.

Vraag

Waar komen deze sms berichten vandaan naar Zweden?

  • 26 October 2021
  • 10 reacties
  • 847 Bekeken

Recentelijk “automatisch” 40 sms'jes verstuurd richting Zweden binnen twee minuten naar onbekende verschillende nummers, die weinig afwijken van elkaar. Kosten € 2,80. 

Dit wil je natuurlijk niet! Komt dit vaker voor??


10 reacties

Reputatie 7

@Limarsah Nee, dit wil je uiteraard niet.

Echter, naar alle waarschijnlijkheid is een (recentelijk geïnstalleerde) app hiervoor verantwoordelijk. Heb je al eens een Google Search gedaan naar de nummers waarnaar de sms'jes zijn gezonden? Mogelijk dat uit deze search blijkt of en welke app hiervoor verantwoordelijk is.

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Limarsah,

 

Welkom op het forum! Wat @RicoK zegt, klopt. Als het nummer jou niet bekend voor komt dan kan het zijn dat het een automatische bericht is die wordt verstuurd via een bepaalde App op jouw toestel. Helaas hebben wij hier zelf geen inzicht op. Heb je een telefoonnummer voor mij? Wellicht dat ik het online ergens terug kan vinden. Ik hoor graag van je.

 

Bedankt @RicoK voor je snelle reactie.

 

Groetjes,

 

Nihad

Inhoud van sms'jes: Verification code is #nSOhm / mSOhm

 

Nrs.: +46767179601 /+46767179612 / +46767179614 / +46767179606 /   +46765391200 etc. etc.

Allemaal op 18102021, 19:35 uur

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Limarsah,

 

Ik heb het zojuist opgezocht en ik zie verschillende websites naar boven komen. Ik adviseer je om de laatste App die je hebt gedownload even na te kijken! 

 

Groetjes,

 

Nihad

Bij het googelen valt op dat Tele 2 vaak genoemd wordt bij al die nrs.! Verder beschrijvingen in vreemde talen.

Bij mij hetzelfde: 18 sms'jes verstuurd naar Zweden in 1 minuut. In het bericht staat “I am human. Unlock now ...”, dus waarschijnlijk heb ik bij het installeren van een app (op mijn iphone) op een knop gedrukt om te bevestigen dat ik geen robot ben. 

Wel vreemd: sms naar Zweden valt toch binnen de bundel? (zone 1)?

Sms ontvangen van / verstuurd naar : +46.79.097.3…..

Reputatie 7
Badge +9

Wel vreemd: sms naar Zweden valt toch binnen de bundel? (zone 1)?

Nee en ja.

Nederland (geen roaming) naar zone 1 valt buiten de bundels. (Roam-like-home bevat alleen verplichtingen voor tijdens roaming in zone 1 landen!)

Zone 1 (roaming) naar zone 1 valt binnen de bundels (Roam-like-home wetgeving verplicht dat)

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @KJL,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat @Groentjuh al de juiste informatie heeft gedeeld wat betreft de kosten van sms'jes versturen naar het buitenland, bedankt voor je reactie! Mochten er nog vragen zijn laat het dan gerust weten 😊.

Groetjes,
Amy

Recent hetzelfde probleem gehad hier, iemand enig idee net welke app dit te maken kan hebben?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @MartijnT,

Bedankt voor je bericht. Helaas is het lastig te zeggen door welke app dit wordt veroorzaakt. Het kan zijn door een app die je hebt gedownload of dat er per ongeluk op een link is geklikt die dit veroorzaakt. 

Om dit te voorkomen kan je het toestel resetten (terug naar fabrieksinstellingen). Let er wel op dat alles van het toestel wordt verwijderd. Je kan in dit geval belangrijke bestanden of bijvoorbeeld foto's en video's tijdelijk ergens anders opslaan zodat je dit achteraf gemakkelijk kan terugzetten! 

Groetjes,
Amy

Reageer