.

Beantwoord

contacten overzetten Nokia

  • 24 June 2013
  • 11 reacties
  • 19297 Bekeken

Ik heb nu een nokia, gewoon een oud toestel maar nu heb ik een HTC gekregen en als ik mijn simkaart overzet dan zijn al mijn contacten weg. Moet ik nu alles met de hand gaan invoeren?
icon

Beste antwoord door Charlene 25 June 2013, 10:00

Bekijk originele reactie

11 reacties

Badge +8
Ik heb nu een nokia, gewoon een oud toestel maar nu heb ik een HTC gekregen en als ik mijn simkaart overzet dan zijn al mijn contacten weg. Moet ik nu alles met de hand gaan invoeren?

Hoi plingster,

Je zou met de handleiding van je toestel kunnen uitzoeken of er een mogelijkheid is om een backup van je contacten te maken op je pc. Dan kun je ze straks van je pc weer op je HTC zetten.
Anders zit er niets anders op dan je contacten opnieuw in te voeren. Dit kan voor je HTC wellicht door de contacten op je pc op te slaan, en daarvandaan te synchroniseren. Dan hoef je dat de volgende keer niet weer te doen.
Wie weet hebben Nokia-gebruikers nog specifieke tips, dus ik zet je vraag even bij het onderwerp Nokia neer, ok?

Groetjes,
Charlene
Helaas gaat dat niet want het is echt een oude nokia en die heeft geen aansluiting voor een pc. Dat word dan met de hand invoeren vrees ik. Bedankt voor de reaktie. Groetjes van mij
Badge +1
Helaas gaat dat niet want het is echt een oude nokia en die heeft geen aansluiting voor een pc. Dat word dan met de hand invoeren vrees ik. Bedankt voor de reaktie. Groetjes van mij


Hallo Plingster,

Bij de meeste telefoons bevindt zich onder het instellingen menu een optie om de contacten van uw telefoon te exporteren naar uw simkaart.
(Waarschijnlijk bij extra instellingen onder het contacten menu.)

U kan uw telefoonnummers dus eerst op uw oude telefoon exporteren naar de SIM.
Daarna de SIM in de nieuwe HTC doen en dan de contacten importeren.

Het is waarschijnlijk even zoeken in de instellingen, maar ik weet zeker dat dit bestaat.
(Heb het zelf ook meerdere malen gebruikt)

Hopelijk lukt dit, want handmatig overtypen is natuurlijk een drama. 🙂
Reputatie 3
Badge +9
Als je je sim overzet en je contacten zijn weg, dan staan ze niet op je simkaart. Kun je je contacten niet eerst naar je sim kopieren?
tjee ..eindelijk gevonden hoor, alle nummer op de sim gezet en verwisseld. Alles doet het! Bedankt iedereen voor de goeie tips..klasse
Reputatie 3
Badge +9
Moooooi zo !
Reputatie 5
Badge +10
Heel erg bedankt voor jullie bijdrages brvandoorn en Martijn. Goed om te lezen dat plingster er wat aan heeft gehad :D

Groetjes,

Alex
Beste allen,
Ik heb 5 jaar later hetzelfde probleem (ik ben een late-adapter), alleen ben ik vrij zeker dat ik mijn contacten in de oude telefoon op de sim-kaart heb gezet. Mijn ouwe NOkia is een 225 gadgetphone dus geen smartphone, en mijn nieuwe telefoon is een Fairphone2 met Android 7. Als ik op mijn Fairphone naar Contacten ga en 'Importeren van SIM-kaart' selecteer komen er geen opties.
Heeft iemand een idee? Of moet ik een nieuw topic openen?
Groeten, Paul
Reputatie 6
Badge +5
Hi PdeG,

Welkom op het Simyo Forum!

Ook late adopters helpen we graag, maak je geen zorgen 🙂 Onhandig dat het importeren van contacten niet lukt. Zou het kunnen dat je de contacten op je Nokia hebt opgeslagen, in plaats van op je simkaart? Dit kan je controleren en aanpassen via deze handleiding.

Daarnaast wil ik je nog het volgende blog meegeven. Ik hoor graag of je wat hebt aan deze tips!

Groetjes,
Niels
Beste Niels,
Dank je. Ik heb de contacten op mijn sim-kaart gezet en deze in mijn nieuwe telefoon geplaatst - zoals de handleiding waar je naar linkt (maar dan natuurlijk van telefoon naar SIM ipv van SIM naar telefoon),maar ze waren nergens te bekennen nadat ik mijn SIM in de nieuwe telefoon had gezet (en deze door de telefoon was herkend - dus de SIM werkt wel).
De andere blog gaat over overzetten vanaf nieuwere telefoons. Ik zie in de Nokia geen mogelijkheid om contacten op MicroSD-kaart te plaatsen. Ik ga het later deze week nog even met Bluetooth proberen maar dat lijkt alleen mogelijk om te importeren (op de Nokia). Er is in principe een mogelijkheid om op internet te komen via de Nokia, maar die heb ik bewust nooit gebruikt. Daar zal ik ook nog even op kijken, maar als dat teveel moeite is, ga ik mijn kerst toch maar op overtypen gebruiken (?!).
Groeten,
Paul
Reputatie 7
Badge +10
Hi Paul,

In het blog zie je alleen smartphones, dat klopt! Is jouw Nokia geen smartphone? Bij verouderde toestellen wordt het al snel moeilijk, en zul je misschien zelfs terug moeten vallen op de wat oudere manieren van contacten overzetten... Wat voor Nokia heb je? Dan denk ik met je mee.

Groetjes,
Jihane

Reageer