.

Alles over de tariefswijziging en nieuwe bundels



Toon eerste bericht

118 reacties

Reputatie 1
Ah, wat ben ik blij dat ik zie dat er meerdere mensen zijn die problemen hebben als het gaat om de 'Trouwe klanten actie' die niet zou gelden voor mensen met een Maandabonnement.

Ik heb gister al contact gezocht via twittter over deze actie, maar daar werd naar mijn inzien vrij nonchalant gereageerd dat er niks kon worden geregeld anders dan dat ik nu maar een jaarcontract moest nemen.
en dan kon ik na 9 maanden op de knop 'nog een jaar klikken'. Dan kwam ik ook in aanmerking voor de extra mb's en de gereduceerde prijzen. Dat houdt in dat ik dus nu moet beslissen dat ik nog minimaal 21 maanden(9 maanden in het eerste jaarcontract + 12 maanden van het 'nog een jaar' contract) lid moet zijn.


Ik vind het ook heel erg kwalijk dat Simyo, mij als toch al 5 jaar 'trouw'(in dit geval dus niet 😂..) lid niet als trouwe klant ziet omdat ik altijd een maandabo heb gehad. Zoals andere ook al hebben aangehaald is er nooit een reden geweest om over te stappen op een jaarabo en naar mijn inzien is Simyo juist zo groot geworden door de keuze om maandabo's aan te bieden. Daarop worden wij nu gestraft.

Ik betaal momenteel voor mijn 300 belminuten en 2000MB een maandprijs van 23 euro.
De 'Trouwe' klant gaat als hij kiest voor de optie 'nog een jaar' voor het zelfde pakket maar 19 euro betalen.
En krijgt daarbij ook nog eens een 1000MB extra!

Ik ben tot nu toe altijd tevreden geweest over Simyo, en ik zou ook best nu alsnog naar een jaarabo willen overstappen. Maar dan wil ik ook gewoon gebruik maken van dezelfde actie als andere 'Trouwe' klanten en dus voor 19 euro 2000+1000mb en 300 belminuten betalen!

Ik ben wel benieuwd hoe Simyo dat gaat aanpakken, laat maar eens zien hoeveel je voor je echte trouwe klanten over hebt! Want voor de prijzen hoeven we inderdaad niet meer te blijven!
Reputatie 1
Badge +1
Volgens mij ben je pas een trouwe klant als je een jaarcontract hebt en bezig ben met een jaarverlenging.

Zodra je per maand op kan zeggen kan je meteen weg en ben je geen trouwe klant meer.
Reputatie 1
Volgens mij ben je pas een trouwe klant als je een jaarcontract hebt en bezig ben met een jaarverlenging.

Zodra je per maand op kan zeggen kan je meteen weg en ben je geen trouwe klant meer.


En dat is inderdaad het struikelblok. De term 'Trouwe' klant is dan gewoonweg niet goed.
Ik ben zoals eerder aangeven als 5 jaar lang in bezit van een maandabonnement.

Wat is dan de definitie van een trouwe klant?
Nogmaals ik wil best naar een jaarabo overstappen, maar dan wel tegen hetzelfde tarief en voorwaarden als dat een andere trouwe klant dat zou hebben.
Hallo,
Ik heb een abonnement tot 27 januari a.s. nu wou ik mijn bundel wijzigen van 2000mb naar 1000mb helaas kon dit niet meer. Ik kon mijn bundel enkel wijzigen naar de actie tarieven waarbij je voor een redelijke prijs toch meer mb's krijgt. Op het eerste gezicht prima aanbod en ik dacht dan neem ik de 1000mb + 500mb bundel voor 9 euro. Maar het vreemde is dat er nergens echt duidelijk wordt vermeld dat je met deze keuze weer gaat verlengen met een jaar vanaf 1 November. Omdat ik dus al een belbundel met een actietarief heb 3 euro voor 100 min/sms staat er standaard altijd in mijn simyo: actietarief verlenging met een jaar. Nu was het in mijn geval onduidelijk omdat er in mijn account stond dat ik vanaf 1 november enkel nog een belbundel had en geen databundel. Dus heb ik jullie gebeld om te checken of mijn 2000mb bundel vervallen is per 1 Nov. dit was niet het geval en het was heel vreemd dat dit zo in mijn simyo stond. Nou snap ik zelf natuurlijk ook wel dat het juist de bedoeling is dat je dan denkt oh dan neem ik het actietarief maar geloof me een leek zal nooit echt duidelijk snappen dat je dan voor een jaar verlenging kiest. Eigenlijk zouden jullie dit meteen met een pop up duidelijk moeten maken let op dit actietarief is verbonden met een jaar verlenging. Want oke nu heb ik even doorgelezen en gebeld maar anders zat ik er weer een nieuw jaar aan vast en dat wou ik niet. Ik zeg dus niet dat dit perce misleidend is maar het is in ieder geval wel onduidelijk want je denkt als consument niet eens zo ver door als je eens een mooi actietarief aangeboden krijgt tenminste ik niet. Eind goed al goed ik blijf bij mijn abbo tot 27 Januari a.s. met de 2000mb databundel hopelijk. Toch wou ik het wel even melden want ik denk dat er veel mensen zijn die niet de intentie hebben om met een jaar te verlengen en het toch doen omdat ze denken hé fijn een actie op de databundel en achteraf pas beseffen dat ze verlengd hebben met een jaar.
M.v.g.
Dennis
Kan ik deze prijswijziging gebruiken als excuus om mijn contract op te zeggen?
Reputatie 1
Badge +1
Ik denk het niet, als je niks doet ga je namelijk ook niet meer betalen.
Nee dat niet, maar de keuze mogelijkheden bij bundelwijzigingen worden wel onaantrekkelijker.
Reputatie 1
Badge +1
Maar je heb nu de kans om het aan te passen voor de nieuwe tarieven in gaan.
Dat doen ze toch weer netjes.
Reputatie 1
Badge
Blijkbaar meet Simyo ook met 2 maten!
Voordat ik mijn vraag hier op de forum had gesteld, had ik via de email contact opgenomen.
Daar kunnen ze wel iets voor je betekenen maar niet de gewenste extra MBs!

Ik denk dat vele "trouwe" klanten met een maand abo al lid waren bij Simyo voordat de jaar abo werd geintroduceerd. Jaar abo is pas sinds oktober 2012 te krijgen (https://www.bellen.com/nieuws/simyo-met-nieuwe-bundels-en-jaarabonnementen)!
Inderdaad wel raar dat mensen omdat ze nog goede tarieven hadden bij niet de moeite hebben genomen hebben om een jaarabonnement te nemen nu niet kunnen profiteren van extra MB's in hun bundel. Dat geldt met name voor mensen met een kleinere belbundel.

Ik denk dat ik ga overstappen naar Ben, daar ben je voor 100 Minuten en 500 MB nu met een actie voor 8,- klaar, ook maandelijks opzegbaar. De eenmalige kosten van een tientje heb ik er dus binnen 5 maanden uit. @afentoe, mocht bij jou in de buurt het netwerk van T-mobile goed zijn zou dat wellicht ook iets voor jou zijn.
Reputatie 1
Badge +1
Maar wat doet Ben na een prijsverhoging?
Nu neem ik af en toe 1000mb per maand ipv 500mb als ik denk meer te gaan gebruiken.
Dat is nu 3 euro extra en dat word 2 euro extra per maand.
Bij Ben lees ik niks over bundelaanpassing.
Over aanpassing heb ik niets gezien, maar ik heb er ook nog niet naar gekeken. Vooral ook omdat het voor mij ook niet relevant is. Ik heb al lange tijd dezelfde bundel en ik verwacht niet dat mijn gebruik snel/veel zal veranderen.
Reputatie 1
Badge +2


Ik denk dat vele "trouwe" klanten met een maand abo al lid waren bij Simyo voordat de jaar abo werd geintroduceerd. Jaar abo is pas sinds oktober 2012 te krijgen (https://www.bellen.com/nieuws/simyo-met-nieuwe-bundels-en-jaarabonnementen)!


Goed punt, ik zat ook al te twijfelen of ik toen wel een keuze had tussen maand of jaar. Ik heb mijn abonnement ook nooit veranderd sinds begin 2011, 250 min/sms en 1024mb. Altijd prima en eigenlijk nog steeds prima en niet echt een reden om te veranderen... tenzij er aanleiding voor is...
Hoi, in eerste instantie vond ik de email niet helemaal logisch en helder. Maar ik ben uitgegaan van mijn 'huidige jaarcontract' waarmee ik een aantal maanden geleden mijn 300min van 7 naar 6 euro heb weten te drukken 😳 En nu dus weer een eurootje eraf omdat ik een trouwe klant ben ;):8 Abonnement dus omgezet naar nog een jaartje extra. Thnx.

Blijft nu nog 1 vraag spelen die ik niet helder heb. Ik heb tot nu toe op mijn abonnement geen internetbundel genomen (oude phone, die kan daar niks mee). Als ik straks toch eens aan een iPhone ga en dus internetbundel wil activeren...vallen die extra MB's dan automatisch binnen mijn nieuwe-extra-trouwe-voordelige-klanten-abonnement wat ik nu heb? :?:?:? Dat is het enige wat ik nu niet helder heb. Als ik mijn nieuwe contract lees ga ik ervan uit dat dat een dikke JA is (er staat immers ' actie zolang het abonnement loopt'). Het zegt dus blijkbaar niks of je NU al internetbundel geactiveerd hebt. OOIT activeren betekent meeliften op de het voordeel wat ik NU heb afgesloten. Kan iemand dit bevestigen of anders even toelichten hoe het dan wel zou zitten?

Thnx
Rudi


even kijken...nee, niemand reageert. Jammer zeg.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi rudi010,

Hier heb ik geen antwoord op, even wachten tot een moderator dit oppakt.
Reputatie 1
Badge +1
Dat weet niemand, dat moet je uitproberen.
Ik en nog meer mensen kunnen niet de 100 belminuten niet voor 3 euro houden en anderen kunnen dat wel.
En ze kunnen niet duidelijk uitleggen waar het aan lig.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Sorry dat het even heeft geduurd voordat er een reactie van onze kant is gekomen. We hebben bewust even gewacht. De verwarring blijkt nog steeds niet weg te zijn. Om deze reden heb ik een nieuw topic aangemaakt waarin we zo helder en transparant mogelijk uit proberen te leggen hoe het in elkaar steekt. Als je hier klikt, kom je bij dit topic uit.

Dit topic zullen we uiteraard blijven gebruiken om jullie individuele vragen te blijven beantwoorden. Iedereen die vragen heeft over het wel of niet kunnen veranderen, verwijs ik door naar bovenstaand topic. Deze uitleg zal de onduidelijkheid wegnemen!

@Rudi010, sorry voor de late reactie. Ja, jij kunt straks gewoon kiezen voor een databundel met de daarbij behorende gratis MB's. Jij hebt jouw contract nu namelijk verlengd met 'nog een jaar'. Je kunt daarna gewoon jouw bundels wijzigen. Heb je hier nog vragen over?

@HannaB, je hebt helemaal gelijk. Ik ben niet zo slim bezig geweest en heb gekeken bij de normale jaartarieven. Deze heb ik in mijn bericht naar jou geplaatst. Jouw eigen voorbeeld klopt helemaal. Sorry dat ik je in de war heb gemaakt 😞 Als je kiest voor 'Nog een jaar', verleng je jouw contract inderdaad met 1 jaar. Heb je hier nog vragen over?

Je kunt niet alleen je belbundel wijzigen. Als je kiest voor de voordelen van 'nog een jaar' vernieuw jij je contract. Je moet dan ook een databundel kiezen die horen bij deze optie.

@Downstar2, neem het topic even door wat ik in dit topic heb gegeven. Hier leggen we uit waarom er verschil is gemaakt tussen de abonnementsvormen. Jij bent met de optie 'jaar - voordelig' ook voordeliger uit dan met jouw huidige maand abonnement. Wat betreft je opmerking over 'trouwe bellers', helemaal mee eens. Dit is geen slimme term en we hebben deze inmiddels aangepast. Ook hier zeggen we wat over in het bovengenoemde topic.

@Dennis92, wat een vervelende situatie. Sorry hiervoor. Mijn collega heeft jou 2 keer geprobeerd terug te bellen. Helaas ben je niet helemaal juist geïnformeerd. Je hebt jouw contract niet met 1 jaar verlengd. Dit had je namelijk al een keer gedaan. Dit betekent dat jij vrij bent om jouw bundels aan te passen. Lees het topic even door, daar leggen we precies uit hoe het in elkaar steekt.

Nogmaals, jouw contract is niet verlengd met 1 jaar :)

@Erishiergeengebruikersnaamvrij, je kunt jouw contract niet opzeggen. Zoals afentoe aangeeft, verandert er helemaal niets aan jouw bundels zo lang je niets wijzigt. Je blijft dan hetzelfde betalen en je behoudt verder dezelfde voorwaarden.

@iedereen, als er verder vragen zijn kunnen jullie deze hier stellen. Ik ben bewust alleen ingegaan op de specifieke vragen in dit topic om zo het overzicht te kunnen bewaren. Alle andere vinden hun antwoord via ons nieuwe topic.

Groetjes,
Angela
Reputatie 1
Badge +1
ik betaal 3 euro voor 100 minuten, en dat kan ik blijven betalen maar dan kan ik niet profiteren van de extra's mb's
En nog steeds geen uitleg waarom sommige dat wel kunnen.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi afentoe,

Kijk eens op het nieuw geopende topic en reageer daar.

Dit schreef Angela hierover:

@iedereen, als er verder vragen zijn kunnen jullie deze hier stellen. Ik ben bewust alleen ingegaan op de specifieke vragen in dit topic om zo het overzicht te kunnen bewaren. Alle andere vinden hun antwoord via ons nieuwe topic.

knip/knip
@Rudi010, sorry voor de late reactie. Ja, jij kunt straks gewoon kiezen voor een databundel met de daarbij behorende gratis MB's. Jij hebt jouw contract nu namelijk verlengd met 'nog een jaar'. Je kunt daarna gewoon jouw bundels wijzigen. Heb je hier nog vragen over?


Groetjes,
Angela

knip/knip

Hallo Angela,
op zich is dat een helder antwoord. Als ik in de toekomst een internetbundel neem, dan krijg ik die volgens de voorwaarden die nu gelden (lagere prijs met extra MB's). En de aanbieding is geldig zolang het contract loopt...tot 1 november 2016...of loopt het daarna gewoon stilletjes door op dezelfde voorwaarden [waar ik van uitga omdat dat redelijk normaal is] :$

groet
Rudi
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

@Afentoe, in het topic waarnaar ik verwijs, staat onderstaand:

Sommige bellers hebben hun abonnement een tijd terug al verlengd. Zij hoeven daarom hun contract niet te verlengen, maar kunnen gewoon hun bundels wijzigen op Mijn Simyo. Daarom betalen zij voor de belbundel met 100 minuten nog steeds €3,00 per maand.


Jij gaat voor het eerst verlengen en sluit dus een nieuw contract af met nieuwe voorwaarden. Dit is iets anders dan het wijzigen van jouw bundels binnen een jaarcontract. Ik hoop dat dit de onduidelijkheid wegneemt :)

@Franswon, het nieuwe topic is puur ter informatie. Deze is ook gesloten. De vragen mogen in dit topic gesteld worden. Ik verwacht stiekem dat het nieuwe topic veel onduidelijkheid wegneemt waardoor een nog maar weinig vragen binnenkomen 🙂 Bedankt!

@Rudi, meer heb ik hier niet aan toe te voegen 😃 Je hebt het helemaal door!

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +9
Verkeerd begrepen Angela sorry.
Reputatie 7
Badge +10
Geeft niks! Kan gebeuren :)

Groetjes,
Angela
Reputatie 2
Toch echt super tof van Simyo dat door een, voor mij als klant zijnde, compleet nietszeggend verschil tussen contractvormen er voor zorgt dat ik meer moet gaan betalen als ik de 'gratis' extra MBs wil.

Zoals ik al eerder zei: Als er destijds een melding had gestaan dat ik bij toekomstige acties benadeeld zou kunnen worden als ik niet zou verlengen, dan had ik wel verlengd.
Maar dat stond er niet en de prijzen zouden ook niet omlaag gaan als ik verlengde, dus heb ik het niet gedaan. Want waarom zou ik de mogelijkheid om maandelijks op te zeggen opgeven als daar niets tegenover stond?

Dan komt er eindelijk een bericht over prijswijzigingen met een vleugje positief nieuws, waar ik aan mee wil doen, en dan kan het niet zonder extra te moeten betalen omdat ik niet in de toekomst kon kijken toen ik een aanbod kreeg voor contractverlenging zonder enige voordelen.
Vervolgens wordt hier doodleuk gepost dat ik de pot op kan en pech heb, of dat ik mag kiezen om meer betalen om bij het clubje mogen.
En dat pas na dagen van verwarring waar het eerst op volkomen willekeur lijkt wie wel of wie niet zijn/haar oude belbundel van 100 minuten voor 3 euro mag houden.

Goed bezig, jongens!
Reputatie 1
Badge
Volledig met Geemer eens. Ik moet dus ook 2 euro extra betalen als ik extra mb's wil. Niet echt klantvriendelijk voor deze groep mensen die in dezelfde schuitje zitten. Stiekem hoop ik dat er nog wat gaat veranderen voor deze groep. Dit gaat klanten kosten voor jullie..

Reageer