Skip to main content

.

UPDATE 11-04-2023: Helaas is de situatie in Oekraïne niet verbeterd. Om deze reden zullen wij voorlopig alle kosten voor bellen, sms’en en internetten van en naar Oekraïne blijven vergoeden.

UPDATE 11-12-2023: Vanaf 1 december wordt Oekraïne gezien als zone 1 gebied (EU). Hierdoor zijn je bundels hier gewoon geldig. Op onze website kun je dit ook terugvinden. Houdt er wel rekening mee dat het bellen vanuit Nederland naar het buitenland, dus ook naar Oekraïne, wel buiten de bundel valt bij Simyo. 


Lieve Simyo bellers,

Ons hart gaat uit naar de situatie in Oekraïne. 🇺🇦 Om ervoor te zorgen dat juist in deze tijd iedereen zoveel mogelijk met elkaar is verbonden, zal al het verbruik in en naar Oekraïne tot eind maart kosteloos zijn. Dit betekent dat je gratis kunt bellen en sms’en en internetten in Oekraïne. Maar ook dat je hier gratis naartoe kunt bellen en sms’en om in contact te blijven.

De gemaakte kosten van de maand februari zullen ook worden vergoed. Het kan zijn dat je hier nu nog kosten buiten je bundel voor ziet staan. Dit gaan wij vergoeden op je factuur.

Wij wensen iedereen enorm veel sterkte. 🧡

 

Liefs,
Simyo

Hallo @Gerlin wacht dan s.v.p. de reactie van een moderator af morgen of overmorgen.

Bedankt voor je bericht. Zojuist heb ik intern even navraag gedaan maar helaas is deze vergoeding per vandaag gestopt. Het spijt met dat ik hierin niet meer voor je kan betekenen. 

Groetjes,
Amy

Bovenstaand was de reactie van @Amy 15 dagen geleden.

 


Hallo @Gerlin dan klopt het toch.

Tot eind augustus 2023 gratis en vanaf september 2023 €5 per mb.

 

Nope. Er staat “tot minstens eind augustus”. Zolang die tekst niet aangepast is: gratis, ook na eind augustus. Dat betekent ‘tot minstens’.

Maar het zou helpen als dat aangepast wordt.


Hoi @Lana en Nardy, @Gerlin en @JanD,

Bedankt voor jullie reacties. Dit is inderdaad een beetje verwarrend moet ik eerlijk toegeven. Ik heb dit daarom intern even nagevraagd en hoop snel op een duidelijke reactie! 

Zodra ik een terugkoppeling krijg zal ik hier en update geven.

Groetjes,
Amy


Hoi @Lana en Nardy, @Gerlin en @JanD,

Dat was sneller dan verwacht maar voor nu zullen de kosten naar Oekraïne nog gratis zijn! Wanneer dit wordt stopgezet is nog geen datum voor bekend. 

Groetjes,
Amy


Hi Amy, dat is goed nieuws! Passen jullie dat ook nog even aan op de tarievenpagina voor op m'n mobiel? 😏

 


Hoi @Gerlin,

Bedankt voor je reactie. Wat vreemd dat je de buiten bundel tarieven te zien krijgt. Als ik dit opzoek via https://www.simyo.nl/tarieven/buitenland. Krijg ik namelijk het volgende te zien: 

Van welke link maak je gebruik om de tarieven te zien? Via welke browser open je de pagina en krijg je dit alleen te zien op je smartphone? Welk type en model toestel gebruik je? 

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Amy


Hoi @Gerlin,

Bedankt voor je reactie. Wat vreemd dat je de buiten bundel tarieven te zien krijgt. Als ik dit opzoek via https://www.simyo.nl/tarieven/buitenland. Krijg ik namelijk het volgende te zien: 

Van welke link maak je gebruik om de tarieven te zien? Via welke browser open je de pagina en krijg je dit alleen te zien op je smartphone? Welk type en model toestel gebruik je? 

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Amy

 

@Amy deze link: https://www.simyo.nl/klantenservice/roaming geeft buitenland tarieven voor Nederland > Oekraïne (en omgekeerd)


Hi Amy, op mijn laptop krijg ik inderdaad de melding "tot minstens eind augustus gratis" te zien. Idem op mijn desktop.

Op twee telefoons (Google Pixel 7 en iPhone 14) krijg ik de melding met tarieven, ook als ik op de link klik die je hierboven noemt. Ik zoek in beide browsers (Chrome en Safari) op "Simyo buitenland" en kom dan terecht op www.simyo.nl/klantenservice/roaming. Zowel op laptop als smartphone geeft deze de zone 3 tarieven weer. Deze pagina moet dus worden aangepast denk ik.

Net getest: als ik de link www.simyo.nl/tarieven/buitenland volledig intyp in de browser op de iPhone krijg ik wel de pagina te zien die jij verwacht. 

En laatste update: op de Pixel leiden alle wegen onverbiddelijk naar de klantenservice/roaming pagina met zone 3 tarieven, zelfs als ik de volledige url van tarieven/buitenland intyp...


Hoi @Gerlin en @Lana en Nardy,

Bedankt voor jullie reacties! Ik zie inderdaad dat het via de link https://www.simyo.nl/klantenservice/roaming niet juist wordt weergegeven. Ik ga dit meteen even voorleggen bij de juiste afdeling zodat dit kan worden aangepast.

Nogmaals bedankt voor jullie oplettendheid en het meedenken 😊.

Groetjes,
Amy


Hallo Amy, 

Ik vertrek 20 oktober voor ruim een week naar Oekraïne, kun je mij vertellen wat de tarieven zijn om vanuit Oekraïne naar NL te bellen, sms'en en data zijn?

 

b.v.d.

Marco

 

 


Hoi @MvtO,

Bedankt voor je bericht. Alle tarieven kan je terugvinden op deze pagina! Voor nu worden er geen extra kosten berekend voor Oekraïne wat normaal gesproken buiten de bundel zou vallen. 

Tot wanneer deze kosten gratis zijn is nog geen datum voor bekend. Zodra de kosten weer buiten de bundel vallen zal ik dat in dit topic laten weten 😊.

Groetjes,
Amy


Hoi Amy, mijn mobiel internet is geblokkeerd vandaag door simyo omdat ik teveel kosten heb gemaakt in de Oekraïne, (vandaag aangekomen). 

Heb hier ook een sms over gekregen, ben nu in verwarring gelden de roaming kosten nu wel of niet in de Oekraïne, aangezien ik nog geen tegenbericht heb gelezen dat de geen roaming kosten actie zou zijn gestopt. 

 

Gr. Marco 


Net nog even mijn verbruik en kosten bekeken in de mijn simyo app maar die staan beide op 0mb en €0,-

Maar zou natuurlijk kunnen dat de kosten nog niet verwerkt zijn.

 

Gr. Marco 


Hoi @MvtO,

Bedankt voor je bericht. Ik heb zojuist even meegekeken op jouw aansluiting en er zijn inderdaad geen extra kosten te zien. Tot nu toe zie ik echter alleen dat je verbinding hebt gemaakt met het netwerk in Polen, dit valt binnen zone 1 en daarmee binnen de bundel. Mocht je verbinden met het netwerk in Oekraïne en toch kosten zien dan hoor ik dat graag van je, dit moet namelijk nog kosteloos zijn 😊.

Groetjes,
Amy


Hoi Amy, dank je wel voor je reactie, hele geruststelling. 

Gr. Marco 

 

 


KPN beschouwd Oekraïne sinds 1 december als EU, dus zone 1. Hoe zit dat bij Simyo?

KPN:

https://www.overons.kpn/nieuws/kpn-maakt-bellen-en-smsen-van-en-naar-oekraine-gratis/

onderaan, bij Update


Hi @Lana en Nardy,

Bedankt voor je bericht.

Goeie vraag! Wij zijn hier inderdaad ook in meegegaan. Vanaf 1 december wordt Oekraïne gezien als zone 1 gebied (EU). Hierdoor zijn je bundels hier gewoon geldig. Op onze website kun je dit ook terugvinden. 😊

Houdt er wel rekening mee dat het bellen vanuit Nederland naar het buitenland, dus ook naar Oekraïne, wel buiten de bundel valt bij Simyo.

Groetjes,
Roeqajja


Goeie vraag! Wij zijn hier inderdaad ook in meegegaan.

Misschien kun je dat even als update in de topic bovenaan zetten? 😉


@Groentjuh, heb het erbij gezet! Bedankt :)


Reageer