Skip to main content
News

Simyo introduceert een dataplafond: Blijf met een dataplafond voortaan altijd automatisch binnen je bundel!

  • May 14, 2024
  • 90 reacties
  • 3141 Bekeken
Simyo introduceert een dataplafond; Blijf met een dataplafond voortaan altijd automatisch binnen je bundel!
Toon eerste bericht

90 reacties

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • auteur
  • Community manager
  • June 4, 2025

@Seren geweldig nieuws dit!! 

+1 👍

 

Echt mooi om te horen dat je net zo enthousiast bent. Mede dankzij jullie FE's is dit mogelijk gemaakt, dank je wel daarvoor!

Nu nog de kosten voor de optie afschaffen.. en een optie om buitenbundel kosten (buiten de EU) te voorkomen..

Dat zou inderdaad een mooie toevoeging zijn. Ik zal je feedback intern meenemen ​@XTF!


Friesian
  • Forum Expert
  • June 15, 2025

XTF schreef:

Nu nog de kosten voor de optie afschaffen.. en een optie om buitenbundel kosten (buiten de EU) te voorkomen

@XTF je hebt nu wel de keuze om een dataplafond in te stellen.

Simyo levert je die dienst voor €0,50. Wil je die €0,50 niet als extra kosten voor je abbonement dan neem je geen plafond. Maar ik geloof dat jij net als ik weet welk risico je dan kunt lopen ook al ben je nooit een FE geweest bij Simyo. 🙂

 


Friesian
  • Forum Expert
  • June 15, 2025

Wie weet komt hij weer buurten na het lezen van dit topic😇

gisteren gelijk drie abonnementen voorzien van het plafond per 1 juni 😆

 

Zou zomaar kunnen dat je vermoeden weleens kan kloppen ​@Ron H .😀


  • June 25, 2026

Een data plafond voor 1 euro is alleen maar een manier om toch extra geld te verdienen aan een service die vrijwel overal in het buitenland gewoon standaard is.

Ook bij Hollandse nieuwe is een data plafond gewoon gratis omdat de dienst zelf geen geld kost. 


Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • June 25, 2026

Een data plafond voor 1 euro is alleen maar een manier om toch extra geld te verdienen aan een service die vrijwel overal in het buitenland gewoon standaard is.

Ook bij Hollandse nieuwe is een data plafond gewoon gratis omdat de dienst zelf geen geld kost. 

 

Welkom bij Simyo!


JanD
  • June 25, 2026

Beste ​@DeSim we wonen hier in NL en niet in het buitenland, dus dat is appels met peren vergelijken.

Iedere provider regelt het anders, bij moeder KPN bijvoorbeeld wordt de snelheid drastisch verlaagd, zodat je in de praktijk alleen nog maar kunt mailen, SMS’en en WhatsAppen zonder bewegend beeld.

 


Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • June 25, 2026

Iedere provider regelt het anders, bij moeder KPN bijvoorbeeld wordt de snelheid drastisch verlaagd, zodat je in de praktijk alleen nog maar kunt mailen, SMS’en en WhatsAppen zonder bewegend beeld.

 

Dat is wel een stuk klantvriendelijker..


  • June 25, 2026

Dat we in Nederland leven wil niet zeggen dat een vergelijking niet geldig is. Het gaat om hetzelfde product. Appels uit verschillende landen kan je prima met elkaar vergelijken. En zoals gezegd. Hollands nieuwe bied het ook gratis, dus zo vreemd is het niet. 

Alleen als je voor Simyo werkt zie je het misschien anders 


JanD
  • June 25, 2026

Dat we in Nederland leven wil niet zeggen dat een vergelijking niet geldig is. Het gaat om hetzelfde product. Appels uit verschillende landen kan je prima met elkaar vergelijken. En zoals gezegd. Hollands nieuwe bied het ook gratis, dus zo vreemd is het niet. 

Alleen als je voor Simyo werkt zie je het misschien anders 

Beste ​@DeSim ik ben een medeforumlid, net als jij en géén medewerker van Simyo.

 


Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • June 25, 2026

Dat we in Nederland leven wil niet zeggen dat een vergelijking niet geldig is. Het gaat om hetzelfde product. Appels uit verschillende landen kan je prima met elkaar vergelijken. En zoals gezegd. Hollands nieuwe bied het ook gratis, dus zo vreemd is het niet. 

Alleen als je voor Simyo werkt zie je het misschien anders 

Je kunt wel degelijk Appels en Peren vergelijken. Ik vind peren lekkerder dan appels, dus ik kan ze vergelijken.


Friesian
  • Forum Expert
  • June 25, 2026

Beste ​@DeSim  

Simyo levert een aantal diensten, in dit geval een dataplafond, en bepaald de prijs. Het is aan de klant om de keuze te mogen maken welke dienst gekozen wordt. En prijsverschillen bestaan in elke bedrijfstak. 👍

En als je voor Simyo werkt dien je je te houden aan de bedtijfsrichtlijnen zoals dat geldt in elk bedrijf. Een schilder werkt ook niet met een koksmuts. 😉👍

Ennuh, sterkte met het warme weer. 😎 Fijne dag nog. 


  • June 25, 2026

Beste ​@DeSim  

Simyo levert een aantal diensten, in dit geval een dataplafond, en bepaald de prijs. Het is aan de klant om de keuze te mogen maken welke dienst gekozen wordt. En prijsverschillen bestaan in elke bedrijfstak. 👍

En als je voor Simyo werkt dien je je te houden aan de bedtijfsrichtlijnen zoals dat geldt in elk bedrijf. Een schilder werkt ook niet met een koksmuts. 😉👍

Ennuh, sterkte met het warme weer. 😎 Fijne dag nog. 

Fijne dag, je feitelijke opsomming doet niks af aan mijn opmerking. Mensen kiezen niet voor Simyo omdat ze geld teveel hebben. Maar je moet toch weer iets meer betalen of heel goed oppassen met je verbruik en niet je hele bundel gebruiken.. 

Het is niet makkelijk om arm te zijn. 


Friesian
  • Forum Expert
  • June 25, 2026

Beste ​@DeSim 

Als je net als verschillende forum experts, klanten zoals jij en ik, over een zelfde geschiedenis zou beschikken dan zou je misschien juist wel heel blij kunnen zijn met het feit dat je ook bij Simyo een keuze kunt maken voor deze extra bescherming. 

Het is niet makkelijk om arm te zijn. 

Om die reden biedt Simyo misschien juist wel het dataplafond en prepaid. 😉👍 en een goede dienstverlening. 


  • June 25, 2026

Vroeger was het nog slechter bij Simyo, maar als je wat verder zou kijken dan zie je dat het eigenlijk heel bijzonder is dat je moet betalen om te voorkomen dat je moet betalen. 

Ik snap niet waarom je zo blij bent dat je iedere maand een euro moet betalen voor een 'service' die technisch vrijwel niets kost en in de hele wereld standaard geleverd word bij sim kaarten die vaak ook nog veel goedkoper zijn.

In India kunnen mensen onbeperkt tv en TikTok  streamen en voor een paar euro per maand. 

Wat dat betreft leven we in Nederland in armoede.

 

 


Friesian
  • Forum Expert
  • June 25, 2026

Ik snap niet waarom je zo blij bent dat je iedere maand een euro moet betalen voor een 'service' die technisch vrijwel niets kost en in de hele wereld standaard geleverd word bij sim kaarten die vaak ook nog veel goedkoper zijn.

Misschien komt het doordat ik ook ooit een Forum Master ben geweest en een grotere geschiedenis heb gelezen. 🙂👍