.

Beantwoord

Simkaartnummer DekaMobiel

  • 3 January 2014
  • 8 reacties
  • 3229 Bekeken

Edit 16 april 2018: De informatie in dit topic is inmiddels verouderd. Je hebt niet langer je simkaartnummer nodig om over te kunnen stappen. Meer uitleg en informatie over nummerbehoud vind je in dit topic.
Hi forumleden, 

Ik wil van DekaMobiel naar Simyo overstappen maar ik weet mijn simkaartnummer niet. Het is of de 26-cijferige reeks getallen met één hoofletter die op mijn simkaart staat, of het is de 8-cijferige reeks die ze de PUK code noemen. Ik heb al contact opgenomen met DekaMobiel maar ze zijn daar niet zo snel qua support (tenminste, de vorige keer niet) en ik zou oude nummer zo snel mogelijk hebben (ben nu onbereikbaar). Daarom hoopte ik dat jullie heb misschien wisten (misschien had iemand vroeger ook DekaMobiel). Ik denk dat het de PUK-code is omdat DekaMobiel gebruik maakt van het KPN netwerk en KPN een 8-cijferige reeks heeft. 
icon

Beste antwoord door Kim 5 January 2014, 20:50

Bekijk originele reactie

8 reacties

Laat maar, DekaMobiel reageerde deze keer binnen een uur 🙂
Reputatie 3
Badge +9
Wij zijn hier ook snel 😃 welkom bij Simyo en op 't forum 🆒
Wij zijn hier ook snel 😃 welkom bij Simyo en op 't forum 🆒


Bedankt, daarom vroeg ik ook hier... jullie zijn hier heel snel 😉
Badge +6
Hi forumleden, 

Ik wil van DekaMobiel naar Simyo overstappen maar ik weet mijn simkaartnummer niet. Het is of de 26-cijferige reeks getallen met één hoofletter die op mijn simkaart staat, of het is de 8-cijferige reeks die ze de PUK code noemen. Ik heb al contact opgenomen met DekaMobiel maar ze zijn daar niet zo snel qua support (tenminste, de vorige keer niet) en ik zou oude nummer zo snel mogelijk hebben (ben nu onbereikbaar). Daarom hoopte ik dat jullie heb misschien wisten (misschien had iemand vroeger ook DekaMobiel). Ik denk dat het de PUK-code is omdat DekaMobiel gebruik maakt van het KPN netwerk en KPN een 8-cijferige reeks heeft. 


Laat maar, DekaMobiel reageerde deze keer binnen een uur :)

Hoi TheGerben, ook namens de moderators welkom op het forum van Simyo! ;)

Fijn dat je inmiddels er al achter bent, nu ben ik alleen nog wel benieuwd naar het antwoord van DekaMobiel, kan wellicht handig zijn voor andere forumgebruikers in de toekomst! 🙂
Dit was het antwoord: 

Het (meestal) 19-cijferige simkaartnummer vind je op je simkaart. Meestal staat het simkaartnummer naast de goudkleurige chip. Het begint vaak met 8931. U kunt het nummer op je SIM-kaart vinden, die in je GSM-toestel zit. Bij het meeste toestellen zit de SIM-kaart onder de batterij of ernaast. Haal de SIM-kaart uit het toestel om het SIM nummer te achterhalen. De cijferreeks die naast de chip geprint staat is je SIM-kaartnummer.

Ik vond het een beetje verwarrend, maar het kwam er op neer dat er op je simkaart 3 rijen cijfers met (bij mij) Ă©Ă©n letter er tussen. Die zit in de eerst rij. Je moet gewoon de 2de en de 3de rij cijfers nemen.
Reputatie 5
Badge +11
Dit was het antwoord: 

Het (meestal) 19-cijferige simkaartnummer vind je op je simkaart. Meestal staat het simkaartnummer naast de goudkleurige chip. Het begint vaak met 8931. U kunt het nummer op je SIM-kaart vinden, die in je GSM-toestel zit. Bij het meeste toestellen zit de SIM-kaart onder de batterij of ernaast. Haal de SIM-kaart uit het toestel om het SIM nummer te achterhalen. De cijferreeks die naast de chip geprint staat is je SIM-kaartnummer.

Ik vond het een beetje verwarrend, maar het kwam er op neer dat er op je simkaart 3 rijen cijfers met (bij mij) Ă©Ă©n letter er tussen. Die zit in de eerst rij. Je moet gewoon de 2de en de 3de rij cijfers nemen.


Hoi TheGerben,

Dat is inderdaad een beetje verwarrend... De simkaart nummers van Dekamobiel beginnen volgens mij altijd met 8931 en zijn altijd 19 cijfers lang en staan altijd in 3 rijtjes op je simkaart ;)

Ach, wat maakt het nu nog uit, je nummerbehoud is goedgekeurd 😃
Hallo,

Ik heb vandaag nummerbehoud aangevraagd telefonisch, alleen nu mist de onderste rij cijfers (die 4 cijfertjes), Gaat dit een probleem geven?

Mvg, Daniel
Badge +6
Hallo,

Ik heb vandaag nummerbehoud aangevraagd telefonisch, alleen nu mist de onderste rij cijfers (die 4 cijfertjes), Gaat dit een probleem geven?

Mvg, Daniel


Hoi Danieltjuuhh,

Welkom op het forum!
Wanneer het simkaartnummer 19 cijfers is dan zal het moeten kloppen. Mocht het niet kloppen dan krijgen wij dit bericht van je huidige provider en laten wij dit weten per e-mail.

Reageer