (21/3) is mijn nummer overgezet van een andere provider naar Simyo. Ik heb die dag al kunnen bellen, maar het internetten lukte niet. Nou ben ik vanmorgen gaan zoeken naar de oplossing. Op Mijn Simyo staat het internet aan en ik heb de instructies gevolgd die bij de klantenservice van KPN wordt gegeven om het internet handmatig in te stellen. Toen had ik even internet, maar wanneer ik op een later moment weer probeer te internetten lukt dit niet. Bellen en gebeld worden lukt wel. Ik heb een Lumia 800 voor het geval dat dit van belang is. 

Misschien ben ik te snel met het vragen, maar ik vind dat ik op dit moment zou moeten kunnen internetten.
Ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen. 

Met vriendelijke groet,
Christian
icon

Beste antwoord door Dries 24 March 2014, 15:37

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi Christian1,

Leuk dat je op het forum reageert, welkom :)

Je hebt helemaal niet te snel hoor, je hebt namelijk helemaal gelijk. Internet had al moeten werken en ik denk dat het ook wel werkt, maar dat je internetinstellingen niet goed staan 😞 Bij de optie APN dien je alleen het woord 'internet' in te voeren. Als je je telefoon dan uit zet en weer aan, zou je moeten kunnen internetten.

Meer informatie hierover vindt je in dit topic.

Zou je willen laten weten of het is gelukt?
Hallo,

Ik heb alle mogelijke instellingen geprobeerd, maar in het forum waarnaar je verwijst wordt op een gegeven moment gezegd dat je telefoon naar fabrieksinstellingen resetten mogelijk zou kunnen helpen. Ik heb dat ook gedaan en inderdaad mijn internet werkt nu wel. De manier waarop deze uiteindelijk ingesteld moet worden is volgens mij niet de goede manier, maar ik ben er blij mee!

Groeten,
Christian
Reputatie 2
Badge +6
Hallo,

Ik heb alle mogelijke instellingen geprobeerd, maar in het forum waarnaar je verwijst wordt op een gegeven moment gezegd dat je telefoon naar fabrieksinstellingen resetten mogelijk zou kunnen helpen. Ik heb dat ook gedaan en inderdaad mijn internet werkt nu wel. De manier waarop deze uiteindelijk ingesteld moet worden is volgens mij niet de goede manier, maar ik ben er blij mee!

Groeten,
Christian


Hoi Christian1,

Bedankt voor je terugkoppeling!

Heel fijn dat het nu wel werkt 🙂 Waarom denk je dat je het nu niet helemaal op de juiste manier hebt ingesteld? Zou je kunnen aangeven hoe je het hebt ingesteld? Misschien kunnen andere gebruikers daar hun voordeel aan doen :)

Ik ben benieuwd naar je antwoord! 😃
Hallo,

Ik bedoelde dat het teruggaan naar de fabrieksinstellingen niet de manier zou moeten zijn om het mobiel internet werkend te krijgen. Het feit dat het niet lukt met de APN instellingen veranderen als je van gebruiker verandert vind ik vervelend. De instellingen die je aangeeft zijn echter als je teruggaat naar de fabrieksinstellingen de juiste: APN: internet en bij de andere opties niets invullen. 

Ik hoop dat dit een antwoord is waar je iets mee kan! Voor mij heeft het forum dat je aangaf in elk geval opgeleverd dat mijn internet het doet :D

Met vriendelijke groet,
Christian
Reputatie 2
Badge +6
Hallo,

Ik bedoelde dat het teruggaan naar de fabrieksinstellingen niet de manier zou moeten zijn om het mobiel internet werkend te krijgen. Het feit dat het niet lukt met de APN instellingen veranderen als je van gebruiker verandert vind ik vervelend. De instellingen die je aangeeft zijn echter als je teruggaat naar de fabrieksinstellingen de juiste: APN: internet en bij de andere opties niets invullen. 

Ik hoop dat dit een antwoord is waar je iets mee kan! Voor mij heeft het forum dat je aangaf in elk geval opgeleverd dat mijn internet het doet :D

Met vriendelijke groet,
Christian


Hoi Christian1,

Dankje voor je terugkoppeling :)

Ik moet inderdaad toegeven dat dat niet de meest ideale manier is om internet werkend te krijgen. Het is in ieder geval wel mooi dat het nu werkt!

Mocht je nog andere vragen of opmerkingen hebben, dan weet je ons te vinden! 🙂

Reageer