Skip to main content
Ik heb een dual sim GSM. Een prive nummer en een zakelijk nummer. Als er gebeld wordt op mijn zakelijke nummer buiten kantooruren wil ik graag dat de telefoon dan niet meer overgaat. Het prive nummer moet wel altijd bereikbaar blijven.



Ik kan handmatig de zakelijke sim uitschakelen, maar dat is niet echt handig. En zo mis ik ook dataverkeer en die wel via mijn zakelijke sim loopt.



De “do not disturb” functie werkt helaas niet expliciet voor slechts een bepaalde sim.



Ik heb een aantal “call blocker” apps bekeken waarbij je tijden op kunt geven, echter degene die ik heb gezien werken niet voor slechts een bepaalde sim. Ik kan een lijst met de bij mij bekende nummers die mij zakelijk bellen in een lijst plaatsen, maar zo mis ik veel nummers.



Ik heb eerder de suggestie gekregen om de app Tasker te gebruiken. Ik heb er geen ervaring mee, maar deze lijkt mij nogal een overkill en lastig te gebruiken.



Bestaat er een app waarmee je dit handig zou kunnen. Bijvoorbeeld gelijkwaardig met de “do not disturb” functie die al in de GSM zit, maar dan per sim afzonderlijk instelbaar?
Zou wel handig zijn als je ook verteld welke telefoon / model je in bezit hebt. Elke Merk telefoon werkt anders.
Zou wel handig zijn als je ook verteld welke telefoon / model je in bezit hebt. Elke Merk telefoon werkt anders.

De vraag is eigenlijk niet echt specifiek voor een bepaalde dual sim telefoon. De gevraagde feature is dermate belangrijk voor mij dat ik eventueel wel een andere telefoon wil gaan kopen. Maar ik heb nu een android, Moto G5 Plus.
Hoi alexander_abc,



Welkom op 't forum :)



Ik snap heel goed dat je op het ene nummer tot een bepaalde tijd bereikbaar wilt zijn. Het lastige is dat je wel wilt internetten via die simkaart. Zit je met beiden nummers bij Simyo? Je kan bij ons niet het bellen uitzetten, en toch internetten met de simkaart. Bij andere providers weet ik niet hoe dat precies zit.



Zoals Ray zegt is het handig als je het type toestel vermeldt. Wij kunnen dan ook voor jou op onderzoek gaan. Ik hoor graag van je!



Groetjes,

Caspar



@Ray bedankt voor je hulp!
Hoi alexander_abc,



Welkom op 't forum :)



Ik snap heel goed dat je op het ene nummer tot een bepaalde tijd bereikbaar wilt zijn. Het lastige is dat je wel wilt internetten via die simkaart. Zit je met beiden nummers bij Simyo? Je kan bij ons niet het bellen uitzetten, en toch internetten met de simkaart. Bij andere providers weet ik niet hoe dat precies zit.



Zoals Ray zegt is het handig als je het type toestel vermeldt. Wij kunnen dan ook voor jou op onderzoek gaan. Ik hoor graag van je!



Groetjes,

Caspar



@Ray bedankt voor je hulp!


Prive sim is Simyo, de zakelijke niet (daar heb ik ook geen invloed op). Het liefst zie ik dat alleen bij de zakelijke telefoontjes buiten kantooruren de telefoon niet overgaat en/of dat deze gesprekken automatisch worden omgeleid (b.v. naar voicemail). Maar het is trouwens voor mij ook een prima oplossing als de gehele zakelijke sim automatisch wordt uitgeschakeld buiten kantooruren.



Tot recent had ik twee telefoons, een voor prive en een zakelijk, maar dat is ook weer verre van praktisch. En ik dacht dat een dual sim telefoon uitkomst kon bieden.



Ik heb nu een Android, Moto G5 Plus; maar als een andere telefoon wel de gevraagde functionaliteit heeft dat wil ik deze eventueel wel gaan kopen. Maar helaas, ook bij mijn zoektocht hierin kon ik niets vinden.
Hoi alexander_abc,



Ah oké! Bedankt voor de extra informatie.



Als je wilt dat jouw 06-nummer van de andere provider (je zakerlijke simkaart) wordt afgesloten na kantoortijden, kan je het beste even navragen of dat daar mogelijk is. Ik denk dat dat wel te regelen is. Je kan ook even contact opnemen met de leverancier van het toestel. Wellicht dat zij nog een goede tip voor je hebben!



Hou je ons op de hoogte?



Groetjes,

Caspar
Hoi alexander_abc,



Ah oké! Bedankt voor de extra informatie.



Als je wilt dat jouw 06-nummer van de andere provider (je zakerlijke simkaart) wordt afgesloten na kantoortijden, kan je het beste even navragen of dat daar mogelijk is. Ik denk dat dat wel te regelen is. Je kan ook even contact opnemen met de leverancier van het toestel. Wellicht dat zij nog een goede tip voor je hebben!



Hou je ons op de hoogte?



Groetjes,

Caspar


Ik ben eigenlijk op zoek naar een toestelinstelling, een app of eventueel een ander toestel dan ik nu heb met de gevraagde functionaliteit. Volgens mij kan een provider kan hier weinig in betekenen.
Hey Alexander,



Ik snap wat je bedoelt en dat kan in theorie sowieso via de software.

Of er apps voor zijn weet ik niet.

Ik ga even kijken of een macro app je daarbij kan helpen, zodra ik meer weet zal ik het terugkoppelen.



Groet Paul.
Hey Alexander,



In het begin dacht ik even dat het niet ging lukken. Qua macro's sowieso wel waar. Foute weg helaas, ofja er is simpelweg geen app die daar opties voor heeft wat wel zou kunnen.



Maar met een beetje geluk werkt deze oplossing voor jou.

Er zijn hopelijk 2 mogelijkheden, beide apps:

Dual SIM control:

Dit zou de perfecte oplossing zijn. Je kunt elke mogelijke situatie qua sims instellen.

1 on/2 off

2 on/1 off

1&2 on

1&2 off

en met betalen zelfs meer. Dat heb je echter niet nodig.

Deze app ondersteunt niet alle apparaten wat ook staat in de description. Maar als dit werkt is het DE uitkomst.



Dual Ringtone:

Zoals het zegt je kunt 2 ringtones maar ook het volume van die ringtones instellen. Als dat werkt is dat een oplossing.



Als geen van beide het doet kun je http://www.apdroid.byethost5.com/chronoprof/chronoprof.html Chronoprof proberen. Geen idee of die werkt.



Over het algemeen geldt als ik het goed heb Android 7.0 en up heeft meer compatibiliteit met dual sim opties. Volgens mij werken bovenstaande goed op android 7.0 en up. Ik heb dus geen idee welke telefoon met welke OS je hebt. Een telefoon speciaal hiervoor kopen vind ik zelf dan weer een beetje tricky en daar kan ik je niet mee helpen.



Als niks van dit lukt/helpt dan kan ik denk ik niet meer bieden.

Sorry voor de lange post🙂 😊



Groet Paul.
Hoi Paul,



Wat ben je toch een topper 🙂 Dankjewel voor al deze informatie! Ik hoop dat het werkt hiermee.



Groetjes,

Jihane
Beste Paul,



Bedankt voor het meedenken



Mijn huidige dual sim telefoon ondersteund al het uit/aan zetten van een sim en de mogelijkheid om te kiezen met welke sim er wordt gebeld e.d.. Ook kan ik per sim al een ringtone instellen. Voor zover ik kan overzien kan ik in de apps Dual Sim control en Dual Ringtone echter geen profile instellen, b.v. dat automatisch buiten bepaalde tijdstippen de telefoon niet meer overgaat.



De app ChronoProf is echter veelbelovend. Deze ga ik eens uitgebreider testen en mogelijk de maker eens direct benaderen.
Ah zo,



hopelijk zorgt Chronoprof dat je je niet meer druk hoeft te maken over je zakelijke telefoon/sim.



Groet Paul.
hopelijk zorgt Chronoprof dat je je niet meer druk hoeft te maken over je zakelijke telefoon/sim.



Dat hoop ik ook Paul! Ik lees graag of het wat voor jou is alexander_abc ;)



Groetjes,

Niels
Helaas voor Chronoprof.



Bij het bellen naar mijn zakelijke nummer buiten werktijden gaat de telefoon niet meer over. Prima zou je denken. Echter wat dat weer onwenselijk is dat als er naar mijn zakelijke nummer gebeld wordt dan de gehele telefoon in “niet storen” mode wordt gezet. Als daarna iemand mij belt op mijn privenummer gaat de telefoon ook niet meer over. Maar zoals is aangegeven door de maker is dual sim ondersteuning in dit programma experimenteel.



Dan is er nog een bijkomend effect door gebruik van Chronoprof. "trillen bij oproepen" wordt uitgezet en dat kan niet meer door Chronoprof weer worden aangezet.



Ik heb nog iets anders geprobeerd. Namelijk een aparte “do not disturb” app (naast degene die ik al standaard heb in mijn android 7.0 telefoon). Vaak zie ik in de app beschrijving dat er een euvel is dat het in principe alleen werkt voor de eerste sim. Ik dacht dan maak ik dankbaar gebruik van dit euvel en kies ik als eerste sim dan de zakelijke sim. Echter ook helaas.
Beste, @alexander_abc je maakt het gewoon te ingewikkeld volgens mij... Zet de 1 buiten kantooruren op trilstand en de 2e op muziek. Spreek voor de 1 de voicemail in wanneer je op dat nummer bereikbaar bent. Meer is niet nodig.



Kijk ook eens naar de app prioriteit calls, een andere benadering.
Beste, @alexander_abc je maakt het gewoon te ingewikkeld volgens mij... Zet de 1 buiten kantooruren op trilstand en de 2e op muziek. Spreek voor de 1 de voicemail in wanneer je op dat nummer bereikbaar bent. Meer is niet nodig.



Kijk ook eens naar de app prioriteit calls, een andere benadering.


Het is ongetwijfeld mogelijk om handmatig instellingen te wisselen. Een stuk discipline om de telefoon van instelling te veranderen bij begin en eind werktijd. Ik vind het in de praktijk niet werken. Ik dacht in tijden van digitale ontwikkeling dat er wel een oplossing voor zou bestaan. Ik ga denk ik weer terug naar twee telefoons.



Prioriteit calls gebruik ik al: Geen enkel telefoontje komt b.v. 's nachts door op een enkele uitzondering na.
Hoi Alexander_abc,



Super jammer om te horen dat je er niet helemaal uit bent gekomen. Je hebt helemaal gelijk dat je zou denken dat hier al over is nagedacht.



Wie weet zal hier gauw verandering in komen en kun jij je dual sim toestel weer gebruiken.



Groetjes,

Asma
Hoi @alexander_abc en overige forumleden.



Ik heb hetzelfde 'probleem' en op zoek naar een oplossing kwam ik dit draadje tegen. Ik heb me maar even ingeschreven op dit forum omdat ik er een oplossing voor heb die best werkt op mijn Nokia 6.1. Een ruimere introductie houden jullie tegoed, maar vooralsnog ga ik verder niet actief deelnemen aan dit forum. Ik wil echter wel mijn oplossing met jullie delen:



Zoek eens naar de app 'Auto Call Scheduler' in Google Play. Deze app laat je uitgaande oproepen plannen, eventueel middels een schema.

Ik heb mijn zakelijke simkaart als primair ingesteld en laat de app wekelijks op vrijdag om 18:00 een uitgaande oproep doen naar **21*+31654502100# en na 10 seconden weer ophangen (voorbeeld is voor Vodafone overigens) om door te schakelen naar voicemail. Vervolgens laat ik die elke maandag om 07:00 een oproep doen naar ##21# om de doorschakeling weer op te heffen. Zo wordt het hele weekend mijn zakelijk nummer direct doorgeschakeld naar mijn zakelijk voicemail.



Misschien heb je hier wat aan?



Groet, Jelle.
Hi Kwalitijd,



Dankjewel voor je bijdrage! 😃 Slimme oplossing ook. Ik hoop dat Alexander hier inderdaad iets aan heeft.



Groetjes,

Jihane
Beste @Kwalitijd ,





Bedankt voor het plaatsen van je bericht. Het is een oplossingsrichting waaraan ik nog niet heb gedacht en die erg bruikbaar is.



Dit wellicht totdat de nieuwe generaties telefoons wel standaard de "do not disturb" functie per sim kaart en niet alleen voor de telefoon is in te stellen.



Eerst gebruikte ik doorschakelen naar een ander nummer omdat het even zoeken was hoe ik kon doorschakelen naar Voicemail.
Precies! Ik had zelf ook nog niet in die hoek gedacht 🙂 Ja, misschien dat dat in de toekomst wel kan, om het via de simkaart in te stellen.



Groetjes,

Jihane

Dit topic is inmiddels al een paar jaar oud dus ik weet niet of reageren nog toegestaan is. Maar ik had exact hetzelfde probleem als de topic starter @alexander_abc.

Ik gebruik ook 2 SIM kaarten in mijn Samsung toestel (prive simyo en werk SIM). En zocht dus ook naar de mogelijkheid om tijdens het weekend alle telefoontjes naar mijn werk SIM kaart te blokkeren. En bij voorkeur ook alle meldingen van mijn werk apps (Gmail, Teams en WhatsApp for Business). En dan zonder de SIM kaart uit te schakelen want ik gebruik mijn werk SIM voor data verkeer.

Ik heb flink aantal apps geprobeerd in de Play Store maar kon er geen vinden met die functionaliteit. Ik heb daarom zelf een app ontwikkeld samen met een designer. De app heet: Hush - Call & Notification blocking. Je kunt hiermee per SIM kaart alle telefoontjes blokkeren en daarnaast ook notificaties van elke app op je telefoon.

Ik gebruik Hush om vanaf donderdag 19.00 tot maandag 09.00 alle telefoontjes en notificaties van mijn werk apps te blokkeren. Maandagochtend om 09.00 komen alle geblokkeerde telefoontjes en notificaties weer te voorschijn.

Ondanks de leeftijd van het topic wilde ik toch nog reageren omdat zeker nu met corona en het vele thuiswerken het wel een actueel probleem is.


Beste @LovePie  ik geloof wel dat je goede bedoelingen kunt hebben maar ik geef er toch de voorkeur aan om een stukje veiligheid aan te houden en alleen apps die uit de playstore te gebruiken. Er is altijd een risico zoals nu ook met malware. Flubot-malware........ download uit onbetrouwbare bronnen. 

Heb een fijne dag! 😎


@Friesian als je op de link had geklikt zag je dat de app in de Google Play Store staat. Hij is uitsluitend daar te downloaden en dus gecheckt door Google. Ook is de app zeer privacy vriendelijk (GDPR compliant). Alle persoonlijke data wordt enkel lokaal opgeslagen. Zie het privacy reglement in de store.

Mocht je nog verdere vragen hebben laat het gerust weten :blush:


Ik klik niet zomaar op een link, heb al wat naars meegemaakt. Vertrouwen wordt daardoor minder, terughoudendheid groter. 😉🙂


Beste @LovePie  ik geloof wel dat je goede bedoelingen kunt hebben maar ik geef er toch de voorkeur aan om een stukje veiligheid aan te houden en alleen apps die uit de playstore te gebruiken. Er is altijd een risico zoals nu ook met malware. Flubot-malware........ download uit onbetrouwbare bronnen. 

Heb een fijne dag! 😎

Hij linkt naar de Playstore, dus dat gaat prima.

Prima app lijkt mij zo! Ik weet niet of dit niet stiekem als reclame wordt gezien, maar dat is aan de moderatoren.


Reageer