.

Alles over de tariefswijziging en nieuwe bundels



Toon eerste bericht

118 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Wat is in Boeddha's naam een trouwe bellers bundel?
Daar heb ik geen mail over ontvangen.
Zal wel alleen voor jaar abonnementen gaan.
Als vluchtig maand type zal dat voor mij niet gelden.
Wel tevree met Simyo, ondanks het vreselijk goeie aanbod dat ik van KPN kreeg
als Alles-in-1 pakket gebruiker.
Het mooie van Simyo vind ik namelijk dat je maandelijks je bundel ook omlaag kunt doen!
Kan bij KPN niet.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Elle,

Ik vind de omschrijving 'trouwe beller' ongelukkig gekozen (Boeddha misschien ook wel :)).
Kort en krachtig Jaarabonnement / Maandabonnement als omschrijving zou veel duidelijker zijn geweest en een heleboel vragen/opmerkingen voorkomen hebben.

Ik hoop jouw toch als Simymaatje te blijven zien 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Voor degene die voor het eerst reageren, welkom op het Simyo Forum!

Om een overzichtelijk reactie op jullie allemaal te geven, laat ik de 'quotes' van jullie berichten even achterwege. Dit maakt het wat duidelijker 🙂 In plaats van de quote, plaats ik een '@[forumnaam]' zodat jullie weten over welk bericht ik het heb! Ik doe mijn best om zo snel mogelijk te reageren. Ik heb even gewacht met mijn reactie op jullie zodat het iets rustiger werd in dit topic. Dan zie ik niemand over het hoofd tijdens het typen van mijn reactie.

@Yvonne, leuk dat je hebt gekozen voor een abonnement bij Simyo 🙂 Jij hebt jouw bundels met het oude tarief afgesloten. Dit zijn dan ook de bundels die geactiveerd gaan worden. Hier hoef jij je geen zorgen om te maken. Als jou bundels zijn ingegaan en je wilt ze wijzigen, dan betaal je wel het nieuwe tarief. Heb je hier nog vragen over?

@Chim, BulletDodger & Afentoe, omdat jullie bericht over hetzelfde gaat, reageer ik in 1 reactie. Allereerst wil ik aangeven dat ik het erg jammer vind dat jullie ontevreden zijn met de wijzigingen. Zoals ik eerder in dit topic heb aangegeven, kan ik helaas niets anders voor jullie doen. Het extra voordeel geldt alleen bij een verlenging van 1 jaar. Sorry hiervoor.

Op het moment dat jullie besluiten een jaar contract af te sluiten, kunnen jullie na 9 maanden alsnog kiezen voor de optie 'nog een jaar'. In dat geval komen jullie wel in aanmerking voor deze bundels. Ik snap dat dit niet direct een voordeel is en het lastige aan deze situatie is dat ik niet kan garanderen dat de bundels over 9 maanden nog hetzelfde zijn.

Het laatste wat wij willen is dat jullie ontevreden zijn. In dit geval kan ik er helaas niets anders van maken, hoe graag ik dit ook zou willen. Zoals ik in mijn bericht aan Jussie heb aangegeven, worden de grotere maandbundels wel goedkoper voor jullie. Belangrijk om aan te geven: zolang jullie de bundels laten zoals ze zijn, behouden jullie het oude tarief. Als jullie al die tijd tevreden zijn geweest met deze huidige bundels, kunnen jullie deze nu nog steeds behouden. Pas als je ze wijzigt, na 2 november, zal het tarief voor jullie omhoog gaan. Wil je nu nog wijzigen tegen het huidige tarief? Doe dit dan voor 1 november.

Laten jullie het weten als jullie hier nog vragen over hebben?

@HannaB, goed dat je om hulp vraagt. In jouw geval is het wat lastiger. Je maakt namelijk nog gebruik van hele oude tarieven. Je betaalt op dit moment €5 voor jouw belbundel en €5 voor jouw databundel. Als je besluit te verlengen met 'Nog een jaar', ga je meer betalen voor jouw bel- en databundel. Beide bundels worden €1 duurder voor je. Je krijgt daarentegen wel meer MB's. Dit is een afweging die je voor jezelf moet maken.

Via Mijn Simyo kun je jouw bundels wijzigen. Hier zie je dan een overzicht van wat je nu betaalt en wat je gaat betalen. Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@Dyantha94, in jouw geval sluit ik me aan bij het antwoord van Franswon. Het kan zijn dat je deze mails uitgezet hebt, of dat ze in de spam-inbox zijn gekomen. Als je klikt op 'bundels aanpassen', wat zie je dat precies staan? Zie je dan de 'trouwe bellers bundels' staan?

@Franswon, nogmaals bedankt voor je bijdrage in dit topic! Dit waardeer ik enorm :)

@Koorelle, heb jij toevallig ook de optie voor e-mail uitgezet? Dan heb je hem inderdaad niet gehad. Het klopt dat de 'trouwe bellers bundel' geldt voor verlengende klanten 😞 Helaas! Natuurlijk ben ik erg blij dat je alsnog tevreden bent met jouw bundels. Via deze link vind je alle informatie voor jouw bundels. Voor vragen, weet je ons uiteraard te vinden!

@allemaal, dit zal voor vandaag de laatste reactie vanuit ons zijn. Morgen zijn we er weer voor jullie!

Groetjes,
Angela
Reputatie 1
Badge +1
Ik heb mijn mail nu wel uitgezet om in de toekomst niet nog eens teleurgesteld te worden.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Elle,

Ik vind de omschrijving 'trouwe beller' ongelukkig gekozen (Boeddha misschien ook wel :)).
Kort en krachtig Jaarabonnement / Maandabonnement als omschrijving zou veel duidelijker zijn geweest en een heleboel vragen/opmerkingen voorkomen hebben.

Ik hoop jouw toch als Simymaatje te blijven zien :)


Frans ik blijf. Om een van de redenen die ik noemde, bundel omlaag schalen is voor mij een belangrijk item, ivm met eventuele vermindering van inkomsten in de toekomst.
Verder vind ik Simyo een kleinschalig bedrijf, waar ik me helemaal bij thuis voel.
Geen grote schijven. Gewoon recht toe recht aan.
Daar hou ik van.
En inderdaad de "trouwe beller" opmerking verdient geen sterretje.
Maar dat zullen ze nu inmiddels wel door hebben en dat zullen de volgende keer wat genuanceerder "brengen".

dag dag
of is het inmiddels al
nacht nacht?
Reputatie 4
Badge +8





@Koorelle, heb jij toevallig ook de optie voor e-mail uitgezet? Dan heb je hem inderdaad niet gehad. Het klopt dat de 'trouwe bellers bundel' geldt voor verlengende klanten 😞 Helaas! Natuurlijk ben ik erg blij dat je alsnog tevreden bent met jouw bundels. Via deze link vind je alle informatie voor jouw bundels. Voor vragen, weet je ons uiteraard te vinden!




Nee Angela, de optie die jij noemt is niet uit gezet.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi afentoe, je mist dan wel dingen die wel interessant voor je kunnen zijn. Als alternatief: regelmatig de website raadplegen.
Reputatie 1
Badge +1
in al die jaren is mij nog niks interessants tegengekomen, betaal al jaren 10 euro voor 100 minuten en 500 mb.
Zoals het er nu uit ziet word dat alleen maar duurder, dus ga niks meer volgen bij simyo.
Reputatie 7
Badge +9

dag dag
of is het inmiddels al
nacht nacht?


Het is nog dag dag, maar vanuit mijn bed lijkt het nacht nacht 🙂
Reputatie 1
Badge

@Chim, BulletDodger & Afentoe, omdat jullie bericht over hetzelfde gaat, reageer ik in 1 reactie. Allereerst wil ik aangeven dat ik het erg jammer vind dat jullie ontevreden zijn met de wijzigingen. Zoals ik eerder in dit topic heb aangegeven, kan ik helaas niets anders voor jullie doen. Het extra voordeel geldt alleen bij een verlenging van 1 jaar. Sorry hiervoor.


Angela, wil het probleem niet groter maken dan het is (er zijn ergere dingen op de wereld).
Maar wat is de definitie van "trouwe Simyo bellers" zoals beschrijven in het uitleg?

Iemand die bijna 4 jaar lang een maand abo heeft bij Simyo of iemand die pas 9 maanden bij Simyo een 1 jaar contract heeft afgesloten?

Of misschien allebei!?
Reputatie 1
Badge +2
Ik ben het volledig eens met chim. Waarom zou je als maand abonnee niet beloond kunnen worden? Zeker wanneer je al een tijdje meedoet. Het doel is toch hetzelfde, Simyo wil graag dat je een jaar langer blijft, ik vind het helemaal niet erg om met een jaar te verlengen wanneer er zo'n mooi aanbod voorbij komt. Het zou juist een tricker moeten zijn om mensen met een maandabonnement om te krijgen dat ze verlengen met een jaar. Zo hou je je klanten tevreden!
Badge
Hallo. Mijn zoon en ik hebben allebei een 100 min abo voor € 3,-. Ik heb een abo voor 500 mb , mijn zoon 1000 mb met 4g. Ik betaal € 10,- en mijn zoon €18,- . Mijn zoon heeft zijn abo aangepast, hij gaat straks € 3,- voor 100 min en € 9,- voor 1000 mb + 500 mb en € 5,- voor 4g , totaal € 17,-. Hij is dus € 1,- voordeliger uit.
Als ik mijn abo aanpas moet ik € 4,- voor 100 min en € 7,- voor 500 mb + 250 mb , totaal € 11,- . Ik ben dus € 1,- duurder uit. Hoe kan dit?
gr Jan
Ik vraag me af of iedereen wel goed kijkt.

Ik heb een contract zonder einddatum, dus maandelijks opzegbaar met 300 minuten bel / sms en 500 MB. Als ik naar bundels aanpassen ga en klik op Nog een jaar (extra voordelig) gaat mijn bel / sms bundel een euro naar beneden en blijft mijn data dezelfde prijs maar wel met + 250 MB.

Dus ik ga in mijn geval dan van 13 naar 12 euro maar wel met 250MB erbij..
Reputatie 1
Badge +1
Ik vraag me af of iedereen wel goed kijkt.

Ik heb een contract zonder einddatum, dus maandelijks opzegbaar met 300 minuten bel / sms en 500 MB. Als ik naar bundels aanpassen ga en klik op Nog een jaar (extra voordelig) gaat mijn bel / sms bundel een euro naar beneden en blijft mijn data dezelfde prijs maar wel met + 250 MB.

Dus ik ga in mijn geval dan van 13 naar 12 euro maar wel met 250MB erbij..


Kijk Jij ook wel goed. Wij hebben het over 100 belminuten.
Ik gaf mijn bundel als voorbeeld.. Het is wat verwarrend maar volgens mij heeft er puur mee te maken uit welk tariefplan je komt als klant.

Ten 2e reageerde ik op andere die zeiden een maandcontract te hebben en het idee hadden geen gebruik er van te kunnen maken. Dit staat overigens in het startbericht maar dat vind ik dan weer vaag. Dus daar vergeleek ik mijzelf even mee en gaf aan dat ik dat dus wel kan.

Niet iedereen heeft het over 100 minuten.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi chim en jussie,
jullie hebben wel gelijk in mijn ogen. De bewoording 'trouwe beller' is niet echt gelukkig gekozen. Mijn excuses als jullie je hierdoor benadeeld voelen.
Dit was natuurlijk niet onze bedoeling.

JanEvert,
Kun je ook niet enkel de internetbundel aanklikken?

Raytje,
Dank je voor je aanvulling 😳
Badge
Hallo Ernst.
Als ik naar het gedeelte van trouwe beller ga verandert meteen het beltarief van € 3 naar € 4 en kan ik niet meer voor mijn oude tarief schakelen.
Bij mijn zoon bleef wel het € 3 tarief staan.
Als je bij Simyo werkt, misschien kun je mij dan prive even mailen.
gr Jan Boer
Reputatie 1
Badge +2
Tegen beter weten in, toch nog een laatste reactie hierop.

@Angela, je geeft aan: “Op het moment dat jullie besluiten een jaar contract af te sluiten, kunnen jullie na 9 maanden alsnog kiezen voor de optie 'nog een jaar'. In dat geval komen jullie wel in aanmerking voor deze bundels. Ik snap dat dit niet direct een voordeel is en het lastige aan deze situatie is dat ik niet kan garanderen dat de bundels over 9 maanden nog hetzelfde zijn”.

Je vraagt dus eigenlijk te verlengen met twee jaar om op hetzelfde niveau van een trouwe beller te komen.

Voor mij werkt dit als een rode lap. Wanneer ik verder kijk in telecomland zie ik dat ik bij KPN ook een abonnement van twee jaar kan kiezen, maar dan krijg ik voor €25,- 200 min/sms en 5 GB (4G) internet (welke ik ook nog eens kan verdelen tussen beide abonnementen). Wanneer mijn vrouw ook overgaat gaat daar bij beide abonnementen nog eens €5,- vanaf. Zo goedkoop is Simyo dan ook niet meer.

Ik heb voor Simyo gekozen vanwege gemak en ik snap dat dit gemak; bundel aanpassen, maandelijks opzeggen, 4G aan/uit enz. ook wat mag kosten.

Maar ik vind dit moeilijk doen en niet vooruit kijken, verzin gewoon een andere actie voor de maandelijkse bellers.
Reputatie 1
Badge
Ik vind het op zich wel een aardige verbetering, wel jammer dat je een nieuw jaarcontract aangaat maar ik ben wel tevreden met Simyo dus dat is niet echt een probleem.

Wat ik echter wel vreemd vindt is het volgende:
Momenteel heb ik 100min/sms + 500MB voor €10 p/maand (€3 + €7)
M'n databundel wil upgraden naar 1500MB. Echter hierbij wordt m'n belbundel ook direct 1 euro duurder gemaakt? Daardoor wordt het totaal 4+9=€13,-

Een collega ook met Simyo heeft 100min & 1000MB , maar die heeft wel z'n huidige belbundel kunnen behouden van €3, en heeft vervolgens z'n 500MB bundel geupgrade naar 1500MB. Deze is nu dus €12,- p/maand kwijt. Waarom kan ik hier niet voor kiezen?

Zie het bijgevoegde screenshot waarbij je duidelijk ziet dat de oude €3 100min bundel gecombineerd wordt met de nieuwe 1500MB databundel. Ik zou hier ook graag voor kiezen, ik krijg dit niet voorelkaar:@

Reputatie 7
Badge +9
Ik vind het op zich wel een aardige verbetering, wel jammer dat je een nieuw jaarcontract aangaat maar ik ben wel tevreden met Simyo dus dat is niet echt een probleem.

Wat ik echter wel vreemd vindt is het volgende:
Momenteel heb ik 100min/sms + 500MB voor €10 p/maand (€3 + €7)
M'n databundel wil upgraden naar 1500MB. Echter hierbij wordt m'n belbundel ook direct 1 euro duurder gemaakt? Daardoor wordt het totaal 4+9=€13,-

Een collega ook met Simyo heeft 100min & 1000MB , maar die heeft wel z'n huidige belbundel kunnen behouden van €3, en heeft vervolgens z'n 500MB bundel geupgrade naar 1500MB. Deze is nu dus €12,- p/maand kwijt. Waarom kan ik hier niet voor kiezen?

Zie het bijgevoegde screenshot waarbij je duidelijk ziet dat de oude €3 100min bundel gecombineerd wordt met de nieuwe 1500MB databundel. Ik zou hier ook graag voor kiezen, ik krijg dit niet voorelkaar:@



Ik kan dit bevestigen. Ook ik heb 100min/sms voor €3 maar dit tarief is niet te combineren met de nieuwe 1500 MB bundel. Niet dat ik zo nodig wil wijzigen, ik meld dit alleen maar om te zeggen dat het verhaal van Jeroen06 ook voor mij opgaat.
Badge +1
Franswon,
ik ben benieuwd of jij nog steeds de optie krijgt om te kiezen voor het trouwe klant abbo, met 100 minuten voor €3,00 Als dit zo is, zou ik ook graag van deze mogelijkheid gebruik maken. Trouwe klant, wens mijn belminuten niet aan te passen en blijf dan dus €3,00 betalen, maar krijg er wel als trouwe klant 50% mb's bij. Dit lijkt me een nette manier voor de trouwe klanten toch?

Erik
Reputatie 1
Badge
Hoi chim en jussie,
jullie hebben wel gelijk in mijn ogen. De bewoording 'trouwe beller' is niet echt gelukkig gekozen. Mijn excuses als jullie je hierdoor benadeeld voelen.
Dit was natuurlijk niet onze bedoeling.


Excuses, waarom niet gelijk een oplossing voor klanten met een maand abo?
Op andere sites wordt jullie actie niet in dank afgenomen!
Dag Angela,

Bedankt voor je reactie en sorry dat ik niet mag intikken wat ik wil en franswon wel.

Jij had gelijk dat ik een fout gemaakt hebt in het gegeven voorbeeld.
Het betreft het 300-500 maand abonnement voor 15,- euro.
ik ging er vanuit dat jullie eigen voorbeeld goed was en trok de conclusies gemeld en verontwaardigd over.
(300 min 7 naar 8 en 7 naar 7 500 MB = nu weer 15,- euro)
Gezien jullie EDIT in nav mijn forumreactie triggerde dit toch wat.
En was de originele verandering toch misleidend te noemen...want hij was niet juist, kern van misleiding.

Er is dus een verhoging in de 300 min, en deze kon ik inderdaad niet eerder merken, want er was geen reden toe.
De foute 7-7 waarde bij de 500MB ipv 8-8 bleek de boosdoener voor een zo blijkt nu onterechte reactie van mij.

Nogmaals bedankt voor de reacties, en ik ben blijk da ik een bijdrage heb kunnen leveren aan de presentatie van nu juiste informatie.
Reputatie 7
Badge +9
Franswon,
ik ben benieuwd of jij nog steeds de optie krijgt om te kiezen voor het trouwe klant abbo, met 100 minuten voor €3,00 Als dit zo is, zou ik ook graag van deze mogelijkheid gebruik maken. Trouwe klant, wens mijn belminuten niet aan te passen en blijf dan dus €3,00 betalen, maar krijg er wel als trouwe klant 50% mb's bij. Dit lijkt me een nette manier voor de trouwe klanten toch?

Erik


Hoi Erik,

Ik heb al gewijzigd en kan nu niet meer wijzigen voor 2 november, ik zie dus geen opties.
Reputatie 1
Badge +1
Ik vind het op zich wel een aardige verbetering, wel jammer dat je een nieuw jaarcontract aangaat maar ik ben wel tevreden met Simyo dus dat is niet echt een probleem.

Wat ik echter wel vreemd vindt is het volgende:
Momenteel heb ik 100min/sms + 500MB voor €10 p/maand (€3 + €7)
M'n databundel wil upgraden naar 1500MB. Echter hierbij wordt m'n belbundel ook direct 1 euro duurder gemaakt? Daardoor wordt het totaal 4+9=€13,-

Een collega ook met Simyo heeft 100min & 1000MB , maar die heeft wel z'n huidige belbundel kunnen behouden van €3, en heeft vervolgens z'n 500MB bundel geupgrade naar 1500MB. Deze is nu dus €12,- p/maand kwijt. Waarom kan ik hier niet voor kiezen?

Zie het bijgevoegde screenshot waarbij je duidelijk ziet dat de oude €3 100min bundel gecombineerd wordt met de nieuwe 1500MB databundel. Ik zou hier ook graag voor kiezen, ik krijg dit niet voorelkaar:@



Dat wil ik dus ook. Heb hetzelfde probleem als Jeroen.

Helaas zijn andere providers duurder en minder gunstig.
Alleen youphone komt in de buurt.
100 minuten en 1000mb voor 9 euro
Maar moet eenmaal 10 euro betalen en zit ear 2 jaar aanvast en kan green bundel veranderen.
Na de 2 jaar blijf ik hetzelfde betalen en kan per maand opzeggen.

Maar dan moet ik overstappen en dat wil ik niet want ik ben een trouwe klant.

Reageer