.

Beantwoord

Kan niet bellen na het simlock vrij maken van mijn toestel

  • 3 December 2013
  • 8 reacties
  • 2423 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Dag, op 26-11-2013 kocht ik een prepaid beltegoed en kreeg toen van Simyo zoals gebruikelijk, via de mail pin- en pukcode en 3 dagen later per post de simkaart in huis. Die kaart stak ik vanavond in de telefoon en hij vroeg me om de pincode. Ik toetste de pincode in en daar verscheen de tekstregel "alleen noodoproepen" . Ik kan dus niet met het toestel bellen. Volgens de brief bij de simkaart hoefde ik slechts de kaart te plaatsen, de pincode in te toetsen klaar is kees. Dat blijkt dus niet te kloppen, ik kan niet bellen.

Vraag1: moet ik mijn simkaart nog apart activeren op www.simyo/activeren ? Als ik daarop kijk dan word me gevraagd om in te loggen op Mijn Simyo (wat ik deed). Vervolgens moest ik naar " Mijn instellingen & simkaart" wat ik ook netjes deed en daar zou ik dan mijn simkaartnummer moeten invullen in een invulvenster.  Maar daar is geen invulvenster. Dus ook hier geen soelaas. 

Als achtergrondinfo: in 2007 kocht ik een prepaidtegoed bij T-mobile. Ik kreeg daarbij ook een telefoon nl. de Nokia 1600. Ik leerde vanavond via internet dat dat toestel door T-mobile kan zijn voorzien van een simlock. Die simkaartblokkade is een probleem: een gelocked toestel accepteert geen simkaart van een andere provider dan de huisprovider (=T-mobile). Ik heb dus vanavond de telefoon volgens voorschrift ge-unlocked. Dat ging goed zo te zien, want het telefoonscherm meldde "Phone unlocked".  Toen deed ik  weer de  (Simyo) simkaart in de telefoon maar er was geen verbetering. Ik haalde de kaart eruit en deed nogmaals de unlock-procedure. Ditmaal verscheen de melding "Phone was not restricted" dus het unlocken was reeds goed gegaan.

Kortom ik weet niet waar het probleem vandaan komt. Wie iemand een goede tip? ik zou de hulp waarderen. Folkert.
  
icon

Beste antwoord door Natascha 3 December 2013, 18:47

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Toestel is volgens mij nog niet vrij, en dat kan dacht ik alleen T-mobile. "Misschien ook een telecom winkeltje in de buurt."
Maar er moet volgens mij nog een code ingevoered worden.
Badge +6
Dag, op 26-11-2013 kocht ik een prepaid beltegoed en kreeg toen van Simyo zoals gebruikelijk, via de mail pin- en pukcode en 3 dagen later per post de simkaart in huis. Die kaart stak ik vanavond in de telefoon en hij vroeg me om de pincode. Ik toetste de pincode in en daar verscheen de tekstregel "alleen noodoproepen" . Ik kan dus niet met het toestel bellen. Volgens de brief bij de simkaart hoefde ik slechts de kaart te plaatsen, de pincode in te toetsen klaar is kees. Dat blijkt dus niet te kloppen, ik kan niet bellen.

Vraag1: moet ik mijn simkaart nog apart activeren op www.simyo/activeren ? Als ik daarop kijk dan word me gevraagd om in te loggen op Mijn Simyo (wat ik deed). Vervolgens moest ik naar " Mijn instellingen & simkaart" wat ik ook netjes deed en daar zou ik dan mijn simkaartnummer moeten invullen in een invulvenster.  Maar daar is geen invulvenster. Dus ook hier geen soelaas. 

Als achtergrondinfo: in 2007 kocht ik een prepaidtegoed bij T-mobile. Ik kreeg daarbij ook een telefoon nl. de Nokia 1600. Ik leerde vanavond via internet dat dat toestel door T-mobile kan zijn voorzien van een simlock. Die simkaartblokkade is een probleem: een gelocked toestel accepteert geen simkaart van een andere provider dan de huisprovider (=T-mobile). Ik heb dus vanavond de telefoon volgens voorschrift ge-unlocked. Dat ging goed zo te zien, want het telefoonscherm meldde "Phone unlocked".  Toen deed ik  weer de  (Simyo) simkaart in de telefoon maar er was geen verbetering. Ik haalde de kaart eruit en deed nogmaals de unlock-procedure. Ditmaal verscheen de melding "Phone was not restricted" dus het unlocken was reeds goed gegaan.

Kortom ik weet niet waar het probleem vandaan komt. Wie iemand een goede tip? ik zou de hulp waarderen. Folkert.
  


Hoi Folk,

Welkom op het forum!
Ik heb het vermoeden net als Martijn® dat het simlock vrij maken niet helemaal is gelukt. De simkaart van Simyo werkt in een simlock vrij toestel. Je hebt een prepaid simkaart bestelt en die hoeft niet geactiveerd te worden. De simkaart is actief bij ontvangst. Ik raad je aan met de code die je hebt gekregen naar een winkel van T-mobile te gaan zodat de medewerkers je kunnen helpen. Kan je laten weten of het gelukt is om je toestel simlock vrij te maken?

@ Martijn® bedankt voor het meedenken.
Dag, op 26-11-2013 kocht ik een prepaid beltegoed en kreeg toen van Simyo zoals gebruikelijk, via de mail pin- en pukcode en 3 dagen later per post de simkaart in huis. Die kaart stak ik vanavond in de telefoon en hij vroeg me om de pincode. Ik toetste de pincode in en daar verscheen de tekstregel "alleen noodoproepen" . Ik kan dus niet met het toestel bellen. Volgens de brief bij de simkaart hoefde ik slechts de kaart te plaatsen, de pincode in te toetsen klaar is kees. Dat blijkt dus niet te kloppen, ik kan niet bellen.

Vraag1: moet ik mijn simkaart nog apart activeren op www.simyo/activeren ? Als ik daarop kijk dan word me gevraagd om in te loggen op Mijn Simyo (wat ik deed). Vervolgens moest ik naar " Mijn instellingen & simkaart" wat ik ook netjes deed en daar zou ik dan mijn simkaartnummer moeten invullen in een invulvenster.  Maar daar is geen invulvenster. Dus ook hier geen soelaas. 

Als achtergrondinfo: in 2007 kocht ik een prepaidtegoed bij T-mobile. Ik kreeg daarbij ook een telefoon nl. de Nokia 1600. Ik leerde vanavond via internet dat dat toestel door T-mobile kan zijn voorzien van een simlock. Die simkaartblokkade is een probleem: een gelocked toestel accepteert geen simkaart van een andere provider dan de huisprovider (=T-mobile). Ik heb dus vanavond de telefoon volgens voorschrift ge-unlocked. Dat ging goed zo te zien, want het telefoonscherm meldde "Phone unlocked".  Toen deed ik  weer de  (Simyo) simkaart in de telefoon maar er was geen verbetering. Ik haalde de kaart eruit en deed nogmaals de unlock-procedure. Ditmaal verscheen de melding "Phone was not restricted" dus het unlocken was reeds goed gegaan.

Kortom ik weet niet waar het probleem vandaan komt. Wie iemand een goede tip? ik zou de hulp waarderen. Folkert.
  


Hoi Folk,

Welkom op het forum!
Ik heb het vermoeden net als Martijn® dat het simlock vrij maken niet helemaal is gelukt. De simkaart van Simyo werkt in een simlock vrij toestel. Je hebt een prepaid simkaart bestelt en die hoeft niet geactiveerd te worden. De simkaart is actief bij ontvangst. Ik raad je aan met de code die je hebt gekregen naar een winkel van T-mobile te gaan zodat de medewerkers je kunnen helpen. Kan je laten weten of het gelukt is om je toestel simlock vrij te maken?

@ Martijn® bedankt voor het meedenken.


Hallo Martijn en Natascha,
Bedankt voor jullie reactie. Je zegt beide te denken dat het simlockvrij maken mogelijk niet goed ging, het unlocken dus dat ik deed bij mijn Nokia 1600 telefoon. Dat is op papier een mogelijkheid. Toch, bij de eerste keer unlocken gaf de telefoon de reactie "phone unlocked" en toen ik het voor de zekerheid voor de tweede keer deed was de boodschap "phone was not  restricted". Die twee antwoorden duiden toch op een geslaagde unlock-handeling, zou je zeggen. Maar misschien zat het toestel toch nog op slot, wie weet.

Vandaag zag ik op marktplaats te koop aangeboden: "Nokia 2700, simlockvrij, €15". Ik dacht kijk daar kan ik meteen mee bellen! Ik kocht hem vandaag en deed vanavond mijn Simyo simkaart erin en toetste mijn pincode in, maar hetzelfde liedje: "emergency calls only". De verkoper verzekerde mij dat het moest lukken vanmiddag: "doe je simkaart erin, toets de pincode in, en je kan meteen bellen". Dat verhaal blijkt dus niet te kloppen.   

Ik zie nu ook modelnummer 2730c staan...  dat staat binnenin het toestel. Dit is de 2730c, en niet de 2700 zoals de advertentie zei. Een nieuwe verrassing en het wordt bedenkelijk. Ik kan dit toestel ook niet unlocken (of laten unlocken) als dat al mogelijk zou zijn. De unlock-codes zijn te vinden op bijv. de websites: 
-www.lur.nu/unlock/nokia_eng.php   
-www.byimei.com
Om de modelspecifieke code te vinden, moet de naam van netwerk/provider bekend zijn. Ik weet echter niets over deze 2730c-telefoon, en zijn vroegere gebruik. Ik zal de verkoper vanavond mailen en hem vragen of mijn telefoon écht simlockvrij is, en ook bij welk netwerk de verkoper zat.

Toch raar: twéé telefoons die in theorie unlocked moeten zijn (Nokia1600 en Nokia 2730c), die beide dienst weigeren op de nieuwe simkaart. Ik doe de simkaart erin, schakel het toestel in, lees de reactie in het venster  "geef pincode op" en toets dan de pincode in, en druk tenslotte op de beltoets... Dat is toch de goede manier? Dan komt steeds weer die melding " alleen noodoproepen".  Het ligt toch niet aan Simyo?  Ik vraag de verkoper eerst meer informatie over de gekochte 2730c  telefoon. Hebben jullie nog een advies dan graag!
Een gebruikte telefoon die niet doet wat de verkoper beloofd, dat is natuurlijk mijn probleem en niet dat van jullie. Maar een goede tip kan helpen. Bedankt nogmaals.
Folkert Dekens.               






 
Reputatie 3
Badge +9
Ik zou met de code die je in je eerste telefoon kreeg naar een techneut van T-mobile gaan en het verhaal uitleggen. En ik zou de Simyo simkaart ook even  in een ander toestel proberen, dit ook om weer iets proberen uit te sluiten.
Gelukt en excuses voor de verwarring ik maakte een fout – na intoetsen pincode drukte ik op de beltoets i.p.v. de functietoets daarboven. Daardoor kreeg ik steeds de melding “alleen noodoproepen”. Ik ging vanmiddag naar de T-mobile winkel met mijn Nokia 1600 (die had ik al zelf unlocked, maar door de terugkerende melding “alleen noodoproepen” leek me dat unlocken mislukt) de man van de winkel toetste de pincode in en tikte ter bevestiging op genoemde functietoets en voila... Thuis meteen ook de Nokia 2730c geprobeerd en direct goed natuurlijk. Dus probleem opgelost de oorzaak was verrassend simpel. (Ik ben niet simpel hoor.) Bedankt voor de hulp. Folkert.
Reputatie 7
Hallo folk, bedankt voor je terugkoppeling!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi folk,

Fijn dat je het hier in dit topic zo uitgebreid uit legt. Op die manier kunnen andere bezoekers en moderators nog effectiever helpen. Neemt niet weg dat je dit probleem gewoon zelf hebt weten op te lossen :)

Bedankt voor je terugkoppeling en mocht je nog eens een vraag hebben, stel deze gerust.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
In fout tussen gebruiker en toestel zo te lezen. Dat komt ook niet vaak voor! Inderdaad, dank voor die terugkoppeling. Hier hadden we allen niet aangedacht!

Reageer