.

Beantwoord

Waarom is mijn eerste factuur hoger dan verwacht?

  • 11 November 2022
  • 6 reacties
  • 161 Bekeken

Ik ben een nieuwe klant van Simyo. Ik heb een contract afgesloten voor de navolgende bundel: 200 min/sms > 7 euro + internet 20 GB > 8 euro (totaal 15 euro per maand) maar zonder dat ik de bundel gebruikt heb, wordt op mijn Simyo de factuur a 24.50 euro gepresenteerd, die op 15 december zal worden afgeschreven. Voor de goed orde dat is een verschil van 9.50 euro. En voor mij reden om de overeenkomst onmiddelijk te annuleren. Wie weerlegd mijn argumentatie (of berekening)?

icon

Beste antwoord door Groentjuh 11 November 2022, 15:17

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Alle abonnementen bij Simyo gaan op de eerste van de maand in. Bundels lopen altijd vanaf en tot de eerste van de maand.
Op de eerste factuur betaal je november (gedeeltelijk, want pas op 11 november begon het abonnement en niet op de eerste van november) en december geheel. Bij Simyo betaal je abonnementsgeld “vooruit”. Dat vooruit valt in werkelijk wel mee, want pas in de tweede helft van december zal het daadwerkelijk afgeschreven worden.

11-11-2022 naar 30-11-2022 is 63% van de maand november: 63% van 15 euro = €9,50
01-12-2022 naar 31-12-2022 is 100% van de maand november: 100% van 15 euro = €15,00

Samen is dat €24,50

Na de eerste factuur zal je logischerwijs altijd maar één volledige maand betalen, dus dan betaal je 15 euro per maand. Op de tweede factuur zal je abonnementsgeld betalen voor enkel 01-01-2023 tot 31-01-2023 en zal in de tweede helft van januari worden afgeschreven.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @S.W.S.,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je vragen hebt over je eerste factuur. Ik zie dat @Groentjuh je de juiste uitleg heeft gegeven, bedankt hiervoor! Dit wordt enorm gewaardeerd 😊.

Het klopt inderdaad dat je eerste factuur altijd wat hoger ligt dan de rest. Je betaalt bij Simyo altijd één maand vooruit, maar omdat dit je eerste factuur is, betaal je ook nog voor de maand zelf naar rato. Dit is de reden waarom je factuur wat hoger is dan verwacht. Vanaf je volgende factuur betaal je wel de gebruikelijke abonnementskosten van €15.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik dit graag!

Groetjes,
Roeqajja

Beste moderatieteam,

vandaag kreeg mijn vrouw een mail, dat haar eerste factuur klaar staat en dat die hoger uit kan vallen.

Ik zie echter geen factuur van januari 2023, wel die van december 2022 en die van februari 2023 en dat die laatste rond 16 maart beschikbaar is.

Waar is de factuur van januari 2023?

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @JanD,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat ze haar factuur van januari niet kan inzien! Heeft ze dit geprobeerd via onze app of via de website? Als dit via de app is dan kan het wellicht helpen om de app even te verwijderen en opnieuw te downloaden. Mocht het hierna nog steeds niet lukken dan kan je mij een privébericht sturen met het 06-nummer en de persoonlijke gegevens van mevrouw. Dan stuur ik de factuur graag per e-mail naar haar op! 

Groetjes,
Amy 😊

Hallo @Amy bedankt voor je reactie.

De factuur is nu wel beschikbaar, zowel in de app als op de website.

De mail was er iets eerder dan de factuur, vandaar dat we op het verkeerde been zijn gezet.

Bedankt voor het oplossingsgericht meedenken.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @JanD,

Bedankt voor je reactie. Goed om te lezen dat de factuur nu wel zichtbaar is in Mijn Simyo!

Wij wensen je een prettige dag verder 😊.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer