Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Data sense windows phone 8

  • 8 februari 2013
  • 29 reacties
  • 21291 Bekeken

Badge
Hallo,

Wanneer komt de data sense app voor windows phone 8? deze is van microsoft zelf en is er al maar moet ''geactiveerd'' worden of toegevoegd worden door de provider.

Dus dit gelieve te doen :)

~Hans
icon

Beste antwoord door Alex 12 februari 2013, 10:13

Hoi DarkHunterNL,



Ok bedankt voor je uitleg. Heb even contact gehad met de technische dienst hiervoor. Nokia zal het verzoek bij ons moeten indienen met de vraag of wij dit willen ondersteunen. Dit verzoek hebben we nog niet binnen gekregen. Overigens zullen wij zeer binnenkort onze eigen app lanceren. Deze app is ook beschikbaar voor Windows mobile.



Groetjes,



Alex
Bekijk originele reactie

29 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi DarkHunterNL,

Zou je wellicht kort uit kunnen leggen wat je precies met de data sense app kunt?

Groetjes,

Alex
Badge
Beste alex,

Met data sense kan je precies zien hoeveel mb verbruik je hebt maar ook het aantal belminuten dat je hebt verbruikt.

Omdat voor windows phone 8 nog geen vergelijkbare app is, heeft microsoft / nokia er zelf een uitgebracht maar dat moet ''geactiveerd'' worden door de provider.

Het dient ook door de provider ondersteund te worden.

informatie:

http://www.windowsphone.com/nl-nl/how-to/wp8/start/use-data-sense-to-track-data-usage

~Hans
Reputatie 5
Badge +10
Hoi DarkHunterNL,

Ok bedankt voor je uitleg. Heb even contact gehad met de technische dienst hiervoor. Nokia zal het verzoek bij ons moeten indienen met de vraag of wij dit willen ondersteunen. Dit verzoek hebben we nog niet binnen gekregen. Overigens zullen wij zeer binnenkort onze eigen app lanceren. Deze app is ook beschikbaar voor Windows mobile.

Groetjes,

Alex
Momenteel is er de app Simmiestatus, ook een goede app met live tile. Gratis trial beschikbaar die ongelimiteerd is, als je notificaties wil kost het je 0,99 cent. Zelf gebruik ik hem momenteel.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi CokeZero,

Bedankt voor de tip. Wij hopen zelf ook onze eigen app te lanceren.

Groetjes,

Alex
Hallo Alex,

Wanneer kunnen wij die eigen app ongeveer verwachten?
Ik ontdek als nieuweling op de windowsphone ook net dat er nog geen app is voor ING bankieren; toch wel een gemisop een OS van dit kaliber.

Groet, Dick
Badge +6
Hoi Dima,

Welkom op het forum!
Simyo streeft ernaar de app voor het einde van de maand te lanceren.
Hallo Alex,

Wanneer kunnen wij die eigen app ongeveer verwachten?
Ik ontdek als nieuweling op de windowsphone ook net dat er nog geen app is voor ING bankieren; toch wel een gemisop een OS van dit kaliber.

Groet, Dick

Trouwens ING app komt er aan, ze zijn hem nu aan het testen. Komt in Mei als het goed is.
Badge +6
Trouwens ING app komt er aan, ze zijn hem nu aan het testen. Komt in Mei als het goed is.

Hoi CokeZero,

De Simyo app komt er voor de zomer. Het lanceren van de app is helaas uitgesteld.
Ik vrees dat die van de ING ook iets later zal komen.
Badge +8
Ik vrees dat die van de ING ook iets later zal komen.

Hoi Dima,

Daar weet ik dan weer niks van. Dat weten ze bij de ING klantenservice misschien?
Misschien dat ze dat beter even laten, met al die cyberaanvallen..

Groetjes,
Charlene
"De Simyo app komt er voor de zomer. Het lanceren van de app is helaas uitgesteld.  "

Zomer 2013? Of zomer 2014? 2015? Nog steeds geen enkele datacontrole met windows 8. Dan toch maar de concurrent.

^vind t raar dat jullie zo traag programmeren, 1 regel per dag?^
Badge +6
"De Simyo app komt er voor de zomer. Het lanceren van de app is helaas uitgesteld.  "

Zomer 2013? Of zomer 2014? 2015? Nog steeds geen enkele datacontrole met windows 8. Dan toch maar de concurrent.

^vind t raar dat jullie zo traag programmeren, 1 regel per dag?^


Hoi Thomaz,

Welkom op het forum!
De Simyo app is al te downloaden voor de gebruikers die een Anroid toestel hebben en een iPhone. Wanneer de app voor de Windows phone beschikbaar zal zijn is nog niet bekend.
"De Simyo app komt er voor de zomer. Het lanceren van de app is helaas uitgesteld. " Zomer 2013? Of zomer 2014? 2015? Nog steeds geen enkele datacontrole met windows 8. Dan toch maar de concurrent. ^vind t raar dat jullie zo traag programmeren, 1 regel per dag?^ Hoi Thomaz, Welkom op het forum! De Simyo app is al te downloaden voor de gebruikers die een Anroid toestel hebben en een iPhone. Wanneer de app voor de Windows phone beschikbaar zal zijn is nog niet bekend.


Hallo Natascha,

Ik lees geen goede verhalen over de app van Simyo zelf,
Bovendien is deze nog steeds niet verkrijgbaar voor een windows 8 phone.
Er is verder geen enkele goede app te vinden. Ik kan er in iedergeval geen vinden.
Waarom niet gewoon Data sense van microsoft akkoderen.
Als je je klanten goed wil bedienen laat je dit niet  af hangen van een verzoek van Nokia of een zelf te ontwikkelen app.

Vriedndelijke groet,


Inno
Badge +6
Hallo Natascha,

Ik lees geen goede verhalen over de app van Simyo zelf,
Bovendien is deze nog steeds niet verkrijgbaar voor een windows 8 phone.
Er is verder geen enkele goede app te vinden. Ik kan er in iedergeval geen vinden.
Waarom niet gewoon Data sense van microsoft akkoderen.
Als je je klanten goed wil bedienen laat je dit niet  af hangen van een verzoek van Nokia of een zelf te ontwikkelen app.

Vriedndelijke groet,


Inno


Hoi Inno,

Welkom op het forum!
Helaas is het niet mogelijk om alle klanten tevreden te houden 😞. Er komt nog een update voor de app waarbij er meer functies beschikbaar zullen zijn dat kan je hier lezen.
Het gekke is dat als je op de nokia site kijkt ze daar zeggen dat data sense door de provider gewoon geactiveerd moet worden.
Nokia hoeft daat geen speciaal verzoek voor te doen.
Kom op Simyo beetje  actie voor je klanten
en gewoon actief maken die hap  dat hoeft toch niet van nokia af te hangen tot dat die naar jullie toekomt.
Wij zijn de klant en wij doen het verzoek.
een beetje voor je klanten wat proberen mag best.
Mijn vrouw heeft inmiddels een lumia zelf heb ik nog een oude telefoon.
Maar met een databundel beginnen we pas asl simyo zijn zaakjes voor elkaar heeft of bij een ander provider.
Voorlopig alleen wifi en gewoon bellen.
Waar blijft touwens die wp app van simyo
het duurt allemaal zo lang?
Hopelijk komt tele 2 de markt hier eens goed wakker schudden
Reputatie 5
Badge +10
Hoi nikontom,

Het enige wat we kunnen doen is het intern doorgeven binnen Simyo. Er wordt uiteraard wel gekeken naar suggesties, maar er wordt natuurlijk ook gekeken naar hoeveel vraag er naar iets is. De Windows app is daar een goed voorbeeld van. Er is veel vraag geweest naar een Simyo app. De Android en iOS app zijn inmiddels al beschikbaar. We zijn momenteel druk bezig met de Simyo app.

Groetjes,

Alex
Ik vindt deze discusie fantastisch.
Het is volgens mij een gevalletje zelf het wiel uit willen vinden terwijl Microsoft/Nokia je gratis een fiets aanbiedt.

Oftewel informeer eens serieus bj Microsoft naar de mogelijkheden.
Het kan best zijn dat ze gewoon een serverplugin leveren die comuniceert met de database. En dat ze een app hebben waar je als provider je eigen branding overheen gooit. Scheelt weer heel wat programmeren en dus ook ontwikkelingskosten.
Ik vindt deze discusie fantastisch.
Het is volgens mij een gevalletje zelf het wiel uit willen vinden terwijl Microsoft/Nokia je gratis een fiets aanbiedt.

Oftewel informeer eens serieus bj Microsoft naar de mogelijkheden.
Het kan best zijn dat ze gewoon een serverplugin leveren die comuniceert met de database. En dat ze een app hebben waar je als provider je eigen branding overheen gooit. Scheelt weer heel wat programmeren en dus ook ontwikkelingskosten.

Inderdaad, helemaal gratis kost jullie niks. Wordt ook nog eens real-time geupdate door de telefoon zelf, dus ook nog eens geen serverkosten. 

Inderdaad, helemaal gratis kost jullie niks. Wordt ook nog eens real-time geupdate door de telefoon zelf, dus ook nog eens geen serverkosten. 


Dit is ook niet geheel waar. Er dient wel een serverside datacompressie toegepast te worden, dus servercapaciteit zal het sowieso kosten. En als we het dan over serverside compressie hebben. Dit zal misschien wel een downside voor Simyo zijn. Want ja, de buiten bundel MB's leveren natuurlijk veruit het meeste op. Dus het voorkomen daarvan zal wel niet een prioriteit hebben.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Graafie,

Dit is natuurlijk niet onze insteek. Om klanten zoveel mogelijk op de hoogte te houden van hun verbruik, zullen we binnenkort ook de Windows app beschikbaar stellen.

Groetjes,

Alex
Hoi Graafie,

Dit is natuurlijk niet onze insteek. Om klanten zoveel mogelijk op de hoogte te houden van hun verbruik, zullen we binnenkort ook de Windows app beschikbaar stellen.

Groetjes,

Alex

Oke, maar wordt je MB verbruik binnenkort wel wat sneller upgedate. Soms duurt het gewoon twee dagen eer dat je MB verbruik wordt bijgewerkt. En na een dag actief 3G te gebruiken is het wel fijn om te weten wat je de volgende dag nog hebt.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi CokeZero,

Over het algemeen wordt je internet verbruik 1 keer per dag ge-update. Helaas krijgen we sommige gegevens iets later binnen waardoor het kan zijn dat het verbruik later wordt verwerkt. Het staat nog niet op de planning om meer richting real-time rating te gaan.

Groetjes,

Alex
Goed nieuws!
De Data Sense app is bij mij bij het installeren van de laatste Windows Phone 8 update zomaar spontaan ineens meegeïnstalleerd :-D
Hij geeft volgens mij ook precies weer wat ik ongeveer verbruikt heb de laatste maand.
(Heb het Lowlands weekend een oude telefoon gebruikt, en volgens mij daar 16mb verbruikt, en dat is ook precies de huidige afwijking)
Dus een data teller hebben we nu sowieso 😃 En de door de provider geactiveerde serverside compressie zou hier misschien nog een extra bonus zijn.
Of hebben jullie toevallig al contact gehad met Microsoft? Dat de Data Sense app dus daarom meegeïnstalleerd is?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Graafie,

Heb geen contact met Microsoft gehad. Ben wel even op onderzoek uitgegaan. Ook even contact opgenomen met forumlid brvandoorn. Ik weet niet of het bij andere NL providers wel werkt, maar in dit artikel staat dat er een update zou moeten plaats vinden. Aangezien het nu bij jou werkt, zou het wel eens kunnen dat je telefoon een update heeft gehad.

The useful Data Sense feature is now being deployed more broadly to users who upgrade to the GDR2 update.

Zou dat kunnen?

Groetjes,

Alex

Reageer