.

Alles over de tariefswijziging en nieuwe bundels



Toon eerste bericht

118 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Kan niet beloven dat ik alles hier tot op de letter gelezen heb :S maar snap de frustratie ("trouwe klant") van de maandabonnementafnemers (mooi voor Scrabble 😉 ) i.i.g. wel. Zou ik ook hebben.
Ikzelf ben een tijd geleden al overgestapt op een jaar (wat volgens mij inmiddels alweer een maandelijks opzegbaar abonnement geworden was maar dat even terzijde). Waarom niet? ben tevreden met / over Simyo. Doe maar weer een jaartje erbij en ik heb nu 100 minuten extra bij mijn 200 minuten en 500 MB extra bij de 1000 MB en ga één Euro (van 15 naar 14 Euro) minder betalen. Ik blijf nog wel even hangen hier. ;)
Dat jaarlijks voordeliger uit kan pakken dan maandelijks is niet zo uitzonderlijk. Dat zie je elders ook wel.
Reputatie 1
Badge
Duidelijk dat ik niet de enige ben met dit probleem, ik wil gewoon m'n oude 100min/sms bundel voor €3 behouden en m'n databundel upgraden naar 1500MB zodat ik voor €12 p/maand totaal klaar ben. Bij andere klanten kan het soms wel en bij andere weer niet, beetje raar vind ik deze willekeur. Hopelijk komt er een oplossing anders ga ik mogelijk wel kijken naar alternatieven 😛
Duidelijk dat ik niet de enige ben met dit probleem, ik wil gewoon m'n oude 100min/sms bundel voor €3 behouden en m'n databundel upgraden naar 1500MB zodat ik voor €12 p/maand totaal klaar ben. Bij andere klanten kan het soms wel en bij andere weer niet, beetje raar vind ik deze willekeur. Hopelijk komt er een oplossing anders ga ik mogelijk wel kijken naar alternatieven :P

Ik liep ook tegen dit probleem aan. Het scheelt dat ik het hele verhaal niet hoef uit te typen 🙂
Ik wil dus graag een jaar verlengen, maar mijn bel abonnement wil ik niet aanpassen. Kan iemand van Simyo hier duidelijkheid over geven? Vind het namelijk beetje vreemd dat sommige het wel kunnen kiezen.
Badge
Hallo, het is me nu wel duidelijk hoe het werkt maar dan hoef ik het er nog niet mee eens te zijn.
Jullie policy is altijd geweest dat je oude bundelprijzen blijven gelden na een prijsverhoging. En dat je pas de nieuwe tarieven hoeft te betalen als je je bundel wijzigt.
Als ik me nog een extra jaar bind aan Simyo en mijn bundels ongewijzigd laat, moet ik toch het nieuwe tarief gaan betalen! Ik verander dan mijn bundels toch niet !! Dit vind ik echt niet kunnen, het gaat me niet om die €1,- die ik dan meer moet betalen maar om het principe. Ik verander mijn bundel niet dus hoor ik ook geen prijsverhoging te krijgen
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Ik vind het oprecht jammer dat er zoveel verwarring is! Persoonlijk denk ik dat het komt door onderstaand verschil.

Nog een jaar - extra voordelig

Als je al een ‘nog een jaar - extra voordelig' contract hebt, dan kun je wijzigen naar onze bundels voor trouwe bellers. Je verlengt je abonnement dan niet met nog een jaar: je einddatum blijft hetzelfde.

Je hebt al een jaarcontract afgerond, en heb al eens eerder gekozen voor de optie 'nog een jaar'. Je mag jouw databundel dan wijzigen terwijl jouw belbundel hetzelfde blijft. Je sluit namelijk geen nieuw contract af, maar wijzigt binnen jouw huidige 'nog een jaar' contract. Je krijgt dus ook geen extra jaar bij je einddatum. Heb je dit? Dan kun je de €3 belbundel dus behouden.

Naast de optie van €3, zie je ook de optie van €4 staan. Zodra je hierop klikt, kun je niet meer terug klikken naar de €3 bundel. Tenzij je niet verder gaat met je bestelling, uitlogt en opnieuw inlogt.

Jaar - voordelig

Heb je een ‘jaar – voordelig’ contract kies dan voor ‘nog een jaar – extra voordelig’ om gebruik te kunnen maken van de bundels voor trouwe bellers. Je verlengt je abonnement dan met een jaar. Heb je je jaarcontract nog geen 9 maanden? Niet getreurd, zodra de negen maanden voorbij zijn, kun je verlengen en ook gebruik maken van dit aanbod.

Met deze vorm heb je jouw 1e jaarcontract of deze is net afgelopen. Je gaat dus verlengen met 'nog een jaar' en jouw einddatum wordt ook aangepast. Je sluit als het ware een nieuw contract af met nieuwe voorwaarden en dus ook een nieuwe belbundel. Je hebt dan niet de mogelijkheid om jouw belbundel van €3 te behouden.

Deze kun je wel behouden als je alleen de internetbundel wijzigt. Je krijgt dat alleen geen extra MB's omdat je binnen de optie 'jaar - voordelig' zit en dus niet verlengd.

Ik hoop dat dit het een en ander verduidelijkt voor iedereen.

@Jussie, net als Ernst ben ik het met jullie eens. De naam van deze bundels is niet goed gekozen. Ik helemaal niet dat klanten die een maandbundel hebben minder 'trouw' zijn dan klanten met een jaarcontract. Ik zeg ook zeker niet dat je op een bepaald niveau zit als klant als je een jaarcontract hebt of niet. Het spijt me dat dit bij jou zo is overgekomen. Dit heb ik absoluut niet zo bedoeld. De actie is puur gebaseerd op een bepaald type contract. Hier kan ik niets aan veranderen. Sorry. Natuurlijk geef ik niet alleen jouw feedback, maar alle feedback die hierover binnenkomt door aan de afdeling die hiervoor verantwoordelijk is. Dit is zeer waardevol.

@Chim, iets anders dan onze excuses aanbieden kunnen wij op dit moment niet. Zoals ik hierboven aangeef aan Jussie, zorgen we ervoor dat al jullie feedback hierover terecht komt bij de juiste persoon.

@E-OnE, natuurlijk mag jij aangeven wat je wilt aangeven zolang dit op een respectvolle manier gaat. Als Franswon of ieder ander forumlid een opmerking maakt naar iemand anders met een nare nasmaak, zal ik dat ook aangeven. Het is echter niet mijn bedoeling geweest om jou hier een vervelend gevoel over te geven. Sorry als dit wel gebeurd is.

Je hebt helemaal gelijk dat er een fout in de tarieven stond. Persoonlijk wil ik het niet direct 'misleidend' noemen omdat we dit uiteraard niet bewust hebben gedaan. Waar mensen werken, kunnen af en toe fouten gemaakt worden. Ik hoop dat je begrijpt dat we dit niet expres zo hebben aangepakt.

Jouw reactie heeft inderdaad iemand wakker gemaakt en daardoor is dit punt ontdekt en aangepast. Eerlijk is eerlijk, ik heb dit zelf niet doorgehad en ben ook op de tarieven afgegaan die op onze website stonden. Bedankt voor je bijdrage! Dit is erg waardevol geweest :)

@iedereen, Als er nog vragen zijn, stel deze gerust. Wij doen echt ons best om alles zo goed en duidelijk mogelijk aan jullie uit te leggen.

Groetjes,
Angela
Reputatie 1
Badge +1
Het is me nu echt helemaal duidelijk, alleen mensen die al eens een jaar verlengd hebben blijven 3 euro betalen.
Aangezien ik al 3 euro betaalde zag ik er het nut niet van in om te verlengen.

Blijf gewoon houden wat ik nu heb.
Ben eigenlijk wel blij, blijf maar 10 euro
Wilde eigenlijk de 1500 mb voor 12 euro hebben maar met 500 mb
Haal ik ook wel het einde van de maand.

Dankje Angela.
Ik heb maar één vraag en Angela weet die al 😃 😃
Reputatie 7
Badge +9
En die mogen wij niet weten?
Reputatie 4
Badge +8
En die mogen wij niet weten?

Zal een date zijn?
Reputatie 7
Badge +9
Dacht ik ook aan, we horen er nog wel van 🙂
Nee geen date.. Angela heeft iets voor me uitgezocht.. 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Nee geen date.. Angela heeft iets voor me uitgezocht.. :)

Laat me raden, jij bent de enige die 'Nog een maand - extra voordelig' abonnementje blijkt te hebben. 😛
Reputatie 4
Badge +8
Dacht ik ook aan, we horen er nog wel van :)
Nee geen date.. Angela heeft iets voor me uitgezocht.. :)

Ahaaa!!!!
:-)))
Reputatie 4
Badge +8
Ik heb in ieder geval mijn belminuten verhoogd naar 300, nu het nog goeienkoop is.
De databundel gaat per 2 november goeienkoper worden. Hoe ik dat dan moet doen
is me nog een raadsel, want ik wil gewoon mijn 1000mb behouden....
Zal dan eerst naar hoger moeten opschalen en de maand daarna weer omlaag schroeven?
Nja... we zien het allemaal wel,...
Hoi, in eerste instantie vond ik de email niet helemaal logisch en helder. Maar ik ben uitgegaan van mijn 'huidige jaarcontract' waarmee ik een aantal maanden geleden mijn 300min van 7 naar 6 euro heb weten te drukken 😳 En nu dus weer een eurootje eraf omdat ik een trouwe klant ben ;):8 Abonnement dus omgezet naar nog een jaartje extra. Thnx.

Blijft nu nog 1 vraag spelen die ik niet helder heb. Ik heb tot nu toe op mijn abonnement geen internetbundel genomen (oude phone, die kan daar niks mee). Als ik straks toch eens aan een iPhone ga en dus internetbundel wil activeren...vallen die extra MB's dan automatisch binnen mijn nieuwe-extra-trouwe-voordelige-klanten-abonnement wat ik nu heb? :?:?:? Dat is het enige wat ik nu niet helder heb. Als ik mijn nieuwe contract lees ga ik ervan uit dat dat een dikke JA is (er staat immers ' actie zolang het abonnement loopt'). Het zegt dus blijkbaar niks of je NU al internetbundel geactiveerd hebt. OOIT activeren betekent meeliften op de het voordeel wat ik NU heb afgesloten. Kan iemand dit bevestigen of anders even toelichten hoe het dan wel zou zitten?

Thnx
Rudi


@HannaB, goed dat je om hulp vraagt. In jouw geval is het wat lastiger. Je maakt namelijk nog gebruik van hele oude tarieven. Je betaalt op dit moment €5 voor jouw belbundel en €5 voor jouw databundel. Als je besluit te verlengen met 'Nog een jaar', ga je meer betalen voor jouw bel- en databundel. Beide bundels worden €1 duurder voor je. Je krijgt daarentegen wel meer MB's. Dit is een afweging die je voor jezelf moet maken.

Via Mijn Simyo kun je jouw bundels wijzigen. Hier zie je dan een overzicht van wat je nu betaalt en wat je gaat betalen. Laat je het weten als je nog vragen hebt?


Groetjes,
Angela


Ik snap het nog steeds niet, volgens mij klopt ook niet wat je hebt uitgezocht...
Als ik zelf kijk bij mijn bundels aanpassen, en ik kies voor "nog een jaar - extra voordelig", zie ik dat ik voor mijn belbundel van 200 minuten 4,50 ga betalen (in plaats van nu 5 euro) en als ik kies voor de 200 mb +100 mb gratis internetbundel ga ik 6 euro betalen (in plaats van nu 5 euro). Dus in totaal ga ik dan 10,50 betalen ipv 10 euro nu, maar daarvoor krijg ik wel 100 mb er gratis per maand bij.

Klopt dat, of zie ik toch iets over het hoofd? (gezien jij zegt dat ik in totaal 2 euro meer ga betalen)
En als ik kies voor "nog een jaar - extra voordelig" , dan verleng ik mijn huidige contract weer met een jaar, begrijp ik dat goed?
Oh en als ik dus alleen maar mijn belbundel aanpas en mijn internetbundel zo laat staan, dan ga ik dus 50 cent minder betalen?
Nee geen date.. Angela heeft iets voor me uitgezocht.. :)

Laat me raden, jij bent de enige die 'Nog een maand - extra voordelig' abonnementje blijkt te hebben. :P


Ja zoiets.. Nee is prive dus even achter de schermen besproken. Maar mijn verlenging is er ook.. 😉
Reputatie 7
Badge +9
Prive, achter de schermen, ahum 🙂
Reputatie 2
Ok, dus als ik het goed begrijp worden de extra MB's me door de neus geboord omdat ik destijds niet heb gekozen om mijn abonnement met een jaar te verlengen, want toen had het geen enkel voordeel voor mij.
Als ik destijds had geweten dat ik daardoor door toekomstige acties benadeeld zou worden had ik wel voor verlenging gekozen.

Dit soort ondoorzichtige en technische 'gotchas' waren een van de redenen dat ik destijds bij Vodafone weg gegaan was. (De andere reden was dat ze opeens mijn kosten 3x verhoogden, ook als ik niets wijzigde. En dat doen jullie vooralsnog niet.)

Ik weet niet of ik nu zo gauw nog anderen Simyo zou aanraden als ik eerder heb gedaan. Ik vind het allemaal wel een beetje jammer...
Reputatie 1
Badge +1
Welkom bij de club.
Ik denk er precies zo over.
Reputatie 1
Badge
Ik vind het ook jammer dat ik niet 'gratis' kan profiteren van de actie. Ik ben inmiddels al bijna 3 jaar abonnee en ik heb destijds voor mij de goede bundels uitgekozen. Dus ik heb nooit de bundels moeten aanpassen. Wil ik nu een extra voordelig jaarabonnement nemen om extra mb's te krijgen dan moet ik nu twee euro extra betalen. (Ik betaal nu 3 euro voor 100 belminuten en 5 euro voor 200 mb internet) Ik zie deze actie voor mij niet als trouwe bellers actie, want ik krijg in feite niks. Wil ik in aanmerking komen moet ik twee euro extra betalen. Jammer dat hier geen rekening mee wordt gehouden!!!
Badge
Idem hier, ik zeg het nogmaals , ik hoop dat Simyo hier op terug komt en mensen die willen verlengen ook hun oude bundels laat houden. Wat kost ze dat nou? En dat zou pas echt klantenbinding opleveren!!
Reputatie 1
Badge
Ik ben het er ook niet geheel mee eens, ik wil feitelijk meer geld uitgeven aan Simyo door een grotere databundel te nemen maar daarbij wordt ik wel "bestraft" doordat ik nog een oudere €3 100min/SMS bundel heb. Voorlopig laat ik het maar zo, en kijk ik wel naar alternatieven want zo beloon je niet echt je trouwe klanten lijkt mij?
Reputatie 1
Badge +1
Laat het effe weten of je wat anders gevonden heb, ik kon niks vinden.
Anderen zijn goedkoper maar overstappen kost geld en gedoe.
Simyo is voor gewoon goed behalve dit gedoe dan he.

Reageer