.

Beantwoord

Hoe kan het dat mijn nummer is 'overgezet', maar dat het tijdelijke nummer nog actief is?


Hoi Simyo,

Het overzetten van mijn nummer naar de Simyo simcard staat gepland voor vandaag.
Ik kan op "mijn Simyo" wel inloggen met mijn eigen nummer dat ik meeneem, maar als ik bel of sms is het nog via het Simyo gsm-nummer.

Ik dacht dus dat het al was overgezet, maar misschien ben ik gewoon wat ongeduldig?

Groet,
icon

Beste antwoord door Ilias 7 July 2016, 16:56

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Hoi Talies,

Welkom op 't Simyo Forum

Wat vervelend dat jouw nummer niet correct is overgezet! Ik heb het meteen doorgezet naar de afdeling nummerbehoud en het blijk dat er inderdaad iets fout is gegaan in verband met een storing die er was bij KPN. Het laat dus nog heel even op zich wachten. Je kunt nu nog gebruik maken van het tijdelijke nummer.

Er is door KPN een ticket aangemaakt om dit zo snel mogelijk op te lossen voor je. Ik krijg hier vervolgens een bericht van als het is gelukt. Ik neem dan meteen contact met je op! Is dat goed?

Groetjes,
Ilias
Hoi Ilias,

Dat is prima! Ik zie wel dat mijn bundels van Simyo al wel werken... klopt dat dan?

Groet, Talisa
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Talies,

Het ziet er nu naar uit dat alles gewoon werkt! Je aansluiting staat op het nummer dat behouden moest worden, en je bundels zijn actief (wat alleen gebeurt zodra nummerbehoud in is gegaan). Merk je nu dat je kunt bellen én gebeld kunt worden met het nummer dat behouden moest worden?

Laat je me dit even weten?

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane,

Mijn bundels zijn inderdaad actief, maar als ik naar anderen bel staat er niet mijn eigen nummer dat overgezet moest worden, 06*****. Zij zien het tijdelijke nummer dat ik van jullie kreeg. Daarnaast ben ik niet bereikbaar, mensen die mij bellen gaan direct naar mijn Voicemail. Dit is echt heel vervelend aangezien ik voor werk heel veel wordt gebeld...

Ik hoop dat er een hele snelle oplossing komt, want op dit moment ben ik dus NIET bereikbaar.

Groet,
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Talies,

Oef, wat vervelend dat het gewoon niet werkt! Ik zie dat je via e-mail ook contact hebt opgenomen met mijn collega. Hij heeft het op zich genomen om uit te zoeken waar dit probleem ligt, en het vervolgens op te lossen. We gaan hier samen achteraan dus! Je krijgt zo snel mogelijk bericht van ons, beloofd!

Nogmaals, mijn excuses voor het gemak.

Groetjes,
Jihane
Ik heb inderdaad een mail terug ontvangen en steeds wordt er aangegeven dat het z.s.m. wordt opgelost.
Maar inmiddels ben ik al sinds woensdag 29 juni onbereikbaar op mijn eigen nummer, wat i.v.m. werk heel erg vervelend is.

Ik hoop dat jullie snel met een oplossing komen, zodat ik weer bereikbaar ben.

Groet,
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Talies,

Ik snap dat het ontzettend vervelend is! Mijn collega's en ik zijn hier druk mee bezig. Ik zal je morgen weer terugkoppeling, goed? Zodra we meer weten, weet jij dat ook. Zullen we vanaf nu gewoon via het forum contact houden? Dan kan ik persoonlijk voor zorgen dat er een oplossing gevonden wordt voor jouw probleem.

Groetjes,
Jihane
Hallo Jihane,

Is er in de tussentijd een oplossing te vinden? Dat jullie er bijvoorbeeld voor zorgen dat de telefoontjes die binnenkomen op mijn eigen nummer worden doorgeschakeld naar dit tijdelijke nummer?

Voor mijn werk is dit heel belangrijk vanwege bestaande klanten en contacten, inmiddels al 6 dagen niet bereikbaar en voorlopig duurt het ook nog wel even waarschijnlijk.

Het zou fijn zijn als jullie een (tijdelijke) oplossing kunnen vinden/bieden voor dit probleem.

Groet,

Talisa
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Talies,

Dat is een goede vraag! Ik kan me goed voorstellen dat je graag bereikbaar wilt zijn via jouw eigen telefoonnummer. Juist omdat het voor je werk zo belangrijk is.

Een doorschakeling kan alleen ingevoerd worden vanuit het nummer waar je de doorschakeling wilt instellen. Omdat alleen jouw tijdelijke nummer werkt, ben ik bang dat dit niet gaat lukken. Natuurlijk kunnen we dit wel even proberen. Via deze link vind je alles over het doorschakelen van telefoontjes. Wij kunnen dit helaas niet voor je in orde maken.

We hopen snel een vaste oplossing voor je te hebben. Sorry voor het ongemak wat je hieraan hebt.

Groetjes,
Angela
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Talies,

Zojuist heeft KPN laten weten de storing te hebben verholpen en dat nummerbehoud nu wel is gelukt zoals hoe het zou moeten! Je kunt dus binnen enkele ogenblikken gebruik maken van je simkaart met het te behouden nummer. Schakel om 17:30 nog even je toestel volledig uit en aan om het goed door te laten komen.

Enorm vervelend dat het zo lang op zich heeft laten wachten, maar gelukkig is het nu opgelost. Het was een storing in het systeem van nummerbehoud bij KPN waardoor ze het nummer niet konden koppelen aan jouw simkaart. Simyo kon hier helaas niets aan doen.

Omdat wij het enorm vervelend vinden zal ik 1000 MB toevoegen aan je account. Je kunt deze uitpakken via Mijn Simyo (via de computer) en deze zal dan actief zijn tot aan het einde van deze maand! Ook zal er zo snel mogelijk wat leuks in je brievenbus te vinden zijn als goedmakertje namens mij en het Simyo Social Team!

Ik wens je nog enorm veel bel- en internetplezier toe!

Groetjes,
Ilias
Hoi Ilias,

Bedankt voor je bericht! En inderdaad mijn nummer werkt inmiddels weer.
Ik kan gebeld worden en met mijn eigen nummer bellen, MAAR nu werkt mijn 3G internet niet meer.

Dit is sinds gisteravond, op het moment dat mijn nummer wel weer werkte.
Daarnaast, kan ik niet naar het buitenland bellen.

Kun je voor mij uitzoeken wat er nu aan de hand is?

Bedankt alvast voor de tegemoetkoming en ik hoop dat mijn 3G snel weer werkt:)

Groet,
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Talies,

Graag gedaan namens Ilias 🙂 Goed om te zien dat je nu eindelijk je eigen telefoonnummer kunt gebruiken. Sorry dat dit allemaal zo lang heeft moeten duren.

Het is dan ook extra vervelend dat je geen internet kunt gebruiken op dit moment! Het kan zijn dat jouw simkaart deze verbinding zelf niet heeft kunnen herstellen. Gelukkig kunnen wij je simkaart handmatig opnieuw aanmelden. Dat heb ik hierbij voor je in orde gemaakt. Om deze reset af te ronden, wil ik je vragen om je telefoon uit te zetten en na 10 minuten opnieuw op te starten. Laat je weten of het nu werkt?

Groetjes,
Angela
Hoi Angela,

Het internet werkt ook weer! Super, dankjewel!

Groet,
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Talies,

Goed om te horen dat je internet weer werkt! Ik zal Angela namens jou bedanken :D

Fijne dag nog!

Groetjes,
Caspar

Reageer