.

Beantwoord

Geen Netwerk met mijn Huawei P7, hoe komt dat?

  • 20 May 2015
  • 6 reacties
  • 4848 Bekeken

Hallo, Heb Huawei P7 gekocht maar kan geen netwerk vinden met mijn Simyo simkaart. Al een nieuwe simkaart besteld echter zonder succes. Toestel opgestuurd voor reparatie. Geen klacht kunnen vinden. Simkaart doet het in de telefoon van mijn dochter wel. Zij heeft exakt dezelfde telefoon! Neem ik de simkaart van mijn dochter dan doet deze het wel in mijn toestel.
Enig idee hoe dit kan en wat ik kan doen?
icon

Beste antwoord door Tiury 21 May 2015, 15:27

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi anvas, welkom op het Simyo forum 🙂.

Wat een vreemd verhaal. Ik ben erg blij om te lezen dat je zelf al een hele hoop hebt getest. Zo kunnen we deze stappen meteen overslaan. Ik ben erg benieuwd wat voor formaat simkaart jouw dochter gebruikt 🙂. Is dit een 3-in-1 sim of een 2-in-1?

Ik reset je huidige simkaart ook even voor de zekerheid. Het kan zijn dat je nieuwe simkaart net dit zetje kan gebruiken! Kun je de simkaart voor 15 minuten uit je telefoon halen en je telefoon uitzetten? Ik ben heel benieuwd of hij het na het opstarten doet. Doet hij het niet? Probeer dan eens handmatig naar het KPN netwerk te zoeken.

Laat je me weten of dit heeft geholpen? :)

Groetjes, Tiury
Ik heb ook een P7 en precies hetzelfde probleem.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi dvklink, welkom op het Simyo forum 🙂

Ik begrijp dat je hetzelfde probleem hebt. Heb je al geprobeerd je telefoon uit en aan te zetten? 😳 Ook in je telefoon handmatig het KPN netwerk geselecteerd?

Daarbij heb ik een reset uitgevoerd. Het is hiervoor ook belangrijk dat je je telefoon uit- en weer aandoet. Als het niet werkt, wil je je simkaart dan testen in een andere telefoon? En kun je ook een andere simkaart testen in je eigen Huawei P7?
Daarnaast vraag ik mij af of je op meerdere plekken geen netwerk hebt of overal.

Ik hoor het graag van je 🙂
Ik heb ook een probleem met het netwerk en de P7. Vaak kan ik niet bellen en gebeld worden, maar heb ik wel mobiel internet. Wanneer ik mijn telefoon uit en aan zet heb ik even weer netwerk, maar dit verdwijnt weer binnen enkele uren. Ik heb het zowel binnenshuis als buitenshuis. Ligt dit aan mijn telefoon of aan mijn simkaart?
Reputatie 7
Badge +9
Ligt dit aan mijn telefoon of aan mijn simkaart?

Goede vraag. Om uit te sluiten adviseren wij sowieso om je simkaart tijdelijk in een ander toestel te plaatsen. Of is het misschien mogelijk om de simkaart van iemand anders in jouw toestel te plaatsen?

Een moderator kan je simkaart een reset geven. Even tot maandag wachten.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Eksnerz, welkom op het forum van Simyo :)

Ik begrijp dat je thuis geen goed netwerk hebt. Merk je ook verschil op het 2G en 3G netwerk? Zou je dit anders willen testen?
In je telefoon kun je 2G (GSM / GPRS) en 3G (UMTS / WCDMA) handmatig selecteren bij netwerkmodus. Wil je ook de volledige postcode doorgeven waar het omgaat?

Daarnaast heb ik je simkaart gereset. Je telefoon kan je eenmalig uit- en aanzetten. Daarbij kun je handmatig het KPN netwerk selecteren :)

Ook kun je de goede tip van de leon gebruiken 😳 Dit betekent dat je je simkaart tijdelijk even test in een andere telefoon.

Geef je door of het helpt?

@de leon; dankjewel voor je hulp, top 😳

Reageer