.

Nieuwe Prepaid internetbundels en internetsnelheid bij Simyo

  • 6 September 2016
  • 15 reacties
  • 2875 Bekeken

Reputatie 3
Badge +5
Beste Simyo klanten!

Goed nieuws! Vanaf 19 september 2016 komen er nieuwe bundels voor Prepaid bellers en dit ook nog eens in combinatie met een hogere internetsnelheid!

Wat gaat er dan veranderen?

Wij hebben onder een grote groep Simyo prepaid bellers onderzoek gedaan naar onze prepaid databundels. Daaruit bleek dat men graag andere internetbundels wilden.

Hieronder de veranderingen op een rijtje:



• We hebben nieuwe bundels van 150 MB, 500 MB en 1000 MB;
• De internetsnelheid gaat automatisch omhoog van 1 Mbps naar 3,6 Mbps;
• De 20 MB, 100 MB, 250 MB bundels verdwijnen.

De nieuwe bundels zijn alleen voor een maand geldig vanaf moment van aankoop! Maar je kunt er ook voor kiezen om de internetbundel automatisch te verlengen. Wil je één van de nieuwe bundels activeren? Dat kan vanaf 19 september zodra je huidige bundel op is.

Automatisch verlengen

Heb je automatisch verlengen aan staan? Klik dan hier!

Groetjes,
Ilias

15 reacties

Beste Simyo klanten!


Goed nieuws! Vanaf 19 september 2016 komen er nieuwe bundels voor de Prepaid bellers

Goed nieuws? Volgens mij ten dele.....

https://forum.simyo.nl/prepaid-68/wordt-prepaid-tegoed-geldig-gehouden-mb-dagbundel-genoeg-per-6-mnd-poll-31707

Ik heb me ingezet voor mensen in het buitenland, voor mensen met een gps tracker, om wat voorbeelden te geven...
https://forum.simyo.nl/buitenland-88/niet-smsen-vanuit-de-usa-prepaid-sim-nu-30000

Eerst was er de online sms die verdween.
Nu de basisprijs van de MB bundel van 1 euro naar 5 euro...

https://forum.simyo.nl/buitenland-88/niet-smsen-vanuit-de-usa-prepaid-sim-nu-30000/index1.html#post110939

De dagbundel was een nog enigszins gunstig te noemen extra methode om het beltegoed en nummer te behouden.
Voor deze mensen wordt het "goed nieuws" erg twijfelachtig. 10 euro per jaar om je nummer actief te houden wanneer het lastig is om de simkaart uit het apparaat te halen, of zoals het door mij gegeven voorbeeld..

Jammer dat mijn inzet zo eindigd in deze materie.....had de 1 euro bundel toch behouden op zijn minst naast de nieuwe bundels...

:(:(

Mijn inzet geeft me nu een wrang gevoel......tis me het jaartje zeg..:(:@
Voor een maandbundel is er een mooie keuze, voor mij gebruik ik soms een dagbundel en vind heel jammer dat dit niet meer kan. Dit was voor mij destijds de keuze om voor Simyo te kiezen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Friesian en Gerhard K.,

@ Friesian: Ik vind het jammer om te lezen dat je teleurgesteld bent 😞 Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Je punt is helder en begrijpelijk. Er is gekozen voor een consistentie in de grootte van de de internetbundels. De bundels waren eerst in z'n geheel kleiner: 20 MB/100 MB/250 MB. Omdat de bundels voor een heleboel mensen te klein waren, is erover nagedacht om die bundels te vergroten en relatief goedkoper te maken. Zo kostte een bundel van 250 MB € 7,-. Als je dus 500 MB's wilde verbruiken, was je al gauw € 14,- kwijt. Nu kost dat nog maar € 7,50! Ik begrijp heel goed dat het voor een groep mensen fijner was geweest als die dagbundels nog wél bestonden, maar voor een andere groep is dit juist voordelig. Neemt niet weg dat ik vooral je punt over het "in leven houden van de Prepaid-aansluitingen" heel legitiem vind.

@ Gerhard K: Vervelend dat je het jammer vindt dat de dagbundels niet meer bestaan! Nu zijn de bundels gelukkig echter wel goedkoper en groter geworden. Biedt dat enige troost? ;)

Als er nog andere vragen/ideeën zijn, hoor ik dat heel graag!

Groetjes,
Jihane
Beste Jihane,

Dank u voor de reactie. Nogmaals ik heb bewust voor Simyo gekozen omdat er een dagbundel mogelijk was.
Ik heb vaker een dagbundel gebruikt, maar nooit helemaal nodig gehad. Ook pas een maandbundel gehad waarvan nog geen 50 mb verbruikt was. Hiervoor moet ik nu een duurdere bundel nemen, goedkoopste was € 4,- en nu inderdaad met meer mb's voor € 5,- wat ik niet gebruik. Ook is er geen tussen oplossing voor een week of iets dergelijks. Zelf had ik gehoopt dat er iets van een compromie zou komen voor een dag of week bundel, of mogelijk mb's kopen per bijvoorbeeld € 10,- tot een half jaar houdbaar en tot het verbruikt is opnieuw bij kan komen. Op deze manier wordt de duurste manier per mb "kopen" het goedkoopst voor mij en niet interessant. Mijn mening een duidelijk voor mij eenzijdige aanpassing waar ik het niet mee eens ben en niet tevreden mee ben.

Met vriendelijke groet: Gerhard
Hoi Jihane

Om maar meteen met de deur in huis te vallen. Ik heb me ingezet om duidelijkheid te verschaffen wat betreft houdbaar beltegoed en nummer. Mensen als Sara07 en rstep daar verandert nogal wat voor. Sturen jullie iedereen, omdat niet iedereen bezig is op het forum of kijken regelmatig op de site een mail? En ja, ook ik begrijp je verhaal wel en leuk verwoordt en zo......maar uiteindelijk komt het er op neer dat een groep mensen de deur wordt dichtgeslagen en op zoek gaan naar een andere provider.

Goed bezig luitjes, voor deze mensen en mij, ik heb mijn twijfels..

Groetjes,
Friesian
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Gerhard K.

Wat vervelend dat je niet blij bent met deze verandering. We proberen met deze nieuwe bundels juist aan de wensen van onze klanten te voldoen. We hebben alle klanten die in de afgelopen 6 maanden een internetbundel hebben gekocht (en marketingmails mogen ontvangen) een e-mail gestuurd met een linkje naar een vragenlijst over hun internetverbruik. Aan de hand van deze resultaten, zijn de prepaid bundels aangepast.
Fijn dat je ook een aantal alternatieven oplossingen noemt, zoals weekbundels. Deze suggesties ga ik uiteraard doorzetten naar de juiste afdeling.

@Friesian We communiceren dit nieuws inderdaad ook per e-mail. Alle klanten die het afgelopen jaar gebruik hebben gemaakt van een prepaid internetbundel zijn per e-mail op de hoogte gesteld. Wist je overigens dat je aansluiting ook actief blijft wanneer je opwaardeert?

Groetjes,
Sean
Beste Sean.

Denk even met me mee. De sim zit in een toestel, lastig om er uit te halen.
Stel er zit nog net 11 Euro op, minimale prijs MB bundel is 5 eur....2 X een half jaar dus dan kun je een jaar verder.
Dan moet je weer opwaarderen. Stond er nog 6 eur eerst op, nou dan weet je het wel. 10 eur minimaal opwaardeerbedrag.
Een eenvoudige manier om snel extra geld binnen te halen?

Sorry mod-lui, dit is niet persoonlijk dus niet naar jullie, jullie zijn werkzaam voor Simyo. Maar ik blijf een wrang gevoel houden voor mijn inzet. Mijn voorstellen die ik deed voor wat betreft grotere dagbundel, lagere prijs dagbundel werden ook getagd aan de Wall of Change maar wat heeft dat opgeleverd voor die mensen, mij....mijn inzet ?

Allemaal heel leuke woorden maar uiteindelijk...........tja, echt een heel fijn jaar voor mij !

Het trieste erbij is, dit gebeurt bij een aantal Beste Simyo klanten.
:S
Badge
Als ik het op de site goed begrepen heb blijft alles bij het oude als je nu automatisch verlengen van de internetbundel aan hebt staan. Dan blijf je dus 4 euro voor 100 mb betalen ipv 5 euro voor 150 mb?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Friesian en Moos68,

@ Friesian: We denken zeker met je mee! Zoals ik al eerder aangaf, is het punt van je berichten zeker niet langs me heen gegaan. Ik begrijp heel goed dat het je gaat om mensen waarbij de simkaarten niet gebruikt worden om te bellen/SMS'en/internetten. Voor deze mensen is het voornamelijk vervelend dat de kleine dagbundels niet meer bestaan, omdat ze op die manier hun aansluiting tegen minimale prijzen actief konden houden. Nu kost dat wat meer, aangezien de bundels vergroot zijn. Geen zorgen dus, Friesian! 🙂 Je zorg is helder.

De simkaarten zijn echter bedoeld voor mobiele telefoons. In principe is het een extraatje dat de simkaarten ook gebruikt kunnen worden in andere apparaten. Het gebruik van de simkaarten in een non-mobiele telefoon wordt dus eigenlijk niet ondersteund, omdat de simkaarten hier niet voor gemaakt zijn. Natuurlijk is het begrijpelijk dat men dan desondanks graag zou willen dat de aansluiting tegen een kleine prijs actief blijft, maar normaliter hoeft dit helemaal geen probleem te vormen. Als een simkaart immers in een mobiele telefoon zit, dan is kost het € 0,10 om 'm actief te houden. En dat is waar we vanuit gaan. De internetbundels bestaan dus niet om aansluitingen actief te houden. Dat is slechts een bijzaak.

De prijzen van de internetbundels zijn veranderd en hiermee ook voordeliger geworden vanwege de hoeveelheid MB's die je ontvangt. De wens voor grotere en goedkopere internetbundels is intensief onderzocht, en op dit moment dus uitgevoerd. Ik snap echt dat het voor een groep mensen onhandig is, maar het is ook ten voordele van een andere groep. Ik hoop dat je dit dus niet slechts ziet als een tegenvaller!

Overigens worden alle ideeën op de Wall of Change zeker bestudeerd, maar is het niet haalbaar om alle ideeën door te voeren. Het is te begrijpen dat je dat jammer vindt, maar het is geen garantie dat het idee verandert in een concrete actie.

Laat je 't weten als je nog verdere vragen hebt?

@ Moos68: Helemaal goed! Fijn hè? Ik zie overigens dat je deze vraag ook in een ander topic geplaatst hebt, waar Sean op heeft gereageerd. Nu heb je dus tweemaal antwoord op je vraag 🙂

Groetjes,
Jihane
Badge +1
De Simyo prepaid internet bundels zijn, in tegenstelling tot KPN en andere prepaid providers, niet buiten NL/binnen EU te gebruiken. Een gemiste kans.

Het verdwijnen van de internet dagbundel heeft mij geïnspireerd om een dual-sim adapter (paar euro) aan mijn Galaxy note 2 toe te voegen. 2e sim is een xs4all data sim (250MB/G4, daarna 128/64kbit/s) die is inbegrepen bij mijn internet abonnement. Dat had ik veel eerder moeten doen 😉
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Wsmaal,

Bedankt voor je feedback. Het is inderdaad (nog) niet mogelijk om met een Prepaid aansluiting in het buitenland te internetten. We hopen deze dienst in toekomst wel te kunnen aanbieden.

Jammer dat je de dagbundel gaat missen, maar je hebt gelukkig een mooie oplossing gevonden 😃 Bedankt voor het delen van je tip!

Mocht je nog vragen of feedback hebben, dan zien we je graag terug op het forum.

Groetjes,
Sean
Badge
Wij wilden weggaan omdat er wat misverstanden waren waardoor we ons genaaid voelden. Met 200 Mb hoeft er niet veel te gebeuren om buiten je bundel te raken. Toen ik ontdekte dat een van de concurrenten met 1000 Mb werkt voor hetzelfde bedrag stond mijn besluit vast.

Maar toen ik wilde opzeggen bleek dat nu ook bij Simyo veel meer Mb's te krijgen zijn bij een klein abonnement wanneer je verlengt.
Goed dat die 200 MB's zijn verdwenen. Voor mensen zoals wij (gebruiken alleen Internet voor navigatie) was 200 Mb waardeloos. Een keer (wel of niet bewust) een appje downloaden en je bent de sjaak. Met 1000 Mb kun je ook nog eens iets fout doen zonder meteen door al je Mb's heen te zijn.
Toen ik zag dat we 1000 Mb krijgen bij verlenging heb ik het abonnement verlengd en het gaat nog meteen in ook. We gaan dus de telefoon weer meer gebruiken voor navigatie en zijn niet weggegaan bij Simyo.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Frederika2,

Wat ontzettend fijn dat je zo tevreden bent over de nieuwe bundels! 🙂 Inderdaad, voor sommige mensen voldoet 250 MB's gewoonweg niet, en dan kunnen grotere bundels een prettige oplossing zijn.

Te gek! Laat je 't weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Jihane
Waarom kan ik in het buitenland niet internetten met prepaid en zou het in nederland wel mogelijk zijn?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Maatje,

Helaas is het technisch niet mogelijk voor onze Prepaid klanten om te internetten in het buitenland. Hierom kun jij je internetbundel alleen binnen Nederland gebruiken.

Mocht hier verandering in komen, dan houden wij al onze Prepaid klanten hier natuurlijk van op de hoogte. :$

Groetjes,
Asma

Reageer