.

Sticky

Nieuwe campagne: Waarom duur doen?

  • 20 March 2023
  • 17 reacties
  • 899 Bekeken
Nieuwe campagne: Waarom duur doen?
Reputatie 7
Badge +5
  • Community manager
  • 970 reacties

Simyo bewijst dat de beste kwaliteit niet duur hoeft te zijn. De beste mobiele provider, op het beste netwerk, met de beste service. En dat voor een scherpe prijs. Daarom presenteren wij onze nieuwe campagne met pay off ‘Waarom duur doen?’.

De pay off laden we op humoristische wijze met onze twee nieuwe vaste gezichten voor Simyo: Simon en Yolanda. Zij ademen de ‘Waarom duur doen?’ mentaliteit. Simon en Yolanda bevinden zich altijd in situaties die de wenkbrauwen doen fronsen, waarbij het stel slimme keuzes maakt.

 

 

Bij de lancering van de Waarom duur doen? campagne zijn de prijzen van de Sim Only internetbundels dan ook verlaagd en daarnaast is het aanbod verruimd. “Steeds meer Simyo klanten kiezen voor een internetbundel en weten daarbij precies wat ze nodig hebben. Door het aanbod te verruimen kunnen de slimme Simyo klanten betalen voor wat ze willen gebruiken en niet onnodige kosten maken voor bundels die ze toch niet opmaken”, aldus Van den Berg.

 

 

Meer informatie over de campagne? Klik hier.

 


17 reacties

Kunnen bestaande klanten hier ook voordeel uit halen en worden de klanten persoonlijk op de hoogte gebracht van de nieuwe tarieven d.m.v. mail, post, SMS of anderszins?

 

Reputatie 6
Badge +7

Ha Jan,

 

Ook bestaande klanten kunnen gebruik maken van deze tarieven, als hun contract is afgelopen. Het is dan mogelijk om je abonnement te verlengen via Mijn Simyo. Aangezien we vaak deals hebben, communiceren wij hier niet meer over richting klanten. Maar de tarieven zijn gewoon te vinden op onze website en natuurlijk via Mijn Simyo, als jij je bundels wilt wijzigen.

 

Groetjes,

Asma

Hallo @Asma bedankt voor je reactie.

Dus als ik het goed interpreteer kan ik nu niet van de nieuwe lagere tarieven gebruik maken, maar pas na de vaste contracttermijn.

Dat betekent dus ook dat als Simyo de tarieven gaat verhogen, dit ook pas geldt na de vaste contracttermijn, uitgezonderd natuurlijk de inflatiecorrectie?

Graag ook nog even je reactie hier op.

 

 

Reputatie 6
Badge +7

Ha Jan,

 

Dat klopt helemaal! Zolang je contract loopt en jij dezelfde bundels gebruikt, gelden de tarieven waar jij het contract mee bent aangegaan. 

 

Groetjes,

Asma

Moet je als bestaande klant ook aansluitkosten betalen mocht je kunnen overstappen naar deze nieuwe bundels? 

Reputatie 5
Badge +3

Moet je als bestaande klant ook aansluitkosten betalen mocht je kunnen overstappen naar deze nieuwe bundels? 

Ik mag hopen van niet… 😀

Reputatie 7
Badge +6

Gisteren een bestaand contract verlengd niets over aansluitkosten voorbij gekomen zou inderdaad een beetje vreemd zijn😆

Het staat er niet. Er staat dat aansluitkosten €15,- zijn. Als er bij zou staan dat bestaande klanten dit niet hoeven te betalen krijg je ook niet zulke vragen. Ik vraag het ook niet voor mijzelf maar voor de bestaande klant. 

Duidelijkheid en communicatie is een essentieel begrip. 

 

Reputatie 6
Badge +7

Moet je als bestaande klant ook aansluitkosten betalen mocht je kunnen overstappen naar deze nieuwe bundels? 

Ha Ray,

 

De aansluitkosten zijn eenmalig voor nieuwe klanten. Huidige klanten betalen deze kosten niet. Ook niet bij het verlengen van het abonnement.

 

Groetjes,

Asma

Reputatie 7

‘De beste mobiele provider’….. Ja, echt, het staat er dus nog altijd. Maar hoe kunnen jullie het met droge ogen (blijven) beweren? Wordt het niet eens tijd dat de Consumentenbond en haar onderzoeksbureau(s) een nieuw panel gaan ontdekken? En wordt het niet eens tijd dat andere en/of meer vragen gaan worden gesteld? En wordt het niet eens tijd dat de problemen die hier op het forum worden besproken gaan meewegen?

Reputatie 6
Badge +7

Ha Rico,

Thanks voor je kritische reactie!

De Consumentenbond reikt per kwartaal de award uit voor de provider die het beste uit hun test komt. We zijn dan ook trots dat wij 'm zo vaak winnen. Dit neemt niet weg dat er geen verbetering nodig is om het beste product en service te leveren. Ik hoor dan ook graag van jou wat je graag anders wil zien.

Groetjes,

Asma

Reputatie 7
Badge +6

Dat heeft hij vaak genoeg geroepen dacht ik zo, en hij niet alleen.

kom op zeg😜

Reputatie 7

Bedankt @Ron H !

@Asma sorry, maar werkelijk?!? Jij bent volgens mij, sorry als ik mij daarin vergis, niet meer zo actief op het forum. Ik ook niet de laatste paar maanden vanwege een nieuwe baan sinds 01-01-2023, maar de problemen en issues die hier gemeld werden, waren werkelijk om gek van te worden. Hierdoor en vanwege mijn nieuwe baan was ik ook even forummoe. Vraag eens na bij je (mede-)mods. Die zullen je vast wel kunnen laten weten, waarover ik destijds mijn mening niet onder de welbekende stoelen of banken schoof. Enkele van deze onderwerpen waren en ik denk nog zijn, zijn het ontbreken van een dataplafond en dus de bescherming van de klanten, de eSim issues, de telefonische bereikbaarheid van de klantenservice uitschakelen omdat het zo druk was (met issues?), de vele meldingen van sims die het in het buitenland niet (meer) doen, het niet kunnen/willen aanbieden van 5G, het bestuur/de directie in de ivoren toren die niet kan worden bereikt ook niet door de mods, want meer dan ‘wij zullen het doorgeven’ en daar weten wij ook niets van komt er niet los, etc etc. Zo kan ik echt nog wel even doorgaan, want dit was (is?) het welbekende topje van de ijsberg.

Echt, en ook dat heb ik veelvuldig gemeld op, of is het nu in?, dit forum gemeld, hoe kan het dat Simyo als beste provider uit de bus blijft komen als er zo veel issues worden gemeld? Waarom wordt hier niet op getoetst door de Consumentenbond (hierna CB)? Ik denk dat het panel van het onderzoeksbureau van de CB (veel te) statisch is. Dit is toch niet representatief? Waarom wordt dit forum niet meegenomen door de CB? Wordt het niet eens tijd, dat de CB aan anderen andere vragen gaat stellen? Etc etc.

Ja, ik ben net als mijn mede-FE’s kritisch, maar dat moeten wij ook zijn. Ik en wij zijn niet onredelijk.

Edit: oh ja, wat te denken van die (…) pop-up die ook nu na het hebben verzonden van mijn reactie weer acte de presence gaf?

 

Heel netjes verwoord @RicoK het is niet alleen een belangrijk punt van de forum experts maar ook van verschillende mensen, klanten in de loop der jaren wat betreft een betere bescherming. 

@Asma leuk om je weer even actief te zien. Lees ook maar eens mee in dit topic als voorbeeld. 

 

https://forum.simyo.nl/internet-4g-62/onbekend-dataverbruik-waar-komt-dit-vandaan-46468?postid=218488#post218488

Reputatie 7

@Friesian bedankt!
Ik ben wel bang dat je een link naar het betreffende topic vergeten bent in te voegen.

edit: je kwam er zelf al achter 😁

Op de telefoon vindt ik het gemakkelijker om eerst de tekst te plaatsen en daarna pas bewerken te kiezen voor copy en paste. @RicoK 🤗

Reputatie 6
Badge +7

Bedankt @Ron H !

@Asma sorry, maar werkelijk?!? Jij bent volgens mij, sorry als ik mij daarin vergis, niet meer zo actief op het forum. Ik ook niet de laatste paar maanden vanwege een nieuwe baan sinds 01-01-2023, maar de problemen en issues die hier gemeld werden, waren werkelijk om gek van te worden. Hierdoor en vanwege mijn nieuwe baan was ik ook even forummoe. Vraag eens na bij je (mede-)mods. Die zullen je vast wel kunnen laten weten, waarover ik destijds mijn mening niet onder de welbekende stoelen of banken schoof. Enkele van deze onderwerpen waren en ik denk nog zijn, zijn het ontbreken van een dataplafond en dus de bescherming van de klanten, de eSim issues, de telefonische bereikbaarheid van de klantenservice uitschakelen omdat het zo druk was (met issues?), de vele meldingen van sims die het in het buitenland niet (meer) doen, het niet kunnen/willen aanbieden van 5G, het bestuur/de directie in de ivoren toren die niet kan worden bereikt ook niet door de mods, want meer dan ‘wij zullen het doorgeven’ en daar weten wij ook niets van komt er niet los, etc etc. Zo kan ik echt nog wel even doorgaan, want dit was (is?) het welbekende topje van de ijsberg.

Echt, en ook dat heb ik veelvuldig gemeld op, of is het nu in?, dit forum gemeld, hoe kan het dat Simyo als beste provider uit de bus blijft komen als er zo veel issues worden gemeld? Waarom wordt hier niet op getoetst door de Consumentenbond (hierna CB)? Ik denk dat het panel van het onderzoeksbureau van de CB (veel te) statisch is. Dit is toch niet representatief? Waarom wordt dit forum niet meegenomen door de CB? Wordt het niet eens tijd, dat de CB aan anderen andere vragen gaat stellen? Etc etc.

Ja, ik ben net als mijn mede-FE’s kritisch, maar dat moeten wij ook zijn. Ik en wij zijn niet onredelijk.

Edit: oh ja, wat te denken van die (…) pop-up die ook nu na het hebben verzonden van mijn reactie weer acte de presence gaf?

 

Ha Rico,

 

Bedankt dat je uitgebreid de tijd hebt genomen voor je reactie.

Uiteraard ben ik op de hoogte van wat er allemaal loopt bij Simyo. Ik was alleen benieuwd naar jouw kijk hierop als Forum Expert.

Bij Simyo werken we met een team dat elke dag klanten zoveel mogelijk tevreden wil houden. Dat geldt voor alle teams, van klantenservice tot aan onze IT afdeling. We zijn elke dag bezig om een zo’n goed mogelijk product aan te bieden en om issues te voorkomen. Wij weten dat er altijd verbetering nodig is. Hier houden wij ons ook dagelijks zoet mee.

Wij zijn ons er ook van bewust dat de eSIM activatie de afgelopen maanden niet helemaal lekker is gelopen. Voor een groot deel hebben we een mooie oplossing gevonden. Dat is direct ook te merken aan het aantal vragen die hierover binnenkomen. Enorm verminderd!

Op dit moment is er een krapte op de arbeidsmarkt. Dat merken wij bij Simyo ook. Dit betekent dat wij soms keuzes moeten maken die wij zelf het liefst ook niet willen, zoals het sluiten van de telefonische klantenservice op de vrijdag. Op deze dagen werken wij de achterstanden zoveel mogelijk weg, zodat klanten niet langer op hun antwoord hoeven te wachten. We maken dus de keuze klanten die al langer wachten voorrang te geven op nieuwe telefonische vragen. Overigens betekent het sluiten van de telefonische klantenservice op de vrijdag niet dat we onbereikbaar zijn. We blijven gewoon bereikbaar via WhatsApp, e-mail, forum en social.

Wat betreft 5G: om onze bundels voordelig aan te kunnen bieden, moeten er keuzes gemaakt worden. Aangezien Simyo geen premium provider is, betekent dat dat het aanbieden van 5G voor ons nu geen prioriteit is. Wat voor ons wel heel belangrijk is, is dat wat wij aanbieden gewoon heel goed werkt. Zo bieden wij bijvoorbeeld 4G aan met een download snelheid van 256 Mbps en 150 uploadsnelheid van Mbps. Dat is vaak nog sneller dan concurrenten met 5G aanbieden.

Het aanbieden van een oplossing om internetverbruik buiten te bundel te voorkomen, is iets wat ons ook bezig houdt. Daar hebben wij al veel vaker over gesproken en is intern ook een grote wens. Zodra we hier meer over weten, zijn jullie de eerste die ervan horen.

Wat betreft je vragen over Consumentenbond: Simyo is slechts één van de vele providers die wordt getoetst. De Consumentenbond toetst providers op vaste onderdelen, zoals bereikbaarheid van bellen, internet en de providerwaardering. Het Simyo forum maakt hier geen deel van uit. Net zoals dat er bij Simyo issues zijn, heb je dat ook bij alle andere providers. Het blijft mensenwerk. En bij elke telecomprovider heb je mensen werken die uiterst hun best doen om klanten tevreden te stellen. Mocht je meer vragen hebben over de wijze waarop Consumentenbond het panel samenstelt en wat er nog meer bij komt kijken, kun je het beste contact met ze opnemen. Uiteraard ook als je feedback hebt op de wijze waarop getest wordt.

Het lijkt ons in elk geval fijn om met jullie het gesprek aan te blijven gaan. Daarom willen we jullie nogmaals uitnodigen bij ons op kantoor. Met een bakkie koffie, thee en wat lekkers erbij nemen wij jullie graag mee in wat ons allemaal bezighoudt en wie de mensen zijn die zo hard hun best doen voor Simyo klanten.

P.S: Hoop dat je het enorm naar je zin hebt bij je nieuwe baan!

Groetjes,

Asma

Reageer