.

Beantwoord

Hoe internet instellen voor Nokia Lumia 630?

  • 19 August 2014
  • 7 reacties
  • 4769 Bekeken

Ik heb een Nokia Lumia 630 gekocht. Het lukt mij echter niet om hierop het internet goed in te stellen. Eerdere berichten in dit forum bieden geen soelaas helaas. De Lumia 630 komt ook nog niet voor in de lijst met telefoons om automatisch de goede gegevens voor het APN e.d. in te vullen. Kan iemand van Simyo mij de juiste APN gegevens doorgeven?

Jeroen
icon

Beste antwoord door Tiury 20 August 2014, 16:19

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi jjooster, welkom op het Simyo forum 🙂

Het is bij Windows phone soms even wat puzzelen met de APN instellingen heb ik gemerkt, maar als het goed is heb ik hier de juiste APN instellingen voor je gevonden:

- Kies Instellingen.
- Kies mobiel netwerk.

Onder dataverbinding
-kies het tekstveld.
-Kies ingeschakeld.

Druk op de terug-toets.
- Scroll naar beneden.
- Kies toegangspunt.

Kies toevoegen.
- Bij Naam verbinding, voer KPN in.
- Bij Gegevenstype, kies standaard.

Bewerk de details voor internet-APN als volgt:
- Bij Naam toegangspunt, voer portalmmm.nl in.
- Bij Gebruikersnaam, voer niets in.

Scroll naar beneden.
- Bij Wachtwoord, voer niets in.
- Bij Proxyadres, voer niets in.
- Bij Netwerktype, kies IPv4.
- Bij Verificatietype, kies PAP.

Zou je me willen laten weten of het je met deze instellingen is gelukt? Ik hoor het heel graag van je! 😃
Tiury,

Ik heb 't op een andre manier voor elkaar gekregen.

Via Instellingen
Kiezen mobiel netwerk
dataverbinding staat op ingeschakeld
dan naar onderen scrollen en klikken op simyo (onder 'instellingen voor simkaart')

dan APN voor internet selecteren
bij APN invullen: internet
alle andere invulvelden leeg laten

Verificatietype staat standaard op PAP ingevuld
IP-type laten staan op IPv4v6

instellingen opslaan en dan telefoon uitschakelen en weer aan zetten.

Bij mij werkt het daarmee.

Jeroen
Reputatie 6
Badge +10
Hoi jjooster,

Wat goed dat je zelf ook een manier hebt gevonden waarmee je het aan de praat hebt gekregen 🙂 Het kan zijn dat je met de APN "internet" op problemen stuit in het buitenland, vandaar dat ik portalmmm.nl adviseer 🙂 Verder moet alles goed staan en werken op het KPN netwerk!

Bedankt voor je reactie! 😃
Hai  Tiury,

Mijn 630 is in het engels ingesteld. Kom net terug uit de US & A en nederlandse telefoontaal is voor mij Abacadabra.
Zou je me willen helpen om het in het engels in te stellen?

Als het werkt hoe voorkom ik dan dat de telefoon buiten mijn wil om automatisch aan het internet blijft ""hangen"" (is eerder gebeurd, kostbaar).

UPC geeft me de mogelijkheid op hun WiFi netwerk te surfen. Alleen werkt dat blijkbaar nog niet in Rotterdam met Windows phone, zei het meisje in de UPC winkel.

Thanks for looking in to this issue.
Cheers Jimme 
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Jimme, welkom op het Simyo forum 🙂.

Wat jammer dat je nog niet gratis op WiFi kunt van UPC, maar gelukkig biedt Simyo nu wel een uitkomst 🙂. Ik heb even voor je gezocht op Google en de Engelse internet instellingen gevonden voor jouw Nokia 630 🙂. Ik heb ze eerst even goed gecheckt en dit zouden de juiste instellingen moeten zijn.

Wil je me even laten weten of dit ook het geval is?

Om ervoor te zorgen dat je niet tegen onverwachte kosten aanloopt door internet, heeft Simyo deze blog geschreven. Hier staan een aantal tips om ervoor te zorgen dat jij je internet goed in de gaten kan houden op je Windows Phone 🙂.
Thanks man, ik zal er morgen aan werken.

Nogmaals dank, che
Cheers Jimme
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Jimme,

Top! We horen het graag van je 😮

Reageer