.

Beantwoord

Hoe kan in de interne overstap maken van Prepaid naar Sim Only?

  • 29 August 2018
  • 15 reacties
  • 346 Bekeken

  • Beginner
  • 9 reacties
Simyo, al jaren zijn wij tevreden prepaid klanten. Voor een van de nummers hebben we Sim Only aangevraagd met nummerbehoud. Simyo wijst dit af omdat de vorige provider dit onmogelijk maakt. En wie is de vorige provider? Simyo! Ongelofelijk hoe dit tot stand komt en Simyo dit niet gewoon regelt. Ik ben blij dat ik flexibel Sim Only heb aangevraagd, per maand opzegbaar. Het moet toch super eenvoudig zijn om je eigen prepaid klant om te zetten naar Sim Only met hetzelfde nummer. Nee, ik moet dit weer opnieuw regelen. Valse start Simyo! Een hele valse start.
icon

Beste antwoord door Niels 30 August 2018, 12:56

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Simyo heeft het inderdaad makkelijk gemaakt om over te stappen van Simyo prepaid naar Simyo sim-only. Dat kan namelijk via Mijn Simyo heel gemakkelijk.

De reden waarom Simyo je nummerbehoud afwijst is omdat je op de volgens Simyo verkeerde wijze overstapt. Die manier maakt het bijvoorbeeld onmogelijk om je beltegoed automatisch te verrekenen met je eerste facturen, kost jou meer geld (aansluitkosten), kost Simyo een simkaartje (want je heb helemaal geen andere simkaart nodig) en kost overal meer tijd en moeite!

Lukt het overstappen met die instructies?
Ik heb dit in 'mijn simyo' aangevraagd en moet extra kosten betalen die dus niet nodig zijn. Dat staat nergens vermeld. Ik krijg een nieuwe simkaart wat dus niet nodig is. Simyo wat gaan we hier aan doen?
Ik heb exact gedaan volgens de instructie, stap over naar Sim Only. Maar kreeg Een bericht dat er een nieuwe simkaart wordt opgestuurd (zaterdag) en dat dit -14,99 kost.
Reputatie 7
Badge +9
Een moderator (=Simyo medewerker) moet even kijken wat hier dan precies is gebeurd. Als forum expert (= ervaren mede-klant) kan ik dat niet zien.

Doorgaans zal een moderator binnen 1 werkdag reageren.
Oké, top. Als ik mijn nieuwe simkaart vandaag ontvang dan die ik nog niets. De kosten (14,99) ga ik dan niet betalen.
Het sim kaartje is zojuist ontvangen. Ik doe hier niets mee. Maar als Simyo niets kan herstellen gaat alles retour en betaal ik niets (volgens de voorwaarden kun je binnen 14 dg retourneren.
Graag zsm een reactie en dat het sim only abonnement op het prepaid kaartje gekoppeld wordt zonder de aansluitkosten. Het eea moet vrijdag 31 augustus geregeld zijn.
Reputatie 6
Badge +5
Hi RZD,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je met je telefoonnummer de overstap van Prepaid naar Sim Only wilt maken. Zoals Groentjuh aangeeft doe je dit via de overzichtspagina van Mijn Simyo. Het zijn enkele kleine stappen en de overstap is binnen een aantal dagen kosteloos geregeld. Deze informatie is onder andere hier te vinden op onze website. Het klopt dat een nieuwe aansluiting bestellen, terwijl je al een Prepaid nummer bij Simyo hebt, niet werkt. Als ik jouw telefoonnummer in het systeem opzoek, zie ik geen aanvraag voor overstap naar Sim Only staan. Wel zie ik een bestelling staan met afgekeurde aanvraag voor nummerbehoud. Je kan de bestelling annuleren en je geld terugkrijgen via het volgende formulier. Kom je er verder uit zo? Ik hoor het graag!

Bedankt voor je reactie en hulp, Groentjuh :)

Groetjes,
Niels
Hi RZD,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat leuk dat je met je telefoonnummer de overstap van Prepaid naar Sim Only wilt maken. Zoals Groentjuh aangeeft doe je dit via de overzichtspagina van Mijn Simyo. Het zijn enkele kleine stappen en de overstap is binnen een aantal dagen kosteloos geregeld. Deze informatie is onder andere hier te vinden op onze website. Het klopt dat een nieuwe aansluiting bestellen, terwijl je al een Prepaid nummer bij Simyo hebt, niet werkt. Als ik jouw telefoonnummer in het systeem opzoek, zie ik geen aanvraag voor overstap naar Sim Only staan. Wel zie ik een bestelling staan met afgekeurde aanvraag voor nummerbehoud. Je kan de bestelling annuleren en je geld terugkrijgen via het volgende formulier. Kom je er verder uit zo? Ik hoor het graag!

Bedankt voor je reactie en hulp, Groentjuh :)

Groetjes,
Niels
Beste Niels,
Simyo wilt mij dus kwijt als klant?
Ik heb thuis een heel pakket liggen met een nieuwe simkaart die dus niet nodig is. Simyo doet dus geen moeite om mij te behouden en de 14,99 terug te geven en per morgen Sim Only.te regelen. Dit is dienstverlening die ik niet verwacht van Simyo.
Hopelijk doen jullie wel moeite en zo niet blijft mijn prepaid aansluiting werken.
Kan ik je bellen?
Niels, waarom heb ik het pakket thuis ontvangen maar geen inloggevens via de mail? En ik ga absoluut geen aansluitkosten betalen als ik annuleer. Ergens is er iets fout gegaan en ik als trouwe prepaid klant (met vier aansluitingen) word nu met een kluitje in het riet gestuurd. Graag zsm een reactie anders vraag ik vanavond elders een sim only abonnement aan.
Reputatie 7
Badge +9
Niels raadt aan om je nieuwe aansluiting te annuleren via dit formulier. Aangezien deze aansluiting nog niet geactiveerd is (Je hebt nog niets met je simkaart gedaan, toch?) krijg je volgens mij alles terug.

Als je je simkaart nog niet heb geactiveerd, dan krijg je via dat formulier je aansluitkosten terug. Je abonnement is nog niet actief, dus er zijn nog geen abonnementskosten. Ook verbruikskosten zijn er nog niet, want je gebruikt die aansluiting nog niet. Dus na annulering zou je alles wat je betaald hebt, terug moeten krijgen. (Volgens mij betaal je tijdens het bestellen van Simyo Sim-only maar 1 cent ter controle, toch?)

Niels geeft ook aan dat je via Mijn Simyo snel over kunt stappen naar Simyo Sim-only zonder verdere kosten.

Kost gezegd: Stap over via Mijn Simyo en annuleer die nieuwe en onnodige extra aansluiting (met nummerbehoud).

Je kunt Simyo gratis bellen via je prepaid op 1200 (werkdagen tot 20:00 uur). Of je daar nu nog Niels kan bereiken weet ik niet.
Ik heb zojuist klantenservice gebeld. De bestelling annuleer ik, met dat tijdelijke nieuwe nummer en heb zojuist sim only opnieuw aangevraagd. Dit ging goed. Aansluitkosten krijg ik terug.
Bedankt
Reputatie 6
Badge +5
Hi RZD,

Simyo wil jou zeker niet kwijt als klant. Ik geef toch juist in mijn reactie aan dat je de gekochte simkaart kan annuleren en het geld terug kan verwachten? Je prepaid aansluiting zou daarnaast nooit zomaar stopgezet worden, waarom denk je dat dit gebeurt? Groentjuh benadrukt nogmaals welke stappen je kan doorlopen om de nieuwe bestelling te annuleren en je huidige Prepaid om te zetten in Sim Only. Fijn dat onze telefonische klantenservice het in ieder geval heeft kunnen verduidelijken 🙂 Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Bedankt voor je reactie, Groentjuh!

Groetjes,
Niels
Alles is keurig opgelost en inmiddels werkt de sim only en internet. En dat binnen 1 dag. Vandaag zelfs het abonnement aangepast omdat dit werd aangeboden, naar een nog voordelig jaarabonnement.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi RZD,

Fijn om te horen dat het helemaal goed op z'n pootjes terecht is gekomen! 😃 Zo hoor ik dat natuurlijk graag!

Trek je aan de bel als je nog een vraag hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer