Ik ben een nieuwe klant van Simyo. Ik heb een contract afgesloten voor de navolgende bundel: 200 min/sms > 7 euro + internet 20 GB > 8 euro (totaal 15 euro per maand) maar zonder dat ik de bundel gebruikt heb, wordt op mijn Simyo de factuur a 24.50 euro gepresenteerd, die op 15 december zal worden afgeschreven. Voor de goed orde dat is een verschil van 9.50 euro. En voor mij reden om de overeenkomst onmiddelijk te annuleren. Wie weerlegd mijn argumentatie (of berekening)?
Waarom is mijn eerste factuur hoger dan verwacht?
Beste antwoord door Groentjuh
Alle abonnementen bij Simyo gaan op de eerste van de maand in. Bundels lopen altijd vanaf en tot de eerste van de maand.
Op de eerste factuur betaal je november (gedeeltelijk, want pas op 11 november begon het abonnement en niet op de eerste van november) en december geheel. Bij Simyo betaal je abonnementsgeld “vooruit”. Dat vooruit valt in werkelijk wel mee, want pas in de tweede helft van december zal het daadwerkelijk afgeschreven worden.
11-11-2022 naar 30-11-2022 is 63% van de maand november: 63% van 15 euro = €9,50
01-12-2022 naar 31-12-2022 is 100% van de maand november: 100% van 15 euro = €15,00
Samen is dat €24,50
Na de eerste factuur zal je logischerwijs altijd maar één volledige maand betalen, dus dan betaal je 15 euro per maand. Op de tweede factuur zal je abonnementsgeld betalen voor enkel 01-01-2023 tot 31-01-2023 en zal in de tweede helft van januari worden afgeschreven.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.